[double bass] schroefjes die de cardan as verbinden met de pedals

Gestart door ktheivne, jan 28, 2012, 23:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

ktheivne

Hoi,

Ik heb ooit eens een oude pearl double bass uit de jaren '90 gekregen (type onbekend is ook nergens te zien op de pedal zelf) maar de uiteindes van de cardan as waren verbonden met ijzerdraad wat even erg is als geen oplossing. Volgens mij zijn die schroefjes universeel de vraag is alleen waar kan je die kopen?

Was al eens naar Drumwinkel in Gent gegaan maar die kerel vond dat zelfs de hele as naar de haaien was en ik maar een nieuwe pedaal moest kopen de grapjas. Een andere manier om te zien zeggen dat hij het niet zag zitten om te liggen ploeteren om schroefjes te vinden voor een paar euro en niets te verdienen lol.

Anyway heeft er iemand ideeën?

Hartelijk dank!


rene p

neem de as mee naar een ijzerhandelaar en daar hebben ze zeker verchroomde schroeven die er gewoon in passen. dan hoef je geen pearl schroeven te kopen die hetzelfde zijn en drie keer zo duur naar mijn mening.
" Im not nervous im a DRUMMER"

ktheivne

#2
jan 29, 2012, 00:44 Last Edit: jan 29, 2012, 00:46 by ktheivne
Dank je voor je reactie. Ik ben erdoor zelf eens gaan kijken welke schroefjes ik in huis had om te ontdekken dat hetgeen dat ontbreekt aan mijn double bass pedaal is een soort schroef dat uit vier punten moet bestaan of hoe ook die 4 punten verbonden worden het is alleszins niet met een gewoon schroefje.
Of: het blokje binnenin heeft 4 gaten en moet langs 4 punten vastgemaakt worden. how do I do it?

Kijk hier even:





Harre

Het gaat om het cardan stukje wat mogelijk maakt dat je de pedalen onder verschillende hoeken kunt plaatsen en daarom gaat het inderdaad om 4 puntjes die vast gemaakt moeten worden. Waarschijnlijk gaat het daarom ook om 4 korte stukjes in plaats van 2 schroeven/boutjes die door het geheel lopen. Als het er twee zouden zijn, dan zitten ze immers elkaar in de weg. Het lijkt om 4 geklonken stukjes te gaan ofzo, dus misschien dat je met een paar popnagels iets kunt bereiken, al vraag ik me af of die dan niet heel snel zullen breken omdat het materiaal gewoon te zacht is.

Een nieuw pedaal kopen als het alleen om een versleten verbindingsstuk gaat is natuurlijk onzin, maar mocht blijken dan niks werkt dan zou je natuurlijk wel kunnen overwegen om een nieuw verbindingsstuk te kopen, of eventueel alleen het gedeelte met de cardan koppeling. Of dat laatste mogelijk is hangt af van hoe die vast gemaakt is.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Hammar

De cardan op de as lijkt mij ook kapot.

drum1964

Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

ktheivne

#6
jan 29, 2012, 13:54 Last Edit: jan 29, 2012, 13:55 by ktheivne

De cardan op de as lijkt mij ook kapot.


Dat lijkt op wat de kerel in de winkel zei misschien heeft hij wel gelijk uiteindelijk.


Deze :

http://www.thomann.de/nl/pearl_ds_200a_kardanwelle_doppelped.htm


100 euro enkel voor de as als je dan bekijkt dat je ook al een nieuwe pearl double bass pedaal hebt voor 189 bij thomann. Die double bass pedaal is natuurlijk niet top of the line maar dat is deze ook niet....
Hm.....

Nlz


100 euro enkel voor de as als je dan bekijkt dat je ook al een nieuwe pearl double bass pedaal hebt voor 189 bij thomann. Die double bass pedaal is natuurlijk niet top of the line maar dat is deze ook niet....
Hm.....


En met alle respect, maar gebaseerd op je foto is je huidige pedaal flink afgeragd, ik zou doorsparen voor een nieuw pedaal als ik in jouw situatie zat.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

ktheivne

#8
jan 29, 2012, 14:45 Last Edit: jan 29, 2012, 14:46 by ktheivne

En met alle respect, maar gebaseerd op je foto is je huidige pedaal flink afgeragd, ik zou doorsparen voor een nieuw pedaal als ik in jouw situatie zat.


Geheel terecht opgemerkt hoor  :) Maar omdat ik niet dringend moet double bassen en dacht dat ik met een paar tweakjes nog min of meer af en toe eens met de dubbele pedaal in de weer kan (heb geen grote metalplannen) en het fijn vind oude stuff nieuw leven in te blazen als het kan probeerde ik voor een oplossing te zoeken. Tegelijkertijd, er zijn natuurlijk grenzen en misschien is de grens hier wel bereikt  8)7

ppm5261

Beste  ktheivne,

Hoe is het gelopen met je verbinding? Laat bij mij nu precies het schroefgat dol zijn van de koppeling die op het pedaal gaat? Één van de twee schroefjes kan ik nog maar aandraaien.
Als jij toch niets meer gaat doen daarmee, kan ik hem krijgen cq tegen vergoeding?
Please help een drummer in nood, want ik zag ook al dat zo'n verbindingsstuk wel € 100,- kost!

Met vriendelijke roffel,
Paul

Hammar

Dolle schroefdraad is te repareren met een helicoil. Mits daar ruimte voor is. Op zoek naar een mechanische werkplaats dus!

Harre


Beste  ktheivne,

Hoe is het gelopen met je verbinding? Laat bij mij nu precies het schroefgat dol zijn van de koppeling die op het pedaal gaat? Één van de twee schroefjes kan ik nog maar aandraaien.
Als jij toch niets meer gaat doen daarmee, kan ik hem krijgen cq tegen vergoeding?
Please help een drummer in nood, want ik zag ook al dat zo'n verbindingsstuk wel € 100,- kost!

Met vriendelijke roffel,
Paul

Dat zal niet zoveel nut hebben: op de foto is te zien dat de cardankoppeling kapot is. Tenzij je die kunt repareren heb je er dus niet zo veel aan.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

ppm5261

Het gaat mij juist om het andere gedeelte, wat je uitschuift, met de dunnere pin. Daarin is bij mij de dolle schroef.
Gaat dat lukken?

stick tight

dat zou je uit kunnen boren en er een andere draad in tappen... krijg je wel een grotere schroef.

Rick

Past een DW driveshaft daar niet op? Lijkt mij haast het zelfde systeem.

Ik heb er nog wel een liggen als je interesse hebt!

ppm5261

Hoi Karma,

is goed, mits er twee schroefjes per uiteinde zitten.


mvg
Paul

Omhoog