Welke vellen moet ik kopen?

Gestart door vandeflosch, nov 12, 2011, 15:31

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Monuments

Powerstroke 3 zat ik zelf ook aan te denken. Ik wil wel graag een resonantievel met een gat aan de voorkant. Iemand suggesties?
Ludwig Epic (Natural Birch) in 10, 12, 14sn, 16 en 22", Pearl Vintage Sensitone 14x6,5" brass snare en Sabian bekkens.
Monuments FB - Monuments Bandcamp

Joris

Ook een ps3. En gat maken kan je heel makkelijk zelf doen.

http://remo.com/portal/products/2/599/605/dh_dynamos.html

Zo'n ding kopen, op je vel plakken en aan de binnenkant uitsnijden.

harmen 18

Idd een powerstroke 3 of (nog bruuter) remo powersonic vel (beetje een emad idee) Patch erop, plastic kant van de klopper en bassen maar.

Star


Idd een powerstroke 3 of (nog bruuter) remo powersonic vel (beetje een emad idee) Patch erop, plastic kant van de klopper en bassen maar.


Dan zou ik een Powerstroke Pro nemen.
Dixon drums & hardware.

Joris

Hou er wel rekening mee dat van die dempringen zoals op een emad en ik denk ook op een Powerstroke Pro in de weg zitten als je wilt triggeren  ;)

Dan een aquarian superkick, daarbij zit de dempring aan de binnenkant.

harmen 18

#205
feb 24, 2013, 18:00 Last Edit: feb 24, 2013, 18:05 by harmen 18
bij de powersonic zitten er 2 vaste dempringen aan de binnenkant en een kussentje aan de buitenkant dat simpel te verwijderen is.

Mij lijkt de powersonic persoonlijke prettiger als de powerstroke pro. (en daarom heb ik hem ook.....)

Met triggeren heb ik totaal geen ervaring. Maar de dempringen zitten dan niet in de weg iig.


Dus:


Joris

#206
feb 24, 2013, 18:06 Last Edit: feb 24, 2013, 18:07 by Joris

Met triggeren heb ik totaal geen ervaring. Maar de dempringen zitten dan niet in de weg iig.


Hoe weet je dat, je hebt toch geen ervaring met triggeren.  :P

Of bedoel je de powersonic, in dat geval had ik dat ook al gemeld.

harmen 18

Sorry hoor....
Ze zitten aan de binnenkant van de bassdrum bedoel ik. Niet dat ze aan de buitenkant zitten waardoor je sensor op een dempring komt.

Harre

Ik heb de Powersonic om m'n MMX gehad en vond het echt drie keer niks, maar een Emad werkt in dat geval wel super. Ik denk dat je er van te voren ook over na moet denken of je wel of niet gaat triggeren, want de klank van het vel doet er in dat geval niet meer toe omdat het geluid immers van een module komt. Als je dat niet van plan bent zou ik een PS3 of Emad plaatsen en als reso een PS3 of Ambassador, al zal die laatste wat meer toon laten horen en voor zover ik het begrijp is dat niet helemaal wat je zoekt.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Joris

Bij een Emad komt de trigger recht op die dempring volgens mij, niet praktisch dus.

Monuments

Dan wordt het Powerstroke 3 voor zowel reso als batter denk ik. :) Bedankt voor alle uitleg en tips!
Ludwig Epic (Natural Birch) in 10, 12, 14sn, 16 en 22", Pearl Vintage Sensitone 14x6,5" brass snare en Sabian bekkens.
Monuments FB - Monuments Bandcamp

drums97

Ja zeker doen! Veelzijdig drumvel waar je veel plezier aan gaat beleven! *O*
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

richardcs65

Naar aanleiding van opmerkingen in mijn post in het "show je kit"gedeelte een vraag. Heb pas een  Ludwig Black Magic 14 x 8" snare aangeschaft.

Op de snare zit nu een Evans EC Reverse Dot Coated en aan de onderzijde iets merkloos. Heb geïnspireerd door discussies hier op het forum een Remo Powerstroke 3 coated en een Ambassador hazy besteld.  En ook nog een nieuw matje, Puresound Snarewires B1420.

