Het Grote 'Wat Is Dit Waard?' Topic

Gestart door Anserini, sep 16, 2011, 14:25

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

harmen 18

Nou, een vraagje van mijn kant:

Ik heb een (vind ik zelf) mooie magnum mrs custom set (10-12-14-24)
Kwalitatief een goede set, de afwerking is helemaal in orde en het uiterlijk ook dacht ik zo. Het is mijn 2e set, niet echt nodig en ik heb andere plannen (serieuzere studio opstart)



Bij goedkopere sets kan het vaak uit deze met snare, hardware en bekkens te verkopen. Nu vind ik dat bij deze set een twijfel geval. Aangezien dit geen beginners set is, maar ook net geen high end set.

Zou het uitkunnen deze set met hardware, snare en bekkens te verkopen? Ik heb zo eigenlijk geen goedkoper spul liggen, dus dan gaat het sprokkelen worden.

En wat zou deze set mogen opleveren als shellset denken jullie? (met gebruikte pin stripes en een ps3 op bass)

Dries

Magnum is niet courant, daarbij is de markt momenteel niet optimaal.
De bekkens leveren wel wat op natuurlijk, de shellset gaat tegenvallen.
Ik durf geen reëel bedrag te noemen. Kan op 400 uitkomen, maar ook op 650. Dit zou ik er zelf niet voor betalen.
Wat was de nieuwprijs?
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

harmen 18

De nieuwprijs is zon 1000 euro.

Dat "magnum" niet courant is is natuurlijk logisch. Veel spul is rotzooi. Deze set daarintegen zeker niet. En steekt zeker een heel eind boven (de wel courante) exporten, rockstars, en noem ze maar op.......

Dries

#628
mrt 30, 2013, 01:28 Last Edit: mrt 30, 2013, 01:47 by Dries
Dat geloof ik graag, maar leg dat maar eens aan drummers uit die een upgrade willen en niet naar iedere set gaan luisteren alvorens een bod uit te brengen...
Misschien heb je mazzel, maar 50% van de nieuwprijs zou ik een nette score vinden in de huidige markt.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Robert-Jan


De nieuwprijs is zon 1000 euro.

Dat "magnum" niet courant is is natuurlijk logisch. Veel spul is rotzooi. Deze set daarintegen zeker niet. En steekt zeker een heel eind boven (de wel courante) exporten, rockstars, en noem ze maar op.......


Nu koop je een nieuwe shellset voor €600,-
http://www.musik-produktiv.nl/magnum-mrs-custom-set-35.html
Als je er nu dus €500 voor zou kunnen krijgen heb jij een hele goede deal..
Maar mensen kijken ook op MP en dan heeft Dries ook gelijk als hij zegt dat de markt voor de verkoper niet optimaal is..
Kijk wat je voor 400 koopt..
http://link.marktplaats.nl/657603766
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

harmen 18

Dank jullie wel heren!

Ik dacht echt dat de set nieuw 1000 euro kostte  8)7 maargoed.

Ik ga iig wikken en wegen wat te doen.

Iemand die nog wat zinnigs kan zeggen over hoe deze set te verkopen? als shell set, set met hardware, set met hardware bekkens en snare.

Fibesman

#631
mrt 30, 2013, 11:07 Last Edit: mrt 30, 2013, 11:10 by Fibesman
De shellset los, statieven en pedalen los en bekkens los. dan levert het het meeste op.
Er zullen vast wel winkels zijn geweest waar ze zoveel vroegen voor een Magnum maar gebruikt is 300 al lastig met dit soort merken. Deze bekkens zijn meer waard dan de drums.

harmen 18

Ik wilde die precieze bekkens ook zeker niet gaan verkopen, maar een goedkoop setje erbij. Iets van paiste 302 of wat dan ook.

Maikelk

Ik ben op zoek naar een e-kit. Ik weet dat er een "wat is dit waard" topic is maar voor zover ik weet niet in het edrum gedeelte. Ik zie op marktplaats regelmatig yamaha dtxtreme IIs'en staan. Prijzen zijn zeer uiteenlopend. Vorige week is er een verkocht(denk ik) voor 1000 euro. Zie ze nu ook van 1500 en 1750. Ik weet de nieuwprijs niet van de set dus is het een beetje moeilijk bieden.
Iemand een idee wat zo'n kit gemiddeld waard is in een redelijk goede staat?

