Hihat Yamaha vs Roland

Gestart door stefan, dec 24, 2014, 12:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

stefan

Kan iemand mij vertellen wat de grootste verschillen zijn tussen de e-hats van Yamaha en Roland (afgezien van de prijs dan).
Ik ben op zoek naar een zo realistisch mogelijke hihat voor m'n e-kit, dus de keus gaat zo'n btj tussen Roland VH-11/12/13 en de Yamaha RHH-135.
Mijn interface kan overweg met zowel pads van Roland als Yamaha.

Graag hoor ik jullie ervaringen en suggesties..
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Robert-Jan

Ook met de hihat controller?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Thijs

Idd, dit werkt vaak niet zo lekker. Welke module heb je?

Technobeat

Ik ben op zoek naar een zo realistisch mogelijke hihat voor m'n e-kit




Zildjian Gen-16 , echt metaal , met botom en top cymbal .
Wel iets duurder dan Roland of Yamaha i.v.m. bijkomende module .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

stefan

@RJ: ja, met controller.

@thijs: ik heb een MegaDrum-interface/module. Die kan overweg met alle controllers en hihats van Yamaha en Roland.

En de Gens zijn fantastisch om te zien en te bespelen, maar het geluid vind ik zo ontzettend slecht dat het gewoon geen optie is.
Als ze er zouden zijn met piëzo's die Midi aansturen, was ik direct overstag gegaan. Maar nu met die spacy cymbal geluiden is het wat dat betreft totaal niet mijn ding helaas.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

stefan

Niemand suggesties?
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Robert-Jan

Ik heb niet de indruk dat er hele grote verschillen zijn als je alle twee de merken kan gebruiken op je module.
De yamaha's geven me het gevoel iets zachter te zijn qua speeloppervlak.
Hoe ze zich verhouden met de megadrum..geen idee..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Otje


Robert-Jan

Heb ik op Frankfurt gezien, not impressed..
Hard plastic, veel contact geluid..voelt erg goedkoop aan ( maar dat is ie dan ook)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

djska

Ik vind de VH-11 gewoon prima, voelt natuurgetrouw aan en is lekker stil. Ik schat zo in dat die hi-hats met een 'echt' onderbekken alleen maar lawaai maken, waarschijnlijk een 'flap' geluid als je het pedaal intrapt en ik verwacht dat het geheel van de bekkens op elkaar met evt. tussenruimte als klankkast fungeert en daardoor ook meer lawaai maakt.

drfill

bij een vh12 moet je daar idd wat dunne stripjes cell-foam rubber op plakken van 1 cm breed, in een kruis..
anders is het niet om aan te horen dat geklonk..
verder valt het nog wel mee met de herrie..   cy-14 60 dB : vh-12 65 dB (tip stick, plat is wel harder 70)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

berreal

stefan,

welke module heb je, aangezien de VH12/13 niet op alle modules compatible zijn.
geloof alleen op de TD20 en TD30.
heb zelf een VH-11 op mijn TD-11 en ben hier zeer tevreden over.
geen ervaringen met Yamaha
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

drfill

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

de Gens zijn fantastisch om te zien en te bespelen, Als ze er zouden zijn met piëzo's ......



Een piëzo kun je er makkelijk zelf onder monteren en dan rechtstreeks je eigen module in .
Kost het je alleen een Gen hihat set en wat tijd om je instellingen aan te passen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Dan ben je er nog niet..je hebt nog een hihat controller nodig.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

stefan

Presies...
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Marty-B

Mocht je voor de Roland gaan, dan zou ik wachten tot er een op MP staat. Dat heb ik ook gedaan, voor minder dan 200 euro had ik een vh-11 op de kop getikt 8)7. Dat was me beste aankoop van 2014!

Technobeat


Dan ben je er nog niet..je hebt nog een hihat controller nodig.




'' Open - dicht '' gebeurt toch met een akoestische hihat-stand :? , of komt er nog meer bij kijken ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Marty-B


'' Open - dicht '' gebeurt toch met een akoestische hihat-stand :? , of komt er nog meer bij kijken ?


Komt meer bij kijken. De drum module moet ook de hihat positie weten/meten, om het juiste geluid te synthetiseren.

Robert-Jan

Denk maar even terug toen je nog met de roland hihat speelde.
Er gaat een kabel in de pad, dat is de piezo die je aanslag oppikt en er gaat een kabel in je pedaal..dat is de controller die oppikt of je hihat open of dicht is.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Right :Y :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

chico

Voor mij persoonlijk is de hihat van Ddrum 4 de beste electronische hihat ooit gemaakt,
Deze werkt wel alleen met ddrum modules.

baszuidwijk

#22
jan 02, 2015, 10:41 Last Edit: jan 02, 2015, 12:01 by baszuidwijk
Ik gebruik zelf de VH-11 in combinatie met de TD-11 module. De overstap van de CY-5/FD-8 naar de VH-11 met een echte hi-hat stand was de beste investering ooit. De VH-11 is - voor zover ik heb kunnen nagaan in de documentatie van Roland - compatible met alle Roland modules. De verandering van het geluid bij het openen en sluiten van de hi-hat verloopt op de TD-11, TD-12, TD-15, TD-20 en TD-30 geleidelijker dan bij andere (oudere) Roland modules.

Let op bij de VH-12 en VH-13. Deze kun je niet met elke module gebruiken. De VH-12 is alleen compatible met de TD-12 en de TD-20. Wanneer je de VH-12 op andere modules gebruikt, dan werkt alleen de 'hi-hat open' sound. Hetzelfde geldt voor de VH-13. Deze werkt alleen met de TD-30 module.

richardcs65


De VH-11 is - voor zover ik heb kunnen nagaan in de documentatie van Roland - compatible met alle Roland modules.


Misschien begrijp ik dit schema van Roland dan verkeerd, maar ik meen toch te lezen dat de VH-11 met bijvoorbeeld mijn TD-3 niet gaat werken.
http://www.roland.com/support/article/index.cfm?q=faq&p=VH%2D11&id=1832238
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

baszuidwijk


Misschien begrijp ik dit schema van Roland dan verkeerd, maar ik meen toch te lezen dat de VH-11 met bijvoorbeeld mijn TD-3 niet gaat werken.
http://www.roland.com/support/article/index.cfm?q=faq&p=VH%2D11&id=1832238


Sorry, ik was niet verder terug gegaan dan de TD-6

Omhoog