Je kan ook een echte electrische cymbal of hihat pad gebruiken. Of een complete 400 kit kopen (al dan niet 2e hands) en de onderdelen die je nodig hebt gebruiken (kan ook nog eens volledig e oefenen thuis bijv.)
Yamaha heeft ook een hybrid kit. Daarmee heb je een module, hh pad, snare pad, multiclamps en triggers om meteen van start te gaan:
Iemand danwel iemands uitspraak dom noemen is respectloos. Een uitspraak respectloos vinden heeft met lezen (en inlevingsvermogen te maken) en dat is kenmerkend aan leeftijd/levenservaring (dan had je waarschijnlijk gelezen en begrepen dat het niet respectloos was).
Soit. Back on topic.
Ik heb zowel slechte en postieve ervaringen met alle posterijen dus het hangt geheel af van de persoon die de post behandeld of uitgeeft.
Het gaat ook om de na-service (zeker bij gebreken) en die laat vaak te wensen over (ook bij PostNL). Maar ik heb gemerkt dat dit eigenlijk bij de meeste (service verlenende) bedrijven van toepassing is helaas.
Bij mijn mono ddrum pro triggers had ik geen problemen. Je kan de trigger settings ook aanpassen.
Dat is ook iets wat je altijd even moet checken als je een module probeert met triggers van een ander merk. Zeker als het al bekend is dat sommige triggers wat meer moeite vergen dan de triggers van het bijbehorende merk.
V1 heeft volgens mij te maken met een interne Bax codering. Je kan zowel de DTX 900 als de Dtxtreme III (de module generatie ervoor in een andere kleur uitvoering) upgraden naar de laatste firmware en dan zijn deze gelijk.
De 700 is een mooie middenklasser. Deze heeft op alle vlakken wat minder dan de 900.
Je kan complete kits of nummers inladen in de DTX 900 (check maar eens een demo van Simon Edgoose of Ralf Merch, je kan deze ook via social media bereiken en vragen hoe ze dit precies doen)
Er zijn trouwens drummers die al 1gb aan ram geheugen hebben kunnen installeren.
Volgens mij gebruikt De 900 layered samples., maar dit weet ik niet 100% zeker.
Gisteren op de Messe geweest. Een halve hal, waarvan groot deel gevuld met tama en tentoonstelling van artist kits die de dag door spelen en veel lege ruimtes.
Wat dat betreft hebben de klassieke instrumenten het ietsjes beter met een hele gevulde hal.
80% van de bedrijven die in de hallen staan komt uit China.
Boven is het business centre waar de zaken gedaan worden, daar waren wel alle grote merken aanwezig.
Het is als je er niet moet zijn (als publieke bezoeker) niet de moeite waard meer.
Pro Audio + Light heb ik niet bezocht, dus dat zou beter kunnen zijn.
Roland/Yamaha en vice versa zou het gewoon moeten doen met de juiste instellingen aanpassen. Ik gebruikte lang o.a. Ddrum triggers op de 12 en dat werkte top. Ga binnenkort naast de KT-10 en RT triggers ook Yamaha TP65 pads gebruiken op de SX en TMC-6.
Laten rusten of niet staat trouwens los van het layeren. Dit heeft te maken met de acoustische sound.
Ik begroef mijn beater ook altijd, maar sinds de laatste paar jaar niet meer. Een cymbal demp je ook niet met de hand en een stok laat je ook zo snel mogelijk van je vel af stuiteren om een zo'n vol mogelijke klank te krijgen.
En zeker met triggeren (trigger of trigger pedal) is dit raadzaam. Ik snap het advies dan ook. Is even wennen, maar je geluid en je controle gaan er dan echt op vooruit m.i.
@musiqman, opvallend dat deze heren dus altijd wel echte bekkens gebruiken! En dat vind ik dan net weer zo tegenstrijdig, want juist die bekkens kunnen ontzettend in de zangmicrofoons 'bleeden', en geen podiumlawaai was juiste het grote voordeel van electronische drums. Dus dan zie je bij zo'n groot orkest waarschijnlijk dan toch weer die plexiglas wandjes, waar ik echt een gruwelijk hekel aan heb. ik zou me zo geisoleerd voelen, alsof je de drummer in een cage bent.
Lees het interview zou ik zeggen, dan snap je waarom.
Ik zou het zelf ook doen. e pads zijn met veel tweaking en samples fijn, e cymbals verschrikkelijk (wat ook logisch is want dat omtvat veel meer dynamische stapjes) wat je wel veel meer ziet zijn de Gen 16 cymbals bij de e-kits op het podium.
Dat zou ik zelf nog redelijk (het haalt het nog steeds niet bij echte cymbals) vinden, maar nog steeds liever e -cymbals.
Volgens mij was plexiglas ook meer om de totale sound bleed te bepereken (van de kit en externe omgeving) en niet zo zeer voor cymbals, die op en neer bewegen (daarom zie je vaker over-head mics dan side- en under-head mics)
Vandaar dat je soms ook plexi ziet wat lager is dan de cymbals. En je hebt ook plexi glas per cymbal, zoals Jupp van Elbow gebruikt:
Bij Night Of The Proms word door de drummers van de ''Electric Band'' ook van electronische drums (aangevuld met a cymbals) gebruik gemaakt: Eerst door Trevor Murrell (Roland TD series)
Dekeller ketels zijn er in 96 uit gegaan. In dit geval zijn het dan DW's eigen ketels. In dit geval zal ik het laten afhangen van de sound zoals hem hoort en de looks.
Ging ik wel eens naar een winkel om ook is effuh te proberen: "Is dit 't dan" dacht ik vaak bij mezelf. "Laat maar zitten...."! Mijn eigen drumstel - bij mekaar ge(f)rommeld- klinkt goed genoeg, en dat voor een fractie van de nieuwprijs.
Maar dan heb je ook niet echt de tijd om goed met de manual te zitten en dieper op de menu's in te gaan (sommige logische aanpassingen zitten op onlogische plekken) dan doe je zo'n product eigenijk geen eer aan door m meteen af te schrijven.