Het Grote 'Wat Is Dit Waard?' Topic

Gestart door Anserini, sep 16, 2011, 14:25

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Paul

Wat zouden een Tama Spartan-serie snarestand en hihatstand nog opleveren?

Het is oudere hardware die ik bij mijn 1979 Superstar kreeg. Oerdegelijk spul, de hihat is enorm stabiel, maar te groot/lomp voor bij mijn jazzkit. Clutch ontbreekt (standaardmaat). Chroom zou ik eventueel een beetje kunnen oppoetsen als dat veel verschil kan maken.

drums97

Ik heb nog wel een clutch over, waar ik niks mee doe.
Als je wilt mag je 'm hebben, dan heb iig. een complete hi hat stand  :Y

PM maar ff.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

drums97

#1027
dec 23, 2014, 22:13 Last Edit: dec 23, 2014, 22:16 by drums97
Kep bij het zoeken van de clutch ook mn een Shure SM57 Unidyne III "made in USA Patented" gevonden .
Deze stampt bij navraag bij mn vader nog af uit eind jaren 60.
wat zou die nu waard zijn?

Werkt overigens perfect!!!!

By the way: ook nog n DDRum snare trigger gevonden, dus iemand???
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Wouters

Oeps, bij het uitvliegen van het ouderlijk nest, per ongeluk expres vergeten "my first drumset" mee te nemen.
Maar nu begint moeders zich toch te roeren en heb ik de plek niet voor nog een drumset.

Gaat om een
-'95 / '96 Pearl Export series Green Mist Shell set.
12 x10, 13 x 11, 16 x 16, 22 x 16 en matching 14 x 5,5 snare


(Foto;s niet van mij)
Enige "schade" die ik nog weet, zijn een paar krasjes op 12 inch tom.

Ik overweeg verkoop, maar wat is redelijk in de huidige markt?



professorroel

Wat zou een 22'' Zildjian Deep Ride voor waarde hebben?

FoREVer

@wouters ik denk zelf tussen de 200 - 300 euro afhankelijk voor wat degene er voor wil geven
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Wouters

Dank, die is dan in die jaren behoorlijk afgeschreven!
Maar ja, het is ook niet de enige export die er rondzwerft.

Aanvullende vraag;
De exports van toen zijn toch een stapje hoger dan de exports van nu, toch?
Moet ik die van mij meer vergelijken met de hedendaagse vision?

richardcs65


Ben zelf begonnen op een pearl export in 1975 ........ Heb er positieve herinneringen aan.


Mooi, maar vraag in dit topic is toch wat Wouters zijn Export waard is. Heb kort geleden zelf een jonger exemplaar incl een ratjetoe aan hardware verkocht voor €400,-. Echter vraagprijzen zoals dit http://link.marktplaats.nl/m870393739 helpen jou ook niet echt om er een leuke prijs voor te krijgen. Weliswaar andere maten, maar leeftijd lijkt wel enigszins overeen te komen. Denk dat FoREVer zijn schatting van €200-€300 dus heel reëel is.
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

Wouters

Tsja, dat is dan weer het nadeel van het bespelen van een instrument dat zo modegevoelig is.

Gelukkig heb ik er in al die jaren onbetaalbaar veel plezier van gehad. Eens bij moeders op de koffie gaan om te zien wat er nog bespreekbaar is ;-)

FoREVer

@wouters

Ik zou m wel ergens neerzetten, desnoods onopgebouwd het is zonde om m weg te doen
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Wouters

Inderdaad ergens zonde om weg te doen.
Maar met een vintage Premier set en Star setje ben ik meer dan genoeg voorzien (als ik mevrouw Wouters moet geloven) ;)

Ik zal het nog eens afwegen......grrrrr

Samuel

In de lesruimte waar ik drumles had stond een export met deze configuratie(kleur) naast een
oudere export. En deze klonk vele malen beter heb ook op een nieuwer model
gespeeld en vond hem ook beter klinken dan dat nieuwere model(ondanks de andere/"betere"
tomophanging.)

Visions hebben een andere houtsoort(maple of birch) dus je kan het niet echt vergelijken
daarmee. Als losse shellset zonder bekkens en overige hardware is het sowieso lastiger
om hem te verkopen. En zul je er niet veel voor krijgen en je kunt hem nog gebruiken voor
het iets stevigere werk  :P. Als je plek hebt zou ik hem houden en anders inruilen, voor iets
dat je nodig hebt, bij een zaak. 

Met 200 ben je hem sneller kwijt met 300 euro kan het lang duren als je het al krijgt.
Om op je vraag terug te komen  8).

