krassen verwijderen

Gestart door richardcs65, dec 29, 2014, 13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

richardcs65

iemand ervaring om op de wijze zoals in het filmpje krassen te verwijderen? Ziet er relatief makkelijk uit en resultaat lijkt goed.
http://youtu.be/N5i3jyl4yKg

Enig idee wat voor smeermiddel (lubricant) er gebruikt wordt bij het schuren? En suggesties voor andere/betere methodes ook welkom natuurlijk.
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

FoREVer

lijkt me niet mogelijk, krassen zijn bij wijze van spreke delen waar de verf vanaf is. Lijkt me onmogelijk de laklaag te herstellen zonder de exacte kleur van de lak.

Wat ik denk dat er gebeurt is dat er delen lak van de rest van de ketel af gehaald word en daarmee de schade opvult. of deze beste man is eigenaar van het wonderproduct en probeer het je te verkopen
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Hoefnix

Zolang de kras alleen in de blanke laklaag zit (dus niet in de kleurlaag) is deze heel eenvoudig op te vullen door schuren, te vullen met blanke lak en polijsten.

Volgens mij is dat precies wat ze hier doen. Dit kan gewoon met huis-tuin-en-keuken middelen ;)

Bij auto's is dit een onderdeel van 'spot-repair'. Bij auto's vullen ze zelfs de kleurlaag weer in.

Nijlpaard

Wat een complete shitmuziek...... :?



Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

richardcs65


Wat een complete shitmuziek...... :?


Sorry ;)

Het opvullen van de kras met blanke lak o.i.d. zoals hier boven gesuggereerd wordt, zie ik nergens in het filmpje. De gebruikte "compound polish" lijkt me gewoon polijstmiddel en dat is toch niet vullend?
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

Hoefnix

haha ik heb de 3/4 van het filmpje geskipped

Inderdaad zij polijsten een deel van de lak weg zodat je geen kras meer ziet. Dat werkt ook...

Nijlpaard


Sorry ;)

Het opvullen van de kras met blanke lak o.i.d. zoals hier boven gesuggereerd wordt, zie ik nergens in het filmpje. De gebruikte "compound polish" lijkt me gewoon polijstmiddel en dat is toch niet vullend?



Wat je met de polijst en het schuurpapier doet is de lak rondom de kras gebruiken om de kras te vullen. Je maakt dus de laklaag rond je kras iets dunner. Dat is wat ze bij auto's ook doen met kleine krasjes.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

richardcs65

Bedankt voor het mee denken. Ik denk dat ik het maar eens met de 10" tom ga proberen op een plek die achter de optimount zit.
Blijft nog de vraag over wat voor smeermiddel (lubricant) er gebruikt wordt bij het schuren? Iemand een idee?
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

frakke


Blijft nog de vraag over wat voor smeermiddel (lubricant) er gebruikt wordt bij het schuren? Iemand een idee?


Vroeger heb ik nog aan modelbouw gedaan en vele modellen zelf gespoten en voor het schuren/polieren gebruikte we gewoon water.
Door tijdens het schuren het oppervlak en het schuurpapier nat te houden, wordt alle slijpsel afgevoerd . Dit maakt dat je eindeloos kan doorgaan en nooit een verstopt schuurpapier te hebben. Door het afvoeren van het slijpsel met water, bekomt men een zeer fijn schuurpatroon .
Grts Frank.

koko

Krassen wegpoetsen kan wel, maar is niet zonder risico. Aan het eind van het verhaal schuur je toch gewoon een deel van de lak weg. Te diep schuren en je hebt een grote vlek.........

Schuren met watervast en korrel 2000 kan, maar is heel vaak helemaal niet nodig. Pak een beetje commandant 4 (is vloeibaar schuurpapier) en daarna commandant Polish, met wat water(ik meen dat het nr 7 is, weet ik niet zeker. Kan ook 5 zijn). Rustig inpoetsen (comandant4) met een zachte doek tot het egaal mat(tig) is, polijsten (polish) tot het "glimt" en dan afmaken met Turtle wax.

Het zijn eigenlijk wat oude producten en de markt van de autopoetsers is veel beter geworden, maar deze producten zijn bekend bij velen en doen het ook.

Technobeat


Zolang de kras alleen in de blanke laklaag zit (dus niet in de kleurlaag) is deze heel eenvoudig op te vullen door schuren en polijsten.

Bij auto's is dit een onderdeel van 'spot-repair', vullen ze zelfs de kleurlaag weer in




Volledig juist Hoefnix :Y .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog