Drummonitor gezocht voor Roland TD4k

Gestart door Jan-Willem, nov 13, 2014, 17:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jan-Willem

Hallo allen,

Ik ben opzoek naar een drummonitor voor bij mijn Roland TD4k. Voorheen speelde ik vooral met een koptelefoon maar door een verhuizing zijn er ineens meer mogelijkheden gekomen. Op dit moment heb ik een stereo toren met boxen aangesloten en dit klinkt niet mooi.

Vandaar dat ik opzoek ben naar een drummonitor.
Zelf had ik een Roland pm10 voor ogen.

Hopelijk hebben jullie iets beschikbaar.
Tips zijn uiteraard ook welkom :)!

djska

Als het niet hard hoeft beter een stereo setje dan zo'n mono pm10.
Ik heb in eerste instantie ook over een eenvoudig stereo gespeeld en later een pm-30 gekocht.
Als ik nu iets zou moeten kopen, puur voor thuisgebruik, zou ik op MP kijken naar een setje niet te kleine (bv. 8" woofer) actieve monitoren van bv. Tannoy, KRK whatever.

Mattias

ik heb ook dit staan:

http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,3263.0.html

en over de prijs kan gesproken worden  ;)

Jan-Willem

Bedankt voor de tip Mattias. Ik zit alleen met de afstand tussen ons. Zelf kom ik uit het uiterste noorden van Nederland en daardoor zou het eigenlijk geen doen zijn om de drummonitor te kunnen testen en op te halen uit Belgie. Het liefst test ik het product van te voren namelijk wel even.

Op marktplaats heb ik wat gezocht naar een pm-10 monitor maar deze zijn vooral verkrijgbaar in de provincie Brabant. 2,5 uur heen rijden naar Brabant en dan ook weer 2,5 uur terug rijden om een drummonitor op te halen gaat me een beetje te ver.

En heeft iemand misschien nog tips voor een pm-10 drum-monitor die beschikbaar is in Noord of Midden Nederland? Misschien zie ik iets over het hoofd of gebruik ik niet de juiste zoektermen.
Bedankt alvast :)!

Technobeat


Het is misschien persoonlijk , maar ik vind een E-kit nog altijd het beste klinken met een goede koptelefoon :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Een Roland PM-10 en dan alleen in noord/midden Nederland maakt de keuze idd beperkt. Hebbie misschien interesse in alternatieven?


djska

Lijkt de TS niet echt voor open te staan :-(

Machiel

Ga anders naar een drumwinkel waar ze het spul hebben staan? Er zijn niet zo heel veel, ik zou ze ff afbellen om te vragen hoe en wat   :)
Neem mij vooral niet te serieus.


berreal

Jan Willem,

Wat ook wel eens wil is zoeken op advertentie van verkoop e-drum, incl monitor.
deze persoon dan te benaderen en te vragen of hij de monitor los wil verkopen.

Zo ben ik ook aan e.e.a. gekomen.

succes!
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

Jan-Willem

Bedankt voor de reacties :)!
Ik speel al een tijdje met koptelefoon en dit bevalt prima. Het lijkt me gaaf om voor de afwisseling ook een drummonitor te hebben. En ook bijvoorbeeld om met een vriend, die basgitraar speelt, mee te kunnen spelen. Over de PM-10 heb ik een aantal goede reviews gelezen. Zijn er alternatieven die gelijksoortig of misschien wel beter zijn, en ongeveer hetzelfde kosten?

@Wouters
Thanks voor de tip! Ik had hem idd ook gezien. Op marktplaats zie ik verschillende biedingen tussen de €95 en €150.
Bijvoorbeeld:
http://link.marktplaats.nl/m869753892
http://link.marktplaats.nl/m867865554
200 euro vind ik dan wat aan de dure kant, maar misschien zijn er mogelijkheden. Ik zal de verkoper een berichtje sturen.


@berreal: Goed plan, dat ga ik ook proberen :)!

Omhoog