Maar krijg nu de opmerking dat het zonde is om op deze mooie snare een powerstroke 3 te zetten. Ik sta open voor alle suggesties, dus roept u maar. (incl voor- en nadelen dan svp)
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

Fibesman

Ik zou eerst die ambassador snareside hazy en die mat proberen. Powerstrokes voor snares zou ik niet aan beginnen presoonlijk.

richardcs65

Bedankt voor de tip. Heb die powerstroke alleen al besteld (en betaald  :/). Denk dat ik nog wel kan vragen of ze een ander vel sturen. Nog een goede suggestie als alternatief? 
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

Stokmans

Of, als hij toch al onderweg is, hem gewoon proberen en merken wat het verschil is. Het zou ook niet mijn voorkeur hebben om zo'n vel er op te leggen, maar smaken verschillen nu eenmaal :)

richardcs65

Bedankt voor de reacties en begrijp dat jullie niet voor de powerstroke zouden gaan, maar ben dan wel erg benieuwd naar jullie eigen voorkeur. Al dan niet voorzien van uitleg waarom. En ik weet dat het "slechts" advies is en ik vooral op basis van eigen smaak moet beslissen. Maar ik sta open voor alle suggesties.
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

harmen 18

Je kan altijd nog de ring aan de binnenkant eruit snijden met een beetje gevoel. Dan heb je een bijna ambassador met een mooi blauw streepje.  :)

patrick76

Gewoon kijken/luisteren welke jij het lekkerst vind en die ander op Marktplaats zetten of bewaren als reserve.  :)
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Stokmans


Bedankt voor de reacties en begrijp dat jullie niet voor de powerstroke zouden gaan, maar ben dan wel erg benieuwd naar jullie eigen voorkeur. Al dan niet voorzien van uitleg waarom. En ik weet dat het "slechts" advies is en ik vooral op basis van eigen smaak moet beslissen. Maar ik sta open voor alle suggesties.

Valide vraag :Y

De Powerstroke vind ik te zwaar, weinig boventonen (die wil ik er zelf uit kunnen halen met stemmen of moongel oid).

Ik gebruik zelf een Vintage A op mijn Ludwig (Supra, 14x5) in de kroeg waar ik speel. De baseball muffler heb ik er toch al tegenaan geschroefd, dus die boventonen zijn toch al minimaal. Makkelijk te stemmen vel, was een experiment. Er over nadenkend, ik zou ook eens een Powerstroke kunnen proberen hierop...

Op alle andere snares (Beni 14x5,5 maple stave, Mapex Saturn 14x5) gebruik ik coated ambassadors. Daar zit meer klank in.

willem4130


Je kan altijd nog de ring aan de binnenkant eruit snijden met een beetje gevoel. Dan heb je een bijna ambassador met een mooi blauw streepje.  :)


Dat vind ik best een goed idee. Door het in stapjes te doen verwijder je steeds wat demping en krijg je ook gevoel voor hoe jouw snare hierop reageert. Maar eerst maar eens die powerstroke erop en kijken wat je ervan vindt.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

richardcs65

#221
mrt 02, 2013, 19:33 Last Edit: mrt 02, 2013, 19:35 by richardcs65
Bedankt voor de serieuze antwoorden. En bij de overige vast erg grappige bedoelde reacties, vraag ik me (denkend aan wat andere actieve topics van vandaag) af wat erger is. Zulke antwoorden of een newbie die zonder zich voor te stellen hier adverteert.
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

Stokmans

Niks van aantrekken, het is een zeurdag op het forum vandaag  ;)

harmen 18

Als dat op mij gedoeld is.

Het was compleet serieus advies. Wil je het niet gebruiken prima, maar zit niet zo te zeiken als je hier net komt kijken.  :X

Rick


Het was compleet serieus advies. Wil je het niet gebruiken prima, maar zit niet zo te zeiken als je hier net komt kijken.  :X


Nounou, zeiken is ook weer een groot woord om gelijk mee te gaan gooien. Je mist het stukje nonverbale communicatie om dat soort schuine wellicht laconiek bedoelde opmerkingen te maken. Het kan zo heel beroerd overkomen.


Een Powerstroke 3 zou ik inderdaad niet heel snel op een Black Magic zetten. Je kