Defecte pad

Gestart door Marcel de Peijper, mei 18, 2018, 13:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Marcel de Peijper

Hoi, 1 van mijn nitropads is defect. De snare geeft alleen nog maar het rimgeluid. Iemand hier ervaring mee? Is dit te repareren?
 De bedrading zit nog goed vast!

Technobeat

Zijn alle instellingen in de module nog steeds het zelfde als voorheen ?
Probeer eens de snare te vervangen door een tom en kijk of je dan wél head en rim respons krijgt .
Als dat zo is zit de oorzaak wellicht IN de pad zelf , dan kun je de defecte ( snare ) pad losmaken en kijken of er een draadje los zit bij de head-trigger en kun je hem weer opnieuw vast solderen .

Succes !
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Marcel de Peijper

Instellingen zijn nog hetzelfde. Al gewisseld met Tom, ook dan alleen rim. Heb snare al open gemaakt, alle bedrading lijkt nog goed gesoldeerd te zitten.

animal

 :?
Al gewisseld met Tom, ook dan alleen rim.
:?

Als met een andere pad hetzelfde 'verschijnsel' zich voordoet, ligt het (toch) hoogstwaarschijnlijk niet aan de pad???

kaboemba

Lijkt mij inderdaad dat er nisk mis is met je pad, mogelijk instellingen en in het slechtst geval een defect aan de module.
Ik weet niet wat voor aansluitingen er op de module zit voor de pads, maar als dat stereo jack is kan je eventueel met een stukje metaal de verschillende ringen van de jackplug aanraken.
Geluid niet te hard zetten want je krijgt dan volledige trigger input.
De enne ring zal voor rim en de ander voor head zijn.

Marcel de Peijper

Iedereen bedankt voor de reacties, er bleek toch een draadje los te zitten, gesoldeerd en hij doet het weer....... Sorry voor het ongemak ;-)

Technobeat


You`re welkom :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog