Met welke stokken speel je?

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 20:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

JayDie


Ik heb kortgeleden ook die VF met extra grip gebruikt bij een optreden en had ook een blaar. Twijfel of je er aan gaat wennen. Of betekent wennen in dit geval eelt kweken op die plek.

Ik heb er geen ervaring mee, maar kan me voorstellen dat de stok dus vaster in je hand ligt en zo voor mee wrijving zorgt wanneer je toch een loose grip hebt. Dan beweegt de stok dus altijd op dezelfde plek: irritatie > blaar.

ppm5261

Balbex 5B,  goed in balans/gewicht, gaat lang mee (stevige speelstijl), en een mooie nylon tip die goed klinkt op de cymbals

Headshrinker



Ben met deze aan 't experimenteren. 5A, maar dan ietsje langer. Tot nog toe is 't geen succes: ik mis de vertrouwde balans.

ppm5261

Speel al jaren met Balbex 5 BN

Technobeat




Ben met deze aan 't experimenteren. 5A, maar dan ietsje langer. Tot nog toe is 't geen succes: ik mis de vertrouwde balans.



Deze man is blij met de VF extreme 5A , hij kan er 9,30 minuten over vertellen . ;)


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

XD30STMXD

Haha geniaal filmpje, ik speel met Vic Firth 7AN. Lekker licht!

mapexdrummer

Ik kwam een tijdje geleden aluminium stokken tegen.
Ik had er toen geen nodig maar nu wel.
Dus...iemand ervaring met dit soort stokken?

Robert-Jan

Waarom heb je nu aluminium stokken nodig?

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Rick

Heb je een nieuwe bekkenset nodig dan?

Technobeat


Heb je een nieuwe bekkenset nodig dan?



Dat , en ook aluminium stokken kunnen breken :


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

gitaar en drum

Eigenlijk speel ik alleen met 5A stokken (merkloze en Vic Firth). Laatst heel veel van mijn lieve oom gekregen  :)

Maar ja mijn oom, die geen verstand heeft van drummen geeft mij dan ook brushes en rods en dat voor een e-drum  8)7 Zonde van het geld dus....

Maar toch wel lief  *O*
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

djska



Dat , en ook aluminium stokken kunnen breken :

De wand van die stokken ziet er ook belachelijk dik uit (1mm?), tentstokniveau en dat gaat rimshots echt niet overleven.

djska


Eigenlijk speel ik alleen met 5A stokken (merkloze en Vic Firth). Laatst heel veel van mijn lieve oom gekregen  :)

Maar ja mijn oom, die geen verstand heeft van drummen geeft mij dan ook brushes en rods en dat voor een e-drum  8)7 Zonde van het geld dus....

Maar toch wel lief  *O*

Misschien wil hij je de jazz kant op duwen! Zet wat jazz op, zoek wat instructie mbt brushes op, leg een krant op de salontafel en spelen maar :-). Je wilt toch dat je oom je blijft sponsoren toch?

gitaar en drum


Misschien wil hij je de jazz kant op duwen! Zet wat jazz op, zoek wat instructie mbt brushes op, leg een krant op de salontafel en spelen maar :-). Je wilt toch dat je oom je blijft sponsoren toch?


Ik hoop inderdaad dat hij me blijft sponsoren haha. Maar ik denk dat hij gewoon een muziekwinkel is binnen gelopen en heeft gezegd ik wil wat stokken voor het drummen hebben, wat adviseer je :)

Want hij en jazz zie ik toch niet echt door een deur gaan haha
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

Asbadrums

Sinds een paar maanden VF Akira Jimbo signature sticks.
Voelen in het begin een beetje vreemd aan, want ze zijn iets opgeruwd, maar dat went snel....dit zijn de beste stokken die ik in jaren heb gehad..!
Ik ben altijd (nou ja, heel lang in ieder geval) een VF 7a gebruiker geweest, maar de AJ's spelen lekkerder en gaan ook nog heel wat langer mee :)

Monuments

Ik speel sinds kort, na heel lang met Pro-Mark 7AN stokken gespeeld te hebben, met de Pro-Mark Joey Jordison 515 Hickory stokken. Niet dat ik Joey Jordison zo'n fantastische drummer is, maar die stokken zijn geweldig!
Ludwig Epic (Natural Birch) in 10, 12, 14sn, 16 en 22", Pearl Vintage Sensitone 14x6,5" brass snare en Sabian bekkens.
Monuments FB - Monuments Bandcamp

noahdrummer1

eigenlijk altijd met vic firth 5a gespeeld. zins kort over gestapt naar pro mark 5a. bevalen me goed :Y. iets anderen balans dan de vic firth. 5b vind ik helemaal niks, net iets te zwaar. :w

Otje

#267
nov 26, 2013, 19:19 Last Edit: nov 26, 2013, 19:26 by Otje

eigenlijk altijd met vic firth 5a gespeeld. zins kort over gestapt naar pro mark 5a. bevalen me goed :Y. i


Bij mij was het juist anders-om; van ProMark naar Vic firth. Het  liefst maple (en géen nylon tip). Laatse tijd VF 'Jack de Johnette'. Volgende maand weer is naar FeedBack en weer is wat anders proberen. Ik weet alleen nog niet welke; er is wel zoveel keus  8)7

* Oja, met Vicgrip of handschoenen? That's the question!

harmen 18

Vicgrip, handschoenen zijn voor eskimo's ;-)

Nee, zonder gein, ik heb een tijd lang stokken met vic grip gehad (die op de een of andere manier opeens kwijt waren) gehad. Speelt wel prettig, even wennen. Maar wel prima.

De coating blijft veel beter zitten als die van zildjian stokken met grip (die ik ook al is gehad heb).

Otje

Okay; Thx 4 the 'dip'tip! Géen handschoenen dus! Zijn er drummers die er anders over denken?

Nijlpaard

Heb zowel bij Vic Firth en Pro-mark problemen gehad met de grip. Ze gaan er allemaal van uit dat je zweet tijdens het spelen of zo :?
Sinds de overstap naar Silverfox stokken geen last meer gehad.

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Rick


Heb zowel bij Vic Firth en Pro-mark problemen gehad met de grip. Ze gaan er allemaal van uit dat je zweet tijdens het spelen of zo :?
Sinds de overstap naar Silverfox stokken geen last meer gehad.


Ik krijg juist zweethanden van de vicgrip.... 

Machiel

Ja ik ook.
Ik heb laatst wel een ongelakte Vater 5B vast gehad. Dat heeft pas veel grip! Wel heel erg wennen, ik kreeg vrij snel last van warme plekjes (blaren?)
Neem mij vooral niet te serieus.

richardcs65

Ik gebruik de Vic Firth Rock (hickory met houten tip). Heb 2B en 5B ook geprobeerd, maar heb toch voorkeur voor deze. Ik heb ze ook met grip uitgeprobeerd, maar ik kreeg daar blaren van.
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

baszuidwijk

#274
nov 27, 2013, 21:24 Last Edit: nov 27, 2013, 21:30 by baszuidwijk
Vic Firth 5A American Classic, hickory. Speelde als jongetje vroeger met 7A en nylon tip. Op cymbals houd ik meer van de nylon tip 'ting' in plaats van de houten tip 'ping'. Nu speel ik alleen nog maar op mijn V-Drums en dan vind ik de houten tip prettiger in de aanslag.

Omhoog