Het Grote 'Wat Is Dit Waard?' Topic

Gestart door Anserini, sep 16, 2011, 14:25

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Wouter

Aha, die info had ik nodig.
Thanks!

Morris

#1001
okt 22, 2014, 14:16 Last Edit: okt 22, 2014, 14:28 by Morris
Hallo,

Ik heb hier een set Paiste twenty series hi-hats.
Wat zouden ze waard zijn?
Ik dacht zelf aan 125,- euro 2e hands waarde, is dit reëel?


Machiel

Voor 125 zijn ze zo weg denk ik. De twenty series is IMHO de beste serie die ze maken. Zouden ze van mij zijn, zou ik er geen euro minder als 225 voor nemen.
Neem mij vooral niet te serieus.

Morris

Dank voor je reactie Machiel,

Ik dacht zelfs dat ik er teveel voor vroeg  :?.







Harre


Voor 125 zijn ze zo weg denk ik. De twenty series is IMHO de beste serie die ze maken. Zouden ze van mij zijn, zou ik er geen euro minder als 225 voor nemen.

De inzet zou wat hoger kunnen dan 125, maar ze zijn nieuw te krijgen voor 269 euro. Geen euro minder dan 225 is wat mij betreft dan aan de hoge kant. Maar ja, het is maar wat de koper er voor over heeft natuurlijk  :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Morris

Vandaar dat ik op 125,- euro uitkwam.
De helft en nog een beetje er vanaf gedaan.





Paul


Vandaar dat ik op 125,- euro uitkwam.
De helft en nog een beetje er vanaf gedaan.

Vuistregel voor tweedehands verkoop die meestal aangehouden wordt is 60%. 50% minus een beetje is aan de lage kant, zeker voor bekkens.

Wouters

#1007
okt 30, 2014, 22:59 Last Edit: okt 30, 2014, 23:08 by Wouters
Tijd om wat op te ruimen om plek te maken voor anders leuks ;-)
Eerste "slachtoffer" is deze in onbruik geraakte Tama Rockstar DX snare 14 x 6.5
Staat: alsof net uit de showroom. 1 miniscule krasje. Alles 100%, slagvel net ingespeeld.



Ben ik heel inhalig als ik hier niet minder dan 75euro voor wil?

Jeroenov

Ik ben aan het twijfelen om mijn Sonor Delite maple 14x5.5" maple snare weg te doen, wat zou deze waard zijn? De snare ziet er tiptop uit.


Wouter

Wow, wat een knappert.
Hoe kan je die nou wegdoen? -O-

Jeroenov

Ik twijfel he, betekent niet dat die sws weg gaat ;) Wil alleen graag weten wat die ongeveer waard is.

Op het moment gebruik ik mn black magic erg veel.

Jeroenov

niemand die een indicatie kan geven?

Wouter

#1012
nov 19, 2014, 10:09 Last Edit: nov 19, 2014, 10:10 by Wouter
Iets anders, maar deze aanbieder vraagt er 350 voor. Durf zelf niet 100% zeker te zeggen of dit realistisch is.

http://link.marktplaats.nl/m871174459

Nilezz

#1013
nov 24, 2014, 14:48 Last Edit: nov 24, 2014, 14:50 by Nilezz
Hoi drummers,

Ik vroeg me af of jullie kunnen inschatten wat de set waard is die ik hier aanbied?:

http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,3332.0.html

Sommige mensen vinden namelijk dat ik hem "weggeef" voor mijn huidige vraagprijs (€ 630,-).




Paul

Wat heeft-ie nieuw gekost?
Ik kan 'm zo snel niet vinden op Thomann, maar een 5-delige kost rond de 1200 euro, floortom zal nog eens 250 zijn ongeveer. Zeg 60% van 1400 euro, dat is 840 euro.
€630 voor een Vision in deze configuratie (4 toms), met hardware en zo te zien in goede staat is aan de lage kant ja.

Nilezz

#1015
nov 24, 2014, 15:54 Last Edit: nov 24, 2014, 15:58 by Nilezz
Hoi Paul,

Bedankt voor je reactie. Ik heb ook even gekeken en zie dat ik er in 2009, €1291,- voor heb betaald. Ik kwam zelf net een paar keer de 5 delige versie voor  €999,- tegen. Bij mij zit er dan nog een extra 14 x 14 inch floortom bij en een extra 900 serie boom-stand. Hij ziet er inderdaad nog top uit (een paar kleine "putjes" in de lak van de racktoms, kan ik niet verklaren maar denk van rondvliegende stok ofzo lol) . Ik begrijp dat 60% van de vraagprijs dan gebruikelijk is? De vellen zijn natuurlijk wel al die jaren bespeeld (Zitten verder geen putten in oid).

Paul

De huidige nieuwprijs is ongeveer gelijk aan de prijs die je destijds hebt betaald. Meestal wordt hier geadviseerd 70% van de nieuwprijs, maar dat is niet altijd haalbaar. 60% is zeker een reële prijs, dat zou 700-725 euro zijn.
Ter indicatie: mijn 6-delige gelakte Superstar, als ketelset (zonder hardware), volledig met nog goede Remo vellen, bracht me net geen 600 euro op (was nieuw inclusief hardware 1400 euro). Met hardware mag je daar dus wel iets boven, het zijn kwalitatief gelijkwaardige sets.

Leon

Ik kan voor 120 euro een setje KRK rokit 5 generatie 1 speakers van een vriend overnemen. Is dit een goede deal? Ik ga ze niet persee gebruiken om te mixen maar meer voor speakers bij m'n macbook en playstation. Die vriend gebruikte de speakers vaak op z'n feestjes thuis en daar vond ik ze altijd erg goed klinken.

Hammar

Zijn niet slecht, beetje veel bass hebben ze. Worden veel in de dance-scene gebruikt.

Animal baars

Je koopt KRK's niet vanwege hun mooie natuurlijke weergave van het geluid. Heel erg veel bass, zoals Hammar ook zegt. Ik heb uiteindelijk gekozen voor Yamaha HS50M, die klinken natuurlijker (ietsje te veel mid). De KRK's klinken wel vet en voor €120 heb je geen slechte deal

musiqman

#1020
nov 25, 2014, 13:26 Last Edit: nov 25, 2014, 15:58 by musiqman
Bij de HS50M een HS10w sub gebruiken schijnt de oplossing te zijn

-edit- of idd het mid eq schakelaartje omzetten:
Citaat

When set to "-2 dB" the EQ MID switch attenuates the midrange frequencies slightly to produce a somewhat "softer"
sound that may be better for listening or long monitoring sessions. For accurate monitoring, however, set the MID
switch to "0".


http://instagram.com/p/vJvd7cRdET
(toevallig zelf ook een setje, nog zonder de sub)

120,- voor een setje KRK's is niet gek. Ook gezien je er niet mee van plan bent af te mixen en voornamelijk voor huis tuin en keuken doeleindes te gebruiken geeft die extra bassweergave wel een meerwaarde denk ik.

Hoefnix

@animal: schakelaartje mid eq op -2 db?

animal

baars

Animal baars

@Hoefnix: jup. Maar het is niet zo dat het hinderlijk mid-heavy is. Inmiddels ben ik er zo aan gewend geraakt dat ik er geen last van heb.

Hoefnix

#1024
nov 26, 2014, 14:34 Last Edit: nov 26, 2014, 14:43 by Hoefnix
@animal: *grin* ik snapte je reactie pas na 5 seconden *grin*
@animal baars: zou ik ook doen, ik heb de HS5 en met de equalizer het mid een tikje gedempt  :Y

Omhoog