Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

Laat ik het zo zeggen, ik ben van de week in Oisterwijk geweest (ik moest m zien) en hij staat er nog. Is gewoon een nieuwe set.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

willem4130

#802
sep 24, 2013, 21:17 Last Edit: sep 24, 2013, 21:20 by willem4130

Laat ik het zo zeggen, ik ben van de week in Oisterwijk geweest (ik moest m zien) en hij staat er nog. Is gewoon een nieuwe set.


Ik moest even goed nadenken maar dan heb je het over de N&C occasion, neem ik aan.
Deze, voor de duidelijkheid.
https://www.klundertmuziek.nl/NL/Occasions/1/Noble--Cooley-CD-Maple-Green-Sparkle---span-classorangeoccasionspan-45270
Was eerlijk gezegd alweer een beetje naar achter verdrongen in mijn geheugen.

Nadeel van die kit is dat je 1500 euro betaalt (of laten we zeggen, na een beetje onderhandelen, 1300) terwijl ik enkel iets aan de bassdrum heb. Daar kan ik ook nieuwe voor naar NL laten komen.
Daarnaast zit ik met drie toms (die overigens andere dieptematen hebben dan in de advertentie vermeld staat) terwijl ik zelf nog steeds 8x7, 10x8, 12x9 en 14x12 N&C toms heb.

Terwijl ik voor 1300 a 1500 euro volgens mij een goede shellkit, snare en benodigde hardware kan kopen en op termijn, als ik ooit besluit een N&C bassdrum te bestellen, dan twee complete shellkits heb (iets wat ik uiteindelijk niet erg zou vinden i.v.m. gesleep van en naar de oefenruimtes).
Wat me verder ook aanspreekt aan deze optie is dat ik op korte termijn weer helemaal zelfvoorzienend ben. Nu speel ik op een geleende kit van iemand die dat helemaal geen probleem vindt, alleen vind ik het verre van optimaal.

Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

willem4130


En..  *)
Als ik op mp in je prijsklasse kijk, springt deze voor mij er heel erg uit.
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m717214660-premier-signia.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr


Thanks! Had er overheen gekeken. Vrijwel geen ervaring met Premier dus zal me er eens in verdiepen.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Robert-Jan

Mooie kit hoor ..  :Y
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Leon

Wat is het nou uiteindelijk geworden Willem4130? :w

willem4130

Still undecided.

Ik denk dat ik nog 3 weken wacht zodat ik m'n budget een stuk kan verhogen. Ben namelijk toch wel gecharmeerd van o.a. de Gretsch new classic maple. Deze ga ik binnenkort eens uitgebreid testen.

Ben wel gericht aan het kijken naar snares. Het liefst wil ik een maple variant maar het tweedehands aanbod valt wat tegen.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Loper Boh

Stel je voor: je zoekt een andere drumkit en hebt de keuze tussen een Pearl Vision en een Yamaha stage custom.

Yamaha Stage Custom:

Kleur Blauw, Berkenhout
Maten:
10 inch tom
12 inch tom
14 inch floor tom
14 inch snare
20 inch bassdrum

Heb een soort close-up foto waarop een stukje bassdrum en een stukje tom te zien is.
Dat is voorlopig alles. Maar ziet er wel goed uit: wrap is gaaf, ziet er absoluut niet afgeleefd uit.

De Pearl Vision wordt hier op deze site aangeboden door Walteggink.

Voor mijn gevoel heeft de Yamaha geen externe rim-ophanging, de Pearl heeft dat wel.

Waar het mij om gaat is een indruk te krijgen van de afwerking van de beide types /  c.q. gebruikte materialen.
Beide hebben berkenhout in de ketels.
De vraag is dus een beetje waar zou ik het beste aan doe.
Zoiets als de ophanging bijvoorbeeld: wat is slimmer: de kogel-ophanging van Yamaha, of de scharnier-ophanging van Pearl; wat zijn de voordelen van e.e.a.?
Uiteraard moet ik beide eerst gaan bekijken / beluisteren om er een echt goed gevoel bij te krijgen, maar als ik hier al het advies krijg om aan een van de twee vooral wel of juist niet te beginnen kan dat nuttige info zijn.
Voor de Yamaha moet ik nogal wat kilometers maken.
Op zich niet zo'n punt, maar wel als het een kansloze missie zou zijn.
Dus graag ervaringen / info.
Ik hoor het graag!

Bronze is beautiful...

Rick

Persoonlijke voorkeur, gelijkwaardige kits. Ik zou persoonlijk voor de stage custom gaan vanwege de maten van de trommels. Als je meet in de pearl ziet daar voor gaan. Beide kits zijn een goede keuze.

Robert-Jan

De yamaha hardware is wel beter van kwaliteit en 'de bal' vind ik en stuk handiger.
Yess vind ik ook prettiger dan iss..qua klank moet ik een beetje in het duister blijven ik kan de twee ongeveer vergelijken aan de hand van de sc en de export select die ik op de muziekschool heb..dan wint de yamaha. De snare die bij de pearl zit is dan wel weer iets toffer.
Maar als je het mij vraagt zou ik voor de yamaha kiezen er vanuit gaande dat ze ongeveer even oud en in dezelfde staat zijn.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Animal baars

#810
okt 14, 2013, 13:54 Last Edit: okt 14, 2013, 13:58 by Animal baars
Ik zou voor de Stage Custom gaan. Maar ben misschien wat bevooroordeeld ;) heb 'em zelf ook. In mijn optiek de beste middenklasser. Ik vind de toms gewoon erg fijn klinken, de 14" tom kan lekker laag, de 10 en de 12" zijn gewoon goed. De bassdrum (mijn kick is 20") ging lager dan ik eerst had gedacht en klinkt (met een Evans EQ1 reso en een EMAD slagvel) erg fijn.

