Yamaha 18" floortom -> bassdrum...

Gestart door Hans, feb 28, 2012, 22:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Nlz


In real life doe ik 'iets met geneeskunde'


"Zoiets"? ;)

Die DW is natuurlijk gewoon een poepie-chique riser!
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

drums97

Ik had overigens ook de DW gekocht, zeker gezien de degelijkheid.  :Y

We horen graag de bevindingen!
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

drums97

Een filmpje over een ander soort lift.
Maar gaat ook om het verschil in geluid. Met of zonder.

http://bassdrumlift.com/?v
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Rick


Een filmpje over een ander soort lift.
Maar gaat ook om het verschil in geluid. Met of zonder.

http://bassdrumlift.com/?v


Ik heb die bassdrum lift voor mijn 20" bass. Ik ben wel tevreden. Maar hij kost 30 euros geloof ik? Het is dat anders mijn bassdrum te laag staat...

drums97

Maakt het zo'n verschil in geluid?
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Dribbel

als ik het filmpje mag geloven wel, ik kon het natuurlijk met laptop niet goed horen.
Maar ik vind 40 euro (39,95) echt te veel geld voor zo'n stom stuk rubber. -O-
Yamaha recording & sabian

musiqman

20" met lift? Dat vind ik dan weer nergens voor nodig.

Rick

Het speelgevoel is veel aangenamer, en ik heb geen hoop protectors op mijn 20" kick. Het verschil qua klank weet ik niet of het zo groot is als ze op dat filmpje laten denken. Ik heb wel het idee dat hij iets beter klinkt, maar dat kan ook tussen de oren zitten. Het klank verschil is niet zo groot als met/zonder kickport.

musiqman

Ieder zn ding toch ;) ik vind zonder top spelen. ik wil zowiezo alles lager dan laag en een riser helpt daar dan ook niet bij (bij mn 18" heb ik m ook op de laagste stand)

Robert-Jan


20" met lift? Dat vind ik dan weer nergens voor nodig.


Ik wel..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan


Het speelgevoel is veel aangenamer, en ik heb geen hoop protectors op mijn 20" kick. Het verschil qua klank weet ik niet of het zo groot is als ze op dat filmpje laten denken. Ik heb wel het idee dat hij iets beter klinkt, maar dat kan ook tussen de oren zitten. Het klank verschil is niet zo groot als met/zonder kickport.



Ja hallo..heb ik eindelijk een medestander voor de riser op de 20.. *O*.
Kom je met de kickport -O-



;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

harmen 18

Logisch dat er meer klank uit komt met een riser, bij de "normale" slaat de beater bij waar zo'n beetje het logo is. bij die met de riser slaat hij veel meer richting het midden van het vel, dus de plek waar je bijna altijd tegen aan mept. Daar klinkt het gewoon beter.

Dus als je de klopper van de "normale" bassdrum zou laten zakken tot dezelfde plek zou je zo'n beetje dezelfde toon krijgen, denk ik. Maar wel een ander speelgevoel, maar daar is aan te wennen lijkt mij.

En anders koop je toch een 22" bassdrum........

Maar dat is mij ID

Rick

Het spel op een 20" kick is beter te controleren dan dat van een 22". Minder vel wat in beweging staat. Je hebt inderdaad wel een riser nodig om hem goed in het midden te raken, dan is het echt perfect.



Robert-Jan, heb je al eens een kickport geprobeert?

Robert-Jan

Uiteraard.. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Harre

En voor je naar zijn mening gaat vragen...
http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,371.0.html

*)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Hans

Zonet even de woodhoops geprobeerd.. en een klein probleempje : claws passen mooi, schroefjes lang genoeg, maar de woodhoop is natuurlijk wat breder dan de gewone spanrand. Hierdoor komen de schroefjes een beetje onder een hoek te staan als jullie begrijpen wat ik bedoel. Het is maar een kleine hoek, maar het voelt wat vervelend in mijn onderbuik. Is dit erg bezwaarlijk voor de spanblokken  ?

(overigens, het gedeelte van de spanblokken waar de schroefdraad in zit, zit wat los om een kleine hoek mogelijk te maken volgens mij)

Iemand ervaring met kapot getrokken spanblokken ?

musiqman

Daarom zijn de BD lugs van de Oak anders dan de tomlugs. Ze houden rekening met een dikkere hoop. Ik denk dat spanning hoedanook nooit gezond is. Hoe licht ook.

Hans

Dan maar op zoek naar bassdrum lugs. Dit voelt niet goed, dus ga ik niet doen. Dank Wessel.


Robert-Jan

#44
mrt 17, 2012, 23:11 Last Edit: mrt 17, 2012, 23:33 by Robert-Jan
Ik had op mijn hipgig de yamaha woodhoops, origineel zitten daar ook stalen tomhoops op.
Stond ook allemaal een beetje onder druk..jaren mee gespeeld..niks aan de hand.

Ik kijk nu naar die lugs op ebay en zie dat het ongeveer hetzelfde is als wat ik op mijn mapex heb.
Daar past een basdrumlug niet op een floortom vanwege het nippeltje ( of hoe je het ook noemt ;) ) wat langer is. Dat nippeltje valt in een uitsparing op je tom, het kan zijn dat het niet diep genoeg is voor de bassdrumlugs. Misschien even een exemplaar ritselen voordat je een hele set laat invliegen?  ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hans

#45
mrt 18, 2012, 00:36 Last Edit: mrt 18, 2012, 11:29 by Hans
Dank voor de input Robert Jan, dat ga ik eens goed onderzoeken. Ik heb natuurlijk al een Bassdrum met lugs, dus kan ik er daar altijd 1 van proberen (wel een f%ck werkje natuurlijk).

Jake

Misschien gewoon een rubbertje plaatsen onder je lug?

Zoiets dus: http://www.stdrums.de/hardware/gaskets/gaskets.htm

Robert-Jan


Dank voor de input Robert Jan, dat ga ik eens goed onderzoeken. Ik heb natuurlijk al een Bassdrum met lugs, dus kan ik er daar altijd 1 van proberen (wel een f%ck werkje natuurlijk).


Ja zeker..maar ja..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

Wel klote werk idd, de schroeven zitten  goed vast (gelukkig maar) zorg dat je een grote kruiskop gebruikt.

Beter dat zeker weten dan het verkeerde aanschaffen idd.

Hammar

Er zal een borgmiddel in de draadgaten zitten denk ik om te zorgen dat ze niet los trillen.
Probeer ze ook weer daarmee te monteren, niet zeer strak vastdraaien, daarmee kan je de lugs in het hout trekken en de ketel onder spanning zetten.

Omhoog