Het Grote 'Wat Is Dit Waard?' Topic

Gestart door Anserini, sep 16, 2011, 14:25

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Animal baars

Hoeveel zou een Gretsch Purewood Mahogany tweedehands waard zijn? Is een limited edition (60stuks wereldwijd) in 22bd, 10tt, 12tt, 14fl, 16fl en 14x5.5sd. Maar de prijs lijkt mij nog wat aan de hoge kant of niet? Of blijven deze sets tweedehands veel meer waard vanwege de beperkte oplage?

Jenslathouwers

als er echt maar 60 van gemaakt zijn denk ik dat ze idd wel een (absurd? :+) hoge waarde zullen blijven hebben
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Kn@pestaart

Maar het blijft een Gretsch...  :+

Stokmans

Een goede set hoezen erbij is natuurlijk wel een aardig pluspunt. Kijk ff wat zo'n set waard is, dat kan je dan in mindering brengen op die kit (voor jezelf dan). En kijk dan of die set dat waard is.

Paul

Een Purewood Hickory 6-delig kost nieuw 2000 euro bij Thomann.
Tel daar een set goede hoezen bij op en dat het een limited edition is, en dan is de prijs nog niet zo gek. Stevig misschien, maar niet onredelijk denk ik.
De vraag is of je 2 à 300 euro extra wilt betalen voor een limited edition.

Kn@pestaart

Citaat van: Paul

De vraag is of je 2 à 300 euro extra wilt betalen voor een limited edition.

€2 wel... €300 daarentegen... :P

Ik vind persoonlijk €2 al veel voor een Gretsch...

tRow

Weet je wel wat je zegt?

Maar goed ieder zo zijn smaak!  :w

groovemaker

Wat zou een Tama Rockstar Pro opleveren?
Maten: 22" bass, 10, 12, 13, 16 toms, eventueel met stands voor hihat, 2x bekkens, snare.
Conditie: gebruikt
Inc 14 x 6(?)  Snare

De kit schat ik rond 15 a 18 jaar oud. Klinkt erg lekker, moet wel even nieuw voorvel op. Is jarenlang bespeeld door orkest en die wil er nu vanaf doodat er een nieuwe Ludwig voor in de plaats is...

Graag hoor ik van jullie
If it's too Loud you're too old!

Dries

Zo'n €400 incl. hardware.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

richardcs65

#484
jan 06, 2013, 14:26 Last Edit: jan 06, 2013, 14:42 by richardcs65
Wat zijn deze bekkens waard? Opschrift: Zildjian Rock Hi Hat 14 inch/36 cm.

Zelf wat uitzoekwerk gedaan en er zit een stempel in geslagen met de tekst : Avedis Ziljian Co, genuine Turkisch cymbals, made in USA. Volgens een website zou deze stempel in de jaren zeventig gebruikt zijn.
Zowel de top als de bottom wegen circa 1300 gram.
Heb ergens soorgelijke gezien (Peter Doest) waar €149,- voor gevraagd wordt, maar dan is het gewicht 1508 en 1298 gram.



Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

Technobeat


Zet ze gewoon voor 150,= euro op MP , wie weet .......
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

josty95

Een 14" Zildjian K Thin Crash en een 15"Zildjian K Paperthin crash?
Nobody beats the drum...

musiqman

Tussen de 80-130 euro ps.

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Paul

#489
jan 07, 2013, 14:18 Last Edit: jan 07, 2013, 14:19 by Paul
Ik zal het eens aan Joep vragen, maar best wel veel. Zeker op de Duitse eBay.
Uit mijn hoofd rond de 150 euro voor een standaard met 2 armen.

Nijlpaard

Hmmmm. Dus in deze config 200 per stand ongeveer.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Paul

Joep is snel. Ga even goed zitten voordat je verder leest.


75 euro per bekkenarm en nog eens 75 euro per basis.
Op eBay.de ongeveer 800-900 euro als je alles los verkoopt, 500-600 euro voor de set. 8)7

Joep

Jup, en ik vergat nog de 5-way adapters. Die zorgen ervoor dat er 5 ipv twee bekkenarmen aankunnen. Zeldzaam en gezocht, sowieso ook 75 euro per stuk.
Los verkocht zit je tegen de 1000 euro. Ik heb denk ik door de jaren wel 15 van die bekkenarmen verkocht, nooit voor minder dan 75 euro.

Nijlpaard

-O-


Laat maar.


Mooi spul maar net iets te duur :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Joep

#494
jan 07, 2013, 14:57 Last Edit: jan 09, 2013, 15:15 by Joep
Je weet toch niet wat hij ervoor wil?
Ik heb van hem al eens twee van die stand gekocht.
Waren niet goedkoop, maar niet die verkoopprijzen die ik net noemde, bij lange na niet.
Meen dat ik iets van 250 per stand heb betaald toen. Zag t als investering..
Edit: Mijn herinnering was fout. Ik heb 475 voor één stand betaald toen.


Robert-Jan

Joep! *O*

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ


Dries

Welkom Joep, onze Sonorman!
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Joep

Haha, wat een enthousiast onthaal :)
Sja, zodra het over jaren 80 Sonor spul gaat gaan mijn handjes vanzelf typen...  O+

Rick


Haha, wat een enthousiast onthaal :)
Sja, zodra het over jaren 80 Sonor spul gaat gaan mijn handjes vanzelf typen...  O+

Lekker bezig, Joep, welkom terug ;)

Omhoog