Het Grote 'Wat Is Dit Waard?' Topic

Gestart door Anserini, sep 16, 2011, 14:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Groove

Bij mijn Gretsch Catalina maple zat een 'gratis' 16x16 floortom (kleur Cherry Red). Voor de muziek die ik speel is deze maat te groot en wil 'm dus verkopen. Ik heb er nooit op gespeeld en is dus in nieuwstaat. Er zit een nieuw Evans clear G2 vel op (resonatie is standaard Gretsch).

Enig idee wat ik hiervoor zou kunnen vragen?

groovemaker

zal tussen de  €100 - 120 Euro zitten :Y
If it's too Loud you're too old!

FoREVer

#377
sep 13, 2012, 16:38 Last Edit: sep 14, 2012, 08:42 by AEDrumsA7x
gewoon nieuwsgierig

Paiste 20" 202 200 Ride uit West duitsland
Paiste 14" Aplha Crash uit Duitsland
Paiste 16" Rude Crash/ride uit Switzerland

Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Animal baars


gewoon nieuwsgierig

Paiste 20" 202 Ride uit West duitsland
Paiste 14" Aplha Crash uit Duitsland
Paiste 16" Rude Crash/ride uit Switzerland




20": €25 (?) Ken die serie niet, moet het niet 201 zijn? of 2002? Of 302? Scheelt nogal in prijs en ook op de paiste site kan ik de 202 bekkenserie niet vinden.
14": €50 lijkt me wel netjes
16": €100-125 maar dat zou een gek ervoor moeten geven. Zijn niet echt veelzijdige bekkens.

FoREVer


20": €25 (?) Ken die serie niet, moet het niet 201 zijn? of 2002? Of 302? Scheelt nogal in prijs en ook op de paiste site kan ik de 202 bekkenserie niet vinden.
14": €50 lijkt me wel netjes
16": €100-125 maar dat zou een gek ervoor moeten geven. Zijn niet echt veelzijdige bekkens.


aangepast, was niet van plan ze weg te doen want ik vind deze combinatie net ff te lekker klinken *O*
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Ruubke

Wat is een goede prijs voor een 18" crash en een 20" ride Paiste 2002 black label (1974 & 1975)?

richardcs65

Ik wil mijn vier jaar oude Pearl Export verkopen. En geheel on topic de grote vraag: 'wat is dit waard"?"

Bekkens:
Istanbul Mehmet Agop 14 " hi-hat
Zildjian 14" Top Rock hi-hat (niet op afbeelding)
Zildjian Avedis 10" splash
Zildjian 15" thin crash
Zildjian 18" medium thin crash
Zildjian 18" Scimitar Bronze China
Zildjian 20" K serie heavy ride

Toms voorzien van Remo Pinstripe Clear, de bassdrum van een Remo Powerstroke 3 en de snare Remo CS Coated Black Dot. Vellen zijn nagenoeg niet gebruikt.

De 15" en 18" zijn vermoedelijk ook Avedis (heb ik me eens laten vertellen, het staat er alleen niet op) Behalve deze bekkens nog twee delen van het drumrack. Koffers voor toms en snare, hoes voor de bassdrum en koffer voor de hardware.

klik hier voor wat foto's:http://www.mijnalbum.nl/Album=48R3TUQD

Alvast bedankt!
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

dunDaan

Prijzen ben ik niet zo in thuis, maar ik zou je aanraden de bekkenset los van de rest te verkopen.
Het drumstel is beginners / midden klasse, terwijl de bekkens gewoon echt goed zijn. Door zo'n (relatief) dure bekkenset te verkopen bij zo'n (relatief) goedkoop drumstel is het wellicht lastig om het als één geheel tegen een aanvaardbare prijs verkocht te krijgen.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

tRow

Mijn ervaring; drums verkopen. elk bekken apart aanbieden, en voor meerdere bekkens in één keer een betere deal maken. Werkt echt!

mvg,
maarten

groovemaker

je zegt dat die export 4 jaar oud is?

