Het Grote 'Wat Is Dit Waard?' Topic

Gestart door Anserini, sep 16, 2011, 14:25

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Panda-Beer


Mooie snare. Inderdaad Die Cast Hoops (gegoten spanranden).

Wat zijn de maten ? Lijkt me geen 14" snare of.... als hij dat wel is, is hij wel diep ?

Dus : maten ?


Het is zowiezo een 14" ik zal morgen effe de diepte checken ;)
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Rick

Ik heb twee foto's van de Pearl Free Floating Steel 14x6.5 binnen gehad.




Iemand een idee van wat dat waard is?

animal

Ergens tussen de 125,- en 150,- euro .

Panda-Beer

Oké heb de maat nagekeken van m'n  mapex black panther steel snare, het gaat dus om een 14" x 6".
Zoals ik al zei ziet hij nog heel mooi uit en heeft hij geen beschadigingen.




iemand een idee wat ik er voor kan vragen?
Of dat het mogelijk is deze voor bijv. een pearl MCX snare te ruilen?
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

dmenace

60% van de nieuwwaarde, you do the math

Panda-Beer

Ha dat is 't hem juist, ik weet de nieuwprijs niet. Als ik hem op google zoek vind ik duizende andere mapex steel bp's maar niet deze ;p. Had gehoopt dat iemand hier het mischien wist.  ;p

Ik bel morgen adams wel eens ik heb daar de zelfde zien liggen een tijd terug mischien kunnen zij me de nieuwprijs vertellen  :)
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

dmenace

Nieuw ongeveer 300-350 euro schat ik.
Tweedehands dus 175 of zo.

Panda-Beer

Vandaag adams gebeld nieuwprijs = €375,-
60% hiervan = €225,-

Bedankt voor de hulp trouwens! :)
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

dmenace

Ik denk dat mijn bedrag realistischer is. 375 bij Adams betekent 325 in Duitsland, dat gebruik ik altijd als referentiekader. 225 lijkt mij veel, maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt.

Belangrijker, hoe klinkt ie?

Nicolas

Hoeveel is een Gretsch Renown Maple (22 , 10, 12, 14 en 14 x 5,5 ) waard ? In silver sparkle ?

Ik heb namenlijk een 2ehandse op het oog, maar 1000 euro lijkt mij wat overdreven ?

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/drumstellen/gretsch-renown-maple-silver-123435545.html?locale=all&p=all&user=596266

Is 800 euro geen beter bod ?

Bedankt alvast !

Jochem

€700,- is een mooi begin bod, hoger dan €800,- zou ik  niet gaan.

tomDL

Hoi!

Ik ben wat aan het uitkijken naar een Slingerland Radio King snare, en ik kwam uit op het volgende:



1940's Slingerland Radio King 5.5" x 14" snare drum.
Solid one piece maple shell, eight streamline lugs, three point Krupa strainer, engraved top hoop, snare extenders, original internal damper.
All original and intact.

Wat is volgens jullie een correcte prijs om uit te geven aan deze snare?

Fibesman

#262
jun 04, 2012, 16:49 Last Edit: jun 04, 2012, 16:56 by Fibesman
Moeilijk te zeggen, je moet met die oude radio king snaredrums ook altijd goed kijken naar de ketel. Is ie nog goed rond, zitten de reinforcement hoops nog strak zonder kieren op de ketel. Is het ook daadwerkelijk een one ply maple ketel want er zijn ook aardig wat Radio king snares gemaakt die een 3 ply ketel hadden. Sowieso zie ik dat deze geen bekleding of duco finish meer heeft dus dan is ie al minder waard. Hardware is nickle plated, dat was goedkoper en minder zeldzaam dan chroom. Wat zoek je? Een snare om te spelen of om te verzamelen? Zoals deze er nu uit ziet zou ik denken aan een bedrag tussen de 275 en 375 euro.

Robert-Jan

Commentaar van de moderator merged
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nicolas


€700,- is een mooi begin bod, hoger dan €800,- zou ik  niet gaan.


Ik heb net 700 geboden, en zijn tegenbod was 850. Het drumstel is (volgens hem ) 3 jaar oud, maar er zitten wel nieuwe vellen op (Remo powerstroke op bas, Emperors op toms & ambassador op Snare).

Vermits hij toch al 3 jaar oud is, zou ik er toch niet meer dan 750 voor willen geven (of kan ik nog lager gaan ?)

Nicolas

Headshrinker


Ik heb net 700 geboden, en zijn tegenbod was 850. Het drumstel is (volgens hem ) 3 jaar oud, maar er zitten wel nieuwe vellen op (Remo powerstroke op bas, Emperors op toms & ambassador op Snare).

Vermits hij toch al 3 jaar oud is, zou ik er toch niet meer dan 750 voor willen geven (of kan ik nog lager gaan ?)


'ns kijken... shellpack en snare kosten nieuw zo'n € 1400. Dus zijn tegenbod zit dicht bij de (niet onredelijke) 60%.

Hoe graag wil jij (juist) deze set hebben?

Nicolas

Heel graag, maar dat betekend niet dat ik er te veel voor wil bepalen. Ik wil gewoon een eerlijke prijs betalen :)

Jenslathouwers

ik heb een aria kit (basdrum en 2 toms) uit de jaren 60-70 te koop staan en er had iemand een bod op gedaan. nu zie ik dat hij een tama rockstar snare te koop heeft staan, (afbeeldingen van de 2 hieronder)
ik was aan het overwegen te wisselen, ik kan namelijk nog wel een side snare gebruiken. zou dit een eerlijke ruil zijn qua waarde ?



i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Dries

#268
jun 06, 2012, 12:11 Last Edit: jun 06, 2012, 12:13 by Freggle
Beide zijn ze niet heel veel geld waard.
De oude stalen rockstar snaredrums blijken best leuk te zijn voor het geld.
De snaredrum zou zo'n €80 op kunnen brengen. De Arai is niet compleet, dus het is in mijn ogen een prima ruil als je de snaredrum graag wilt hebben.

Compleet met krakkemikkige hardware zou ik zo'n €150-€175 vragen voor een Arai setje in deze finish.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Headshrinker

Ik wil gewoon een eerlijke prijs betalen :)


... en de verkoper wil er (waarschijnlijk) een 'goede' prijs voor krijgen.  ;)

Dezain

Experience is the name people give to their mistakes.

Jenslathouwers

ik denk dat de vraagprijs niet zo'n slechte prijs is voor al dit moois, ik ken niet van alles de prijs vanbuiten maar aangezien veel van de spullen nog zo goed als nieuw zijn...

maar een beter onderbouwde schatting laat ik over aan de kenners hier op het forum...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Animal baars

Ik denk dat je met €1500 meer in de richting komt. Voor €2200 zou ik die set iig niet over willen nemen.

Die gast zou er veel meer op kunnen verdienen als hij de bekkens los verkoopt. Die bekkens is hij zo kwijt, met deze set blijft het waarschijnlijk nog wel even staan.

Dries

Ik sluit me volledig bij Animal Baars aan.
€2.200 is onzinnig.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Jenslathouwers

in de pearl sets ben ik niet zo thuis, daarom dat ik het dus liever aan de echte kenners overliet ;)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Omhoog