Van de Yamaha hardware gebruik ik alleen 3 tomhouders en die hebben mij nog nooit in de steek gelaten. Maar dat hadden mijn pearl tomhouders ook niet.

willem4130

Vroegaaah, toen ik nog drumles had, heeft de muziekschool op den duur Yamaha stage customs aangeschaft. Vrijwel iedereen, inclusief de docenten, was aangenaam verrast. Geen ervaring met Visions, wel met exports. Als ik persoonlijk zou moeten kiezen, zou ik voor de Yamaha gaan. Maar er is in dit geval naar mijn mening niet echt sprake van een best or worst buy.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Loper Boh

Aan alle hierboven staande drummers die op mijn vraag (Yamaha of Pearl) gereageerd hebben:  bedankt voor jullie input!
:')
Bronze is beautiful...

richardcs65

Ben wel benieuwd of en zo ja welke je dan gekozen hebt.
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

Dreamdrummer

Hello! :w

Ik ben op zoek naar een nieuwe kit omdat mijn 6-delige Tama Superstar(uit 2007) onlangs gestolen is.
(zie topic "Drumkit gestolen")

Mijn oog is gevallen op de PDP CM7. Vooral op basis van de prijs van deze 7-delige kit.

Ik ben een leek op DW/PDP gebied, maar is deze serie vergelijkbaar met de Superstar?
Komt het in de buurt of is het echt heel veel minder?

Ik wil er namelijk niet op achteruit gaan in sound en kwaliteit van het materiaal.

Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Rick

PDP is erg afwisselend in kwaliteit. Een superstar is beter.

thedrummer12

Hallo allemaal,

ik ben aan het sparen voor een Sonor Ascent 11 drumset.
alleen zit ik met een probleem ik heb op

http://www.feedbackmusic.com/drums/sonor-ascent-11-stage-3-nm-13081-pd/100005763/FBR109442 

de drumset gezien met 5 toms en een snaren en bass- drum die was 1.899.00,-

ik heb op een andere site gekeken

http://www.peterverspuy.nl/categorie/drums-en-percussie/akoestische-drums/akoestische-drumstellen/00880.html

daar is ie 1.999.00,-
maar die heeft maar 3 toms !!!!!!!! veel duurder en minder toms.

mijn vraag is wat is nou het verschil tussen de 1ste en de 2de ?????????????????

alvast bedankt !

Cas

Hallo Thedrummer12,
Bij de Sonor die op Feedback wordt aangeboden (de 1e) staat bij specificaties de configuratie: SD 14"x5.5" TT 10"x08", TT 12"x09", FT 16"x16", BD 20"x18". Er zitten dus waarschijnlijk 'maar' 3 toms bij. De afbeelding klopt dan voor geen meter, maarja, je kent de disclaimer "product in afbeelding kan mogelijk niet overeenkomen met het werkelijke product" of iets in die aard. Bij Peterverspuy zijn ze zo handig er niks over configuratie bij te zetten, ook geen maten, maar ik vermoed dat het om dezelfde kit gaat. wel staat er bij Peterverspuy bij "inclusief hoezenset", dat verklaart het prijsverschil denk ik.
Ik wil je niet blij maken met een dooie mus (omdat die eerste kit dus waarschijnlijk niet is wat het lijkt), maar hopelijk heb je hieraan voldoende info ;)
Beetje jammer van beide websites moet ik zeggen  :/

Grtz!
Cas

Hans

Loop ook eens binnen bij de rotterdam drum department. Die heeft ook een 5 delige staan.

Paintpro


Hallo allemaal,

ik ben aan het sparen voor een Sonor Ascent 11 drumset.
alleen zit ik met een probleem ik heb op

http://www.feedbackmusic.com/drums/sonor-ascent-11-stage-3-nm-13081-pd/100005763/FBR109442 

de drumset gezien met 5 toms en een snaren en bass- drum die was 1.899.00,-

ik heb op een andere site gekeken

http://www.peterverspuy.nl/categorie/drums-en-percussie/akoestische-drums/akoestische-drumstellen/00880.html

daar is ie 1.999.00,-
maar die heeft maar 3 toms !!!!!!!! veel duurder en minder toms.

mijn vraag is wat is nou het verschil tussen de 1ste en de 2de ?????????????????

alvast bedankt !


Heb je overwogen de winkels te bellen en het te vragen?

Stokmans

Of om even goed te lezen, het antwoord staat gewoon op de sites.

Wel grappig om te zien dat beide sites exact hetzelfde verhaaltje gebruiken ;)

Nijlpaard



Of om even goed te lezen, het antwoord staat gewoon op de sites.

Wel grappig om te zien dat beide sites exact hetzelfde verhaaltje gebruiken ;)


Rechtstreeks vertaald van de sonor site

http://www.sonor.com/instruments/drums/ascent-series/ascent-stage-1-set/
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

5150

#822
nov 18, 2013, 13:35 Last Edit: nov 18, 2013, 13:42 by 5150
Ik doe nooit zo lang met een kit...maar ben toch benieuwd naar jullie reactie...en dan vooral waarom wel / niet deze set te kiezen. Gewoon omdat t kan...Ik zit te denken aan 1 van deze 2 verschillende sets...allebei nieuw:

- Gretsch New Classic Specials Edition in Turquoise Glitter: 14x6,5sn-12x8-16x16-22x18

- Gretsch Renown Maple Satin White: 10x7-12x8-16x14-22x18
***...in-between-drums...***

richardcs65

Primaire reactie: de turqoise, omdat die turqoise is. Echt mooie kleur.  :Y
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

Rick

De Renown. Ik vind de New Classics niet netjes gewrapt. Klinken beide erg goed.

Omhoog