Maikelk

Sorry kan beter naar Yamaha toe. Dacht er niet bij na.....

Hans

Hey Maikelk, die DTxtreme IIs van vorige week heb ik gekocht ;) Voor net geen 1000 euro, zat dan weer wel een hihat stand bij. Moeilijk te zeggen wat zo'n ding waard is, maar meer dan 1000 euro ZEKER NIET. Er staat er nu een op MP (uit brabant) voor een vraagprijs van 1000 euro, bij de 'drumcomputers'. Hard gaan ze niet hoor, dus laat je niet gek maken (ik ben zelf een veel te impulsieve koper, dus heb altijd slechte deals).

Ze worden wel een dagje ouder, dus check zeker goed de cymbal pads ff op betrouwbare triggering.

Maikelk

#636
mrt 31, 2013, 13:07 Last Edit: mrt 31, 2013, 13:09 by Maikelk
Aha....wilde er vorige week een mailtje aan gaan wagen en toen was die idd weg. Zie ook die prijzen van 1750 voorbij komen en dat zijn ze idd niet waard. Goed dat je me wijst op die van 1000 euro. Zag het plaatje van de module staan en ging er een beejte blind van uit dat het alleen om de module ging  :)
Vind het altijd moeilijk om ergens een prijs op te leggen namelijk. Ik blijf het wel in de gaten houden en hoop dat er tegen de tijd van het vakantiegeld eentje opstaat. Bedankt voor de reactie en veel plezier met je drumkit!!

musiqman

Check wel wat voor rack erbij zit. Er staat er een op met een hexrack. Dat geeft de kit een meerwaarde wbt prijs (al is de gevraagde 1950 ook wel erg hoog)

Maikelk

Die van 1950 is een dtxtreme III s geloof ik. Had ook nog mail contact met iemand die wilde er 1500 voor hebben met een extra pad en nog iets erbij. Maar dat gaat me eigenlijk ook te ver. Wil als bovengrens gewoon die 1000 euro aan gaan houden. Liever iets eronder natuurlijk :)

Ben benieuwd hoe het speelt...heb al wel op die nieuwe witte DTX pads gespeeld en dat beviel me wel qua geluid en feel.  Heb eigenlijk altijd alleen maar akoestische sets gehad. Had een uitnodiging gehad van Hans om z'n set eens te gaan proberen dus dat gaan we maar binnenkort eens doen :)

NathanR

Een Roland TD-9 drummodule uit 1997?


Machiel

Is dat een uitgeboord scheurtje?
Neem mij vooral niet te serieus.

Rick


Is dat een uitgeboord scheurtje?

Dat of er heeft ooit een rivet in gezeten.

musiqman

Zo oud is deze geloof ik ook niet.

Paul

#644
apr 04, 2013, 09:55 Last Edit: apr 04, 2013, 09:56 by Paul
Ik wil graag een houten snare erbij en mijn oog viel op deze. Zo te zien dunne ketel met re-rings, dat idee staat me wel aan. Is de vraagprijs redelijk? http://link.marktplaats.nl/649153110

Voor zover ik kan vinden werden deze snares in de jaren '60 gemaakt en was het destijds de toplijn van Premier.

Fibesman

Ik vind het persoonlijk niks die oude Premier, die lugs breken ook als luciferhoutjes met moderne stemmingen.

Paul

Bedankt Tanco.
Na goed kijken en opzoeken kwam ik er ook achter dat hier speciale snarenmatjes onder moeten die lastig te krijgen zijn, en dan ben ik beperkt tot één type snarenmatje.
Ik zie er toch maar van af. Oud spul is leuk maar het moet wel praktisch blijven...

Karim Bizid

Een vriend van mij heeft gisteren een Jazz setje overgekocht incl. cymbals.

Onderstaande past niet echt in zijn setup en zo kwam de vraag wat hij waard is:
Het gaat om een 18" Tosco bekken.





|| Sonor || Vic Firth || Remo ||

Hoefnix

Op marktplaats zie je de Tosco's regelmatig voor een paar tientjes voorbijkomen.

Dries

Ik denk een euro of €75
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Omhoog