FoREVer


weet t niet helemaal precies meer ( lang geleden 1980 ofzo) maar had toen een gigantische Tama imperial star en mn 5 delige export.Om de een of andere reden zat ik liever achter de Pearl dan de Tama.Sowieso was de klank van de Pearl in mijn optiek beter ,warmer.


terugkomend op dat is Tama directer en zou pearl warmer zijn
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Mvm

Hey ik heb een mooie snaredrum op marktplaats gezien maar kan er op internet weinig over vinden.

Het gaat om een Mapex orion custom snare 14×6,5 met die-cast hoops, namelijk deze:
(http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m895429040-mapex-orion-custum-snare-zildjian-k-19-inch-crash.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr)

Wie kan mij meer vertellen over de waarde van deze snaredrum?  :)

FoREVer


Hey ik heb een mooie snaredrum op marktplaats gezien maar kan er op internet weinig over vinden.

Het gaat om een Mapex orion custom snare 14×6,5 met die-cast hoops, namelijk deze:
(http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m895429040-mapex-orion-custum-snare-zildjian-k-19-inch-crash.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr)

Wie kan mij meer vertellen over de waarde van deze snaredrum?  :)


is een soort top van Mapex geloof ik waarde weet ik niet @RJ wel denk ik
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

groovemaker

Mapex Black Panther Snare 14 x 5,5" Walnut in prima staat....
Wat is die waard?
If it's too Loud you're too old!

Robert-Jan


Hey ik heb een mooie snaredrum op marktplaats gezien maar kan er op internet weinig over vinden.

Het gaat om een Mapex orion custom snare 14×6,5 met die-cast hoops, namelijk deze:
(http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m895429040-mapex-orion-custum-snare-zildjian-k-19-inch-crash.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr)

Wie kan mij meer vertellen over de waarde van deze snaredrum?  :)


oud beestje, best leuk maar niet spectaculair, snarenmechaniek is wel zeer uitgebreid maar ook heel kwetsbaar...100-125,- euro denk ik zo
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan


Mapex Black Panther Snare 14 x 5,5" Walnut in prima staat....
Wat is die waard?


Als de koffer erbij zit, heb je als koper een mooie deal voor 250,-
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

groovemaker

Hij wordt aangeboden voor 275

Das inc koffer en nieuwe vellen
If it's too Loud you're too old!

Robert-Jan

Na ja..das in de buurt ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Lerojj

Met een verhuizing in aantoch ben ik helaas genoodzaakt mijn drumstel te verkopen,

Het is een Mapex Saturn Artic White
10x8, 12x10 en 14x12 toms
20x18 kick
Inclusief protection racket hoezen,
In goede conditie, wat zou deze set nog waard zijn?

Panda-Beer

Zit er aan te denken een om misschien een beetje plaats te maken...
Voor wat nieuws natuurlijk :P

Wat zijn deze spullen ongeveer waard?
Alles verkeerd in zeer goede staat.

14" Zildjian A Custom Hi-Hat

Odery Custom (22bd,10tt,12tt,14ft,16ft)
(Houtsoort: Auracaria Finish: Acero Hardware: Brushed Aluminium)

Sonor Ascent Stage 2 (Beech) 22bd,10tt,12tt,14ft,14SD


Alvast bedankt heren!
Groetjes Mika
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Nijlpaard

Met een verhuizing in aantoch ben ik helaas genoodzaakt mijn drumstel te verkopen,

Het is een Mapex Saturn Artic White
10x8, 12x10 en 14x12 toms
20x18 kick
Inclusief protection racket hoezen,
In goede conditie, wat zou deze set nog waard zijn?


Is dit nog de serie met het oude logo ? Ik kocht de mijne in18/10/14 maten voor 1250 nieuw een jaar geleden. Dus de jouwe inclusief hoezen zou ik zelf te koop zetten voor rond de 1400.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Animal baars

#1048
apr 10, 2015, 10:49 Last Edit: apr 10, 2015, 10:52 by Animal baars
Denk niet dat je €1400 voor die Mapex gaat vangen. Op marktplaats stond er pas een voor €850 en die heeft er een serieuze tijd opgestaan. Ik zou 'em excl. hoezen aanbieden voor €1000,- en de hoezen los verkopen voor €250,- ofzo.

@Panda-Beer
Voor die Odery gok ik zo'n €2500,- Jammer dat ik het geld nu niet heb liggen, da's een mooie set waar ik ook niet achter zou misstaan :)

Panda-Beer

@Panda-Beer
Voor die Odery gok ik zo'n €2500,- Jammer dat ik het geld nu niet heb liggen, da's een mooie set waar ik ook niet achter zou misstaan :)
Thanks voor de info!

Maar hey, voor €2200,- mag je hem vandaag nog komen halen haha ;) 
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Omhoog