Het Grote 'Wat Is Dit Waard?' Topic

Gestart door Anserini, sep 16, 2011, 14:25

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Wouter

Oh vergeten 8)7: "20 aax stage ride? zelfde staat. Thx

Wouter

Studio* Ik ben lekker bezig. sorry

NathanR

Denk ongeveer hetzelfde!

drums97


Ik kan mijn 13" manhattan jazz hats ruilen voor een HHX Power ride. Ik twijfel, wat vinden jullie.....?


Als je er naar op zoek bent, zeg ik "doen". Is wel meer waard volgens mij  ;)
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

drums97


Graag jullie advies over het volgende bekken :

Avedis Zildjian 20"  2745 g. met drie rivet holes waarvan er één bewoond is.



Het stempel verwijst dact ik naar de 70er jaren :



En zoals je kunt zien is er een aanzienlijke key-hole vorming




Ik ga al m'n bekkens verkopen en dit moet dan maar de eerste zijn.

Alvast hartelijk dank

Martin


Ik heb mijn jaren '50 24" jazz ride verkocht voor 150 euro. Had ook zo'n keyhole. Dus ik denk dat 75 euro reëel is.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Nijlpaard



Als je er naar op zoek bent, zeg ik "doen". Is wel meer waard volgens mij  ;)


Ik heb het gedaan en hem meteen weer doorverkocht voor de prijs die ik ook voor de hats wou hebben dus day was een goede ruil ;-)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

yourikoggel

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een nieuwe ride te kopen en wil mijn eigen ride dus inleveren voor een mooie prijs.
Maar wat is mijn ride nu waard? Het gaat om een Paiste Alpha 20"ride ( oude serie )
Volgens sommige is deze soort niet meer verkrijgbaar ( is al weer vervangen door een nieuwere soort )
Omdat hij er nog goed uitziet vraag ik me af wat ik er nog voor kan vragen  :? :? :? :? :? :? :? :?

Ondanks er op mijn Profiel staat dat hij nooit meer weg gaat
Ben ik toch van mening veranderd door het beluisteren van nieuwe Ride's  van Paiste

Hier gaat het om :

NathanR

Ik denk zo'n 75 á 100 euro!


gitaar en drum

Wat moet een 2e hands hd-3 lite van roland kosten?

Zie namelijk dat ze €500,- vragen maar dat lijkt mij een beetje veel, aangezien je al een nieuwe hebt voor €700,-....

Of ligt dat nou aan mij?

Dus wat zou zo'n drumstel moeten kosten?
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

Wouter

Een Ludwig centennial-kit in natural finish in de maten:
12x9
13x6?
16x16
20x20

In goede staat.
Alvast bedankt. :)
gr.

Treklof

Ik denk dat de maten als volgt zijn:
12x8
13x6.5
16x14
20x20

Tegenwoordig zit er een 12x9 bij de Centennial kits, maar bij de shellpacks met een 20x20 kick, zat een 12x8 tom. Floortom is altijd 16x14 geweest.

Wat prijs betreft denk ik zo'n € 500. Koop je of verkoop je?

Wouter

van de "12 tom kan wel kloppen, maar ik wel zeker dat de floor 16x16 is. Nog even nagemeten voor de zekerheid.

Ik verkoop idd.
thx
Gr.

patrick76

Hallo allemaal,

Ik heb eind augustus, begin september een Mapex Black Panther birch 14x5 (of 14x5,5) snaredrum gekocht.
Het is een lekkere snaredrum, maar ik betrap mezelf erop dat ik hem te weinig gebruik. Dat is zonde.
Ik zit er dus aan te denken om hem te gaan verkopen.
Nu ben ik toch benieuwd wat deze snare waard is.
Op de rand (hoop) zitten wat beschadigingen.
De details zover ik weet:
14x5 of 14x5,5 (is me nog niet echt duidelijk).
Birch
serienummer: 15465
zwart
slagvel: Remo coated Ambassador (made in u.s.a.)
resovel: Remo Ambassador snare met BP logo.

En natuurlijk wat foto's.





Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

NathanR

Wat heb je ervoor betaald?
Vaak kan je aan de hand van een simpel rekensommetje de waarde bepalen.

Aankoopbedrag x 0,60 = waarde

0,60 staat voor de 60% van nieuwprijs. Dit gaat natuurlijk niet voor elk product op, maar als het product geen vintage is, en niet bijzonder veel schade of iets dergelijks heeft kan je daar ongeveer vanuit gaan.

patrick76

Ik snap wat je bedoeld Nathan.
Maar er zit wel een verschil tussen nieuwprijs en aankoopprijs.
Deze heb ik niet nieuw maar tweedehands gekocht. Gaat de 60% regel dan ook nog op of niet?
Als iets dan 5 keer doorverkocht is binnen een jaar, dan is het minder waard dan als het 2 keer doorverkocht word binnen een jaar. Terwijl het geen afbreuk hoeft te doen van de staat van het product.