Maakte pearl die toen nog dan? Ik dacht dat het was overgegaan in de Vision series. Voor een 2e hands vision zou je namelijk zo'n €600 kunnen vangen? De nieuwe visions kosten namelijk € 733 euro (op thomann, DU)
Ik denk dat we over de kit nog iets te weinig weten.....heb je foto's?
If it's too Loud you're too old!

paQ

misschien issie vier jaar geleden pas op kenteken gezet

Technobeat


misschien issie vier jaar geleden pas op kenteken gezet


Het kan dus idd een '' uitloop set '' zijn , lang op voorraad gestaan bij de fabriek en pas geleverd toen ook de vision sets al in de winkels stonden .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

richardcs65

#387
okt 04, 2012, 19:57 Last Edit: okt 04, 2012, 19:58 by richardcs65
Bedankt voor het meedenken. Het is echt een Pearl Export EX. Ook te zien via de link naar de foto's in mijn post hier boven. En heb hem zelf twee jaar geleden gekocht en toen werd me verteld dat die twee jaar oud was. Was van een verwend jochie die niet meer verder wilde met drummen  ;)
Er zat en er zit nog geen krasje op. Lijkt me op zich relevanter dan het feit of die nu vier jaar of net iets ouder is. Maar zeg me gerust als ik me daar in vergis.
Weet iemand dan wanneer de productie van de Export dan is gestopt. Heb me gek gegoogled, maar kan het nergens vinden.
Er zat ook een grote sticker op de bassdrum met een bekende drummer. Zo bekend dat ik me alleen niet meer kan herinneren wie het was.
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

Paul


Weet iemand dan wanneer de productie van de Export dan is gestopt. Heb me gek gegoogled, maar kan het nergens vinden.
Er zat ook een grote sticker op de bassdrum met een bekende drummer. Zo bekend dat ik me alleen niet meer kan herinneren wie het was.

Ik dacht 2010. Toen is de Vision geïntroduceerd.
Zo'n sticker zat op veel Export EX (wrap) sets, misschien ook op de ELX (lak), dat weet ik niet meer.

5150

Oh...heb m net in t verkeerde topic gepost (zal m ff verwijderen als het kan...)

Wat mag een Sonor Delite 10x9/12x10/14x14/16x16/22x17,5 eigenlijk kosten ?  :?
***...in-between-drums...***

Jenslathouwers

iemand enig idee van de waarde van een Ddrum defiant kick (22"x18") ?
het is een grijsachtige sparkle finish ;)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Animal baars


Oh...heb m net in t verkeerde topic gepost (zal m ff verwijderen als het kan...)

Wat mag een Sonor Delite 10x9/12x10/14x14/16x16/22x17,5 eigenlijk kosten ?  :?


Pas stond er een op marktplaats in Walnut Roots in die maten (in Den Haag) waar ik wel wildecgaan kijken. Volgens mij werd daar rond de €2000 voor gevraagd. Geen idee of die kit verkocht is of de advertentie verlopen. Was iig een heul mooi setje!

FoREVer

ff vraagjr voor een maat van.me,

Yamaha maple custom uit de 90's
22, 12. 14 (maple custom zonder toevoeging dus geen absolute o.i.d. ) met goldplated lugs
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Animal baars

Geen snare of hoezen verder? Wel geisoleerde ophanging of nog door de ketel heen? Krasjes en/of verdere schade? Zal we ergens rond de €500 liggen gok ik.

FoREVer


Geen snare of hoezen verder? Wel geisoleerde ophanging of nog door de ketel heen? Krasjes en/of verdere schade? Zal we ergens rond de €500 liggen gok ik.


Geen schade, geen hoezen, geen snare, en voor zover ik weet is er wel sprake van geisoleerde ophanging zal ik nog wel even navragen

Maare Thanks voor de reactie!
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

josty95

Wat is een Yamaha Stage Custom Standard in 20-10-12-14-16 met hoezen en tomhouders waard? Er liggen EC2's en een EMAD op en hangt helemaal in YESS-systeem van Yamaha. Gelakte ketels. Ik denk dat ie uit eind jaren 90 is.
Nobody beats the drum...

Animal baars

Als je een foto hebt is het wat makkelijker te beoordelen. Wat voor hoezen zitten er bij? SPS hoezen zijn wat meer waard dan Feedback-vodjes.

Je hebt er geen snare bij? Want bij een middenklasse set is dat wel erg handig bij verkoop. Potentiële kopers komen van een mindere set (in de regel) en zullen dus ook een betere snare willen hebben voor een goeie prijs. Ik heb mijn stage Custom (20, 10, 12, 14, 14sd) 3 jaar geleden gekocht voor €550 incl. snare, excl hoezen.

tRow

Wat is een vintage camco tommetje waard, gewoon houten finish, 12 of 13 inch?

groovemaker

Zal niet gek veel zijn, want een 12" tom hebben de meeste drumkits
Kun je iets zeggen over hoe oud 'vintage' is in dit geval??
If it's too Loud you're too old!

tRow

Het is een camco he, ongeveer duurste vintage drums. (voorloper van dw) jaren 60

Omhoog