volume regelen cd speler alesis dm10

Gestart door VIKING, feb 10, 2012, 18:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

VIKING

Ben in het bezit van een Alesis DM10 drumkit waarop ik een cd-speler/miditoren heb aangesloten.
Het probleem is dat ik het volume niet kan regelen, dat via de koptelefoon loopt.
Het geluid gaat vol aan en kan niet bij gesteld worden.
In de handleiding staat dat je de cd-speler rechtstreeks kan koppelen aan de dm10 module, via de audio-in, met een rood/witte tulpplug.
Weet iemand hoe je het volume kan regelen.
Viking

paQ

volume regel je aan de uitgang, niet aan de ingang
dus je zal ofwel een andere audiobron moeten nemen (waarvan je het uitgangsvolume dus kunt aanpassen), of iets ertussen dat het volume voor je kan regelen  (of een module kiezen waarbij het kanaal van de AUX in los regelbaar is)

VIKING

Hoi PaQ  het is een jvc torentje met een cd speler en ik heb daar die tulip in audio out
naar mijn drum module audio in ,maar het enige wat er gebeurt is dat het volume
vollaan is en dat de volume knop op mijn jvc dan niks doet, het geluid is zo hard dat je geeneens
de koptelefoon op durft te zetten

paQ

dan steek je hem in je phones uit bijv. op je torentje :)
lijn is altijd... naja... lijn.

Technobeat


Viking , is er op de Alesis module niet de mogelijkheid om het koptelefoonvolume te regelen ?
Volgens mij moet die functie op elke module aanwezig zijn .
En anders kun je misschien een koptelefoon nemen met regelbaar volume op de koptelefoon of met een '' draaiwieletje '' in/aan de koptelefoonkabel .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Harre

Het gaat niet om het volume van de koptelefoon op zich, maar om het volume van het signaal van de cd speler. Die komt te hard binnen en moet geregeld kunnen worden. Tenminste, zo begrijp ik het...

@Viking: ik ga met paQ mee... Als je de goede uitgang op de goede ingang zet zou het moeten werken. Anders is er misschien gewoon iets mis met de uitgang van je cd speler.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Technobeat

Het probleem is dat ik het volume niet kan regelen, dat via de koptelefoon loopt.


Viking , we zijn nu weer een tijdje verder , is het nog gelukt het volume op de één of andere manier te kunnen regelen ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog