Sensitivity crashes

Gestart door Jazz, mei 27, 2018, 11:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Ik heb een vraag; met  mijn td15 roland en ATVaD5 module, kan ik daar wat meer gevoel in de bekkens krijgen?
De pads zijn roland CY15 en CY12
Ben bezig geweest met sensitivity en vollume. Het geluid is niet konstant, dwz de ene keer klinkt t bij zachte aanraking zoals t klinken moet, dan weer helemaal niet of teveel. Ik weet niet of ik t op een andere manier beter kan instellen zodat ik met wat meer gevoel kan spelen ?
Het speelt wat lomper dan dat de bedoeling is.
There is no music without jazz

kaboemba

Tja belkkens het blijft wat lastig, bij de ad5 is het toch een manier van met de wizard instellen.
Bij de yamaha pads heb ik dan gelukkig nog als extra de mogelijkheid om hardware matig de triggers nog in te stellen.
Daarnaast kan je het verschil nog wat opvangen met de curve heb ik gemerkt dus niet met de sensitivity maar met de curve.

Maar het blijft lastig vooral met de zones en waar het beste te raken.

Jazz

De wizard instellen heb ik wel gedaan. De curve, daar hoorde ik niet zoveel verschil mee.
Ik zal t nog eens met dat proberen.
There is no music without jazz

Jazz

#3
mei 28, 2018, 09:53 Last Edit: mei 28, 2018, 12:55 by Jazz
Nog een vraag,  weet iemand of ik bij ons in de buurt (venray) bekkens van Jobeky zou
kunnen uitproberen ? Er zit hier wel n muziekzaak maar die gaan niet dat soort bekkens bestellen om alleen maar uit te proberen.
There is no music without jazz

Technobeat

#4
mei 28, 2018, 19:55 Last Edit: mei 28, 2018, 19:58 by Technobeat
Dat denk ik ook , die moet jij alleen bij Jobeky zelf bestellen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Ja.   Wil wel van te voren weten wat ik heb. Ik weet nog niet wat t meer kan dan de pads.
Kan ik gevoeliger aanslaan ? Subtieler zeg maar.
There is no music without jazz

Jazz

Even een nitwit vraag, de jobeky cymbal, daar zit toch n trigger onder ?
Kan dit op de ATV module ?
There is no music without jazz

kaboemba

Uiteraard een trigger is een trigger.
Het is eigenlijk maar heel simpel contact microfoontje, dat is bij alle pads zo (alleen yamaha had ook modellen met een switch).

Jazz

Ik ben dus wat aan t rondneuzen !
Ik kan evt. bij Adams de Roland CY15R uitproberen.
Heeft iemand deze cymbal en bevalt dat ?
There is no music without jazz

stefan

#9
mei 30, 2018, 08:40 Last Edit: mei 30, 2018, 09:21 by stefan
Ik ben dus wat aan t rondneuzen !
Ik kan evt. bij Adams de Roland CY15R uitproberen.
Heeft iemand deze cymbal en bevalt dat ?
Ik heb de CY-15 gehad en veel issues met de bell gehad. Uiteindelijk heb ik hem open moeten maken om de bell enigszins normaal te laten triggeren bij zachtere aanslagen.
Hoewel dit Bell-probleem bij vrijwel alle cymbals speelt (behalve de digitale variant van Roland), zou ik persoonlijk niet voor Roland gaan maar voor de nieuwe e-cymbals van of Jobeky 20" (https://jobekydrums.co.uk/product/20-jobeky-low-volume-3-zone-real-feel-ecymbal-choke-2/) of ATV 16" (https://www.drum-tec.de/atv-adrums-artist-cymbal-16), afhankelijk waar je hem voor wilt gebruiken.
De Jobeky's zijn meer voor het authentieke speelgevoel, maar ook een goede aanslaggevoeligheid. En bovenal - laten we eerlijk zijn - ze kosten geen ruk.
De ATV cymbals schijnen ook goed te zijn. Een goede speelbaarheid, geen stickmarks bij bespelen, en vooral de maatvoering hiervan zijn voor mij doorslaggevend tov de Roland cymbals. Ik hoop dat ze in de toekomst nog met een 20" model uit zullen komen.

Ik moet eerlijk zijn dat ik gewoon geen fan ben van Roland. Deels omdat ze het (alombekende) Bell-probleem nooit goed en betrouwbaar gefixt hebben en deels omdat mijn ervaring met Roland gewoonweg niet goed (genoeg) is. Je betaald veel voor de naam, maar eigenlijk krijg je allerlei halfbakken producten terug. Modules zien er goed uit, maar geven crappy sounds. Cymbals werken alleen goed als je er niet te zacht op speelt..
Het is het allemaal net niet.
Godzijdank zijn er tegenwoordig prima alternatieven op de markt die vele malen beter zijn dan Roland.

Als je budget het toelaat zou ik voor de ATV cymbals gaan. Gewoon omdat ze er prachtig uitzien en een zeer accurate triggering hebben. Als je een krap budget te besteden hebt, zou ik de Jobeky triggered LV nemen, maar ik zou nooit een Roland cymbal kopen zolang ze niet met meer "bang for the bucks" komen.
Wellicht zijn er meer mensen geinterreseerd hier in een Jobkey LV cymbal. Waarmee je een afspraak kunt maken dat wanneer het e-cimbal jou niet bevalt je hem kunt door verkopen aan hem/haar voor weinig minder.

Voor je idee, hier een review van de ATV cymbals:
https://youtu.be/a0sW_jxVjNc
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

kaboemba

En vergeet niet dat de ATV 360 graden triggering hebben.

drfill

idd die 360° triggering van atv..  en ook zijn er verhalen over mensen met putjes in atv cymbals,
maar vlgs maatwerk in drums (geen reclame) die al 1/2  jaar atv cymbals als demo's heeft,
nog steeds geen putjes..  waarschijnlijk is er in het begin met atv een keer een afwijkende batch
kunststof gebruikt ..  ik denk zelf al een tijd over een atv ride.. maar ja.. net een 'echte' gekocht : p
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

stefan

#12
mei 30, 2018, 13:41 Last Edit: mei 30, 2018, 13:48 by stefan
Ik moest even (lees als: een tijdje) zoeken tussen mijn favorieten naar de discussie op V-Drums waar ze de ATV cymbals vergelijken met de Roland troep.
Uiteindelijk toch gevonden: https://www.vdrums.com/forum/general/the-lounge/1190135-roland-vs-atv-hi-hat-and-cymbals-pads

Uit veel gebruikerservaringen blijkt ook dat de ATV cymbals veel gevoeliger zijn en accurater triggeren als de Roland cymbals.
Het is dat ik hier al een tijdje even met een vreselijke tegenvallende verbouwing in de weer ben, maar anders zou ik onmiddellijk een complete set besteld hebben.
Maar... Wat niet is.... ;-)
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Jazz

Roland gaat t zeker niet worden. Ben uitgekeken op t produkt. Vanmiddag even de cy15r uitgeprobeerd. Wel of geen bell is voor mij niet van belang.  Het gaat mij om de gevoeligheid van t bekken. Alles speelt en voelt t zelfde.

ATV , hier heb ik nog niemand gehoord met ervaringen. Beschrijving is natuurlijk goed maar zijn ook wel prijzig.

Jobeky bekkens , gezien de reakties van sommigen hier klinken veelbelovend. Ziet er ook goed uit.
Alleen de verhalen dat de communicatie zo belabberd is en het erg lang duurt eer je je spullen binnen hebt.....
Maar misschien is t wel een goed idee om met meerdere mensen wat te bestellen. Ik doe wel mee!
There is no music without jazz

Jazz

Wat de jobeky bekkens betreft ken ik iemand die ws wel mee wilt doen met bestellen.
Hij heeft daar interesse in.
There is no music without jazz

djska

Afgezien van de broodnodige bell-fix, in mijn optiek niets mis met de cy-15, voelt voor mij niet anders dan een echte ride.

drfill

cy-15, voelt voor mij niet anders dan een echte ride.
sorry maar dit slaat nergens op..  en jij speelt op dure 21/22" rides toch ?
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

stefan

M'n bek valt open...  8)7
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Jazz

#18
jun 12, 2018, 19:04 Last Edit: jun 12, 2018, 19:35 by Jazz
Ik zit met n probleempje met mijn crash en t lukt niet om t  te laten funktioneren hoe t zou moeten.
Kort geleden had ik mijn CY12/C meegenomen om bij Adams wat uit te proberen.
Na het terug plaatsen heb ik geen duel zone meer. Eigenlijk hoor ik alleen de edge of bow op de hele pad. Weet iemand wat ik moet doen om het geluid weer goed te krijgen ?
Voorheen deed die t dus wel.
There is no music without jazz

Technobeat


Al geprobeerd de jackstekkers in de ride te wisselen ..... ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Ja hoor. Als ik ze verwissel krijg ik geen geluid.
There is no music without jazz

kaboemba

Misschien toch het verkeerde trigger type bij trigger instellingen.
Ik had pas ook andere instellingen, althans ik zou zweren dat het anders was.
Kennelijk had ik per ongeluk toch het e.a. gewijzigd zonder dat ik het wist.

Jazz

Ik denk ook dat t zoiets moet zijn. .ben er alleen nog niet achter wat er nu precies veranderd moet worden, modelaanduiding is juist aangegeven.
There is no music without jazz

Omhoog