Maar goed, dat terzijde.
Ik heb er €180 voor betaald.

Maar de vraag is en blijft: wat is de snare waard??
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Paul

Nee, die 60% regel geldt werkt op de huidige nieuwprijs, niet op de aankoopprijs.
Anders zou iets na een paar keer wisselen van eigenaar nog maar een knikker een kauwgombal waard zijn.
Als een product binnen een jaar 3 keer van eigenaar is gewisseld maar niet is beschadigd, veranderd de verkoopprijs niet of nauwelijks.

Ik zie zo snel geen 14x5.5" Black Panther bij Thomann, maar de 14x6.5" is ongeveer 250 euro. 60% daarvan is 150 euro.

patrick76

#841
nov 07, 2013, 10:56 Last Edit: nov 07, 2013, 11:07 by patrick76
Bedankt Paul.
Ik zat net ook even bij Thomann te kijken, maar een 14" birch hebben ze maar 1 van en die is €159
Bedoelde jij de maple uitvoering toevallig??
Ik vind het nogal lastig om een waarde te geven aan een snare.
Ze zijn er ook in zoveel verschillende soorten en maten  8)7.
Maar nu heb ik tenminste een richtlijn.
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Robert-Jan

Thomann heeft altijd een special edition mapex in de aanbieding.
T is niet helemaal fair om m een blackpanther te noemen omdat ze bijvoorbeeld dezelfde strainer hebben die de pro m serie vroeger had.. En er zitten ook geen diecasts op..althans niet bij deze die jij nu noemt.

De serie blackpanther die jij hebt zijn echt goede snaredrums, het zal niet makkelijk worden om voor €175,- een betere te scoren, nieuw of tweedehands.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

NathanR

Als je hem tweedehands voor 180 euro hebt gekocht zou ik hem ook weer voor 175/180 euro aanbieden.
Ik houd bij verkoop van een tweedehands instrument er geen rekening mee hoe vaak hij al van drummer is gewisseld, en dat hoeft mijn inziens ook totaal niet wanneer het instrument gewoon nog prima werkt.

Als een snare prima werkt en nog heel is.. dan maakt het mij niet wat uit of er 100 of dat er 3 drummers op gespeeld hebben. De snare is niks veranderd. :)

patrick76

Heren, bedankt voor jullie reactie's. Word zeer gewaardeerd door mij.  :Y
Het is mij wel duidelijk geworden wat voor vraag- richtprijs ik kan hanteren.
En anders kan ik altijd nog naar " tussen kunst en kitsch"  8)7.
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Rick

Wat is een Pearl mlx van voor ISS mounts in powertom maten ongeveer waard? 22/10/12/13/16

animal

€ 500,- à € 600,- .

Gijsbert

#847
nov 17, 2013, 12:05 Last Edit: nov 17, 2013, 13:00 by Gijsbert
Kan iemand mij meer vertellen over de volgende hi-hats. Ik heb ze jaren terug (voor het jaar 2000) via een docent van me gekregen (die ze weer van een weduwe had gekregen nadat haar man was overleden). Het zijn Paiste Formula 602 Hi Hats Heavy van 15". Er zitten geen scheuren of key holes in en zijn oud, maar nog in prima staat. Ik kan weinig informatie vinden om het internet over deze bekkens en wil ze gaan verkopen voor een eerlijke, normale prijs.








Monuments

#848
nov 17, 2013, 12:09 Last Edit: nov 17, 2013, 12:13 by Monuments
Wie kan mij, naast de waarde, wat meer vertellen over de volgende drumkit: http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m742534287-premier-genista-shellset.html?

Ik ben er inmiddels achter dat de drumkit van berkenhout moet zijn (logisch, aangezien de kit volgens mij midden jaren negentig gebouwd is). Blijven de volgende vragen over:

- Kloppen de maten?
- Exact bouwjaar?
Ludwig Epic (Natural Birch) in 10, 12, 14sn, 16 en 22", Pearl Vintage Sensitone 14x6,5" brass snare en Sabian bekkens.
Monuments FB - Monuments Bandcamp

Robert-Jan

Vanaf de foto lijken de maten te kloppen, een exact bouwjaar is zo niet te achterhalen.
Genista was en is dik in orde, voor dit geld zal je never nooit iets beters kunnen scoren.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog