E-snare

Gestart door Jazz, okt 15, 2015, 13:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Heeft geen haast maar ik wil graag een 12 inch metallic e-snare drum.
(Prijs  wel redelijk graag.).
There is no music without jazz

67Deadman

Hi Jazz,

Ik heb pas, en volgens mij had jij er ook 1, een Hart Dynamic 12" aangeschaft bij Drum-Tec. Ik was nieuwsgierig hoe deze zou klinken op een TD 30. Deze was 159 euro ex opsturen. Ik kon er nergens meer aankomen behalve dan bij Drum-Tec dus de prijs, tja ik weet het niet. Kon ook op marktplaats een Roland PD 120 aanschaffen ex opsturen voor 160 euro maar ik was benieuwd wat die Hart zou doen en zo'm metallic kleur heeft toch ook wel wat.

Bij aankomst, razendsnel moet ik zeggen 's maandagsavond besteld woensdagmiddag al binnen, bleek dat de Mesh Head zwart was ipv wit. Bij hun op de site laten ze heel sneaky op de site alleen de achterkant zien van de pad en het plaatje erboven van de 8"pad is de Meshhead wel wit is. Vandaag dat ik ervan uitging dat deze wit was. Maar goed, even naar van Gorp hier in Roosendaal en een Roland Mesh Head gehaald. Dat was wel even jammer qua extra kosten. Dus wees gewaarschuwd.
Nog even bij Drum Tec gereclameerd maar die reageerde simpel dat ik een witte mesh head kon aanschaffen en dan was opsturen gratis. Ik heb aangegeven dat ze dat beter op de site kunnen vermelden. Ik kon het nergens terug vinden, nog steeds niet trouwens.

Het was even zoeken naar de juiste setting voor deze pad maar ik heb hem als trigger op PD125 staan en de sensitivity op 9 en de RimGain op 2.9. Ik moet zeggen, tot nu toe nog geen spijt van de aankoop.



Jazz

Nice,
Van drum-tec heb ik alleen feel good mesh head. Heel fijn om op te spelen.
De Hart snare had ik tweedehands maar werkte gewoon niet goed, hoe t ook ingesteld werd. Deze kon ik terugbrengen. Helaas had hij verder niets staan.
Wat ik nu heb is n pearl 12 inch.
Het werkt wel maar is van zeer matige kwaliteit.
Het zag er voor de bestelling beter uit dan dan t in werkelijkheid is.
Maar goed, dat is t risico van t niet zelf kunnen bekijken.
Voor nu doe ik t er wel mee maar wil toch wel heel graag "een echte"
Wat dat betreft vond ik de Hart snare gaaf om te zien en zo zijn er vast nog wel meer.
There is no music without jazz

Technobeat

#3
okt 15, 2015, 21:53 Last Edit: okt 15, 2015, 22:00 by Technobeat
Misschien had je met de instellingen die 67Deadman geeft wél de Hart Dynamic snare goed gekregen Jazz ?
Maar ja , die heb je nu niet meer en ook de Pearl vind je maar zo zo ......
Wat is je budget eigenlijk voor een snare , misschien kunnen wij je dan wat tips geven ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

De Hart snare heb ik meegenomen naar de muziekzaak en die kon er ook niets meer uithalen dan wat al t geval was.
De hele buitenring werkte niet, dus t had niets te maken met t geluid op zich.
Ik had m gekocht bij n zaak die  veel drumspullen inkoopt. Is later nog nagekeken en hij kwam er ook niet uit.
Wel balen aangezien t n mooie snare was. Het lag in ieder geval niet aan t instellen.
De pearl is wel heel simpel in elkaar gezet. Ik kon ook niet wachten , eigen schuld dus.
Wat de prijs betreft, ik hoop in ieder geval niet over de 200 euro te komen.
Zo breed is mn budget nou ook weer niet.
There is no music without jazz

Technobeat

#5
okt 16, 2015, 19:27 Last Edit: okt 16, 2015, 19:38 by Technobeat
Dus binnen dat te besteden bedrag moet er een snare-shel en een trigger aangeschaft kunnen worden .


Wat dacht je bv. van deze combinatie :


http://www.bax-shop.nl/snare-drum/meinl-ca12t-traditionele-caixa-12-inch-snare-drum/product-details.html



http://www.bax-shop.nl/triggers/roland-rt-30hr-dual-snaredrum-trigger


Het is maar een voorbeeld , een snare-shel kun je ook van een forumlid overnemen , dat scheelt weer in de prijs natuurlijk .

Heeft een trigger ONDER het 3 laags real feel-vel je voorkeur ?
Die zijn meestal flink duurder dan een '' opzet trigger '' , het is maar net wat je wilt.
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Hoi,
Eerlijk gezegd weet ik op dit moment niet zo goed wat de mogelijkheden zijn.
Mijn inzicht in triggers e.d., t opbouwen van Is echt ongelooflijk slecht. Ik ga maar eens informeren bij de muziekzaak of zij iemand kennen die dat wel weet.
Ik heb op meerdere dingen meer dan genoeg inzicht maar zodra t computergericht is of wat technisch, ik zie t eenvoudiweg niet.
There is no music without jazz

Technobeat


Ze zijn erg makkelijk te monteren en het type voor de snare is dualtrigger dus voor head en rim .
Bij Bax kun je ze bestellen en als je het niets vind kun je ze weer retourneren en krijg je je geld terug ( wel netjes en voorzichtig mee omgaan natuurlijk ) .


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Oke, als we bezig zijn. Moet je dat er op schroeven of plakken.
There is no music without jazz

Technobeat


Aan de achterkant van de trigger zit een vleugelmoertje dat je op de rim aandraait en klaar is Jazz , de 6.3mm jackplug er in . aansluiten op je module en gaan .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Oke ! De jackplug is geen probleem. Wow.........
Nou eerst eens kijken naar die snare.
T. dank je wel hoor. Ik hou je zeker op de hoogte.
There is no music without jazz

Jazz

Technobeat, heb nog een vraag.
Het plaatsen van die trigger, wat inderdaad niet moeilijk is, betekend dat dat de onderkant open blijft? Ik bedoel , voor t plaatsen van de plug.
There is no music without jazz

Technobeat


De jackplug zit aan de zijkant , als je het filmpje wat ik daarstraks poste in stilstand bekijkt zie je de jackplug en het vleugelmoertje zo zitten .

Ben benieuwd hoe deze combi je gaat bevallen en of je zo de lekker reagerende snare krijgt waar naar je op zoek bent .

Succes ! 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Dank jewel
There is no music without jazz

MatiZ

Hoi Jazz,

Ik heb eventueel een 12x3" Pearl piccolo in de aanbieding in de kleur Amber.. ff google'n voor een foto :)

Deze mag je voor weinig overnemen en is nog in uitstekende staat. Een 12" mesh head en bottom en je bent klaar. Je kunt zo op de rim een Roland RT-30S schroeven en spelen maar.

Volgens mij heb ik nog een RT-20S liggen maar dat moet ik even nakijken..

Eventueel heb ik nog een 14" steel snare liggen maar deze ziet er niet heel best meer uit...

Laat maar weten of je interesse hebt.
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Jazz

Kan afgesloten worden.
There is no music without jazz

Technobeat


Aha , je bent er uit ?

Ben benieuwd of het nu allemaal goed komt :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Als alles klaar is zal ik een foto plaatsen

Dank je wel voor de suggesties en ideeen he
There is no music without jazz

Omhoog