Maracas

Gestart door richardcs65, mei 26, 2013, 10:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

richardcs65

mei 26, 2013, 10:13 Last Edit: mei 26, 2013, 10:15 by richardcs65
We willen "Broke Down On The Brazosdit" van Gov't Mule gaan spelen en zoals je in het filmpje kan zien gebruikt de drummer een setje maracas. Hier is het mooi uitversterkt, maar vraag me af of er in de oefenruimte iets van die dingen te horen is. Iemand ervaring.
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

Dribbel

Ligt aan hoe sterk iedereen staat en welke maracas je hebt. 
Anders kun je ook een overhead microfoon gebruiken, desnoods in horizontale positie dat ie niet te veel snare meepakt....
Yamaha recording & sabian

Nijlpaard

Zou idd iets van een overheadmic gebruiken. de drummer in het filmpje zit in zo'n lelijk aquarium dus die zal sowiezo iets van versterking gebruiken.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hans

Mijn ervaring is dat maracas en shakers door merg en been gaan... Live nemen de overheads ze prima mee.

Hoefnix

Op de stand van Meinl wel gezien dat er 2 versies shakers zijn: 'live' en 'studio'.
De live versie is zeker 2 keer luider dan de studio versie, die kan je zo op het podium gebruiken.

Of dat met Maracas ook zo is weet ik niet.

musiqman

Het ligt eraan of het maraca's (samba ballen) zijn of shakers. De eerste hebben over het algemeen al een goed volume (helemaal de plasticken versies zoals die van LP)

Shakers heb in je in nog veel meer soorten en mate. De shoftshakers hebben een goede mic nodig (zeker als je met versterkers speelt) regular en hard.rock shakers hoor je over het algemeen wel goed. Je zou eventueel een mic kunnen gebruiken om ze goed in de live mix te krijgen.

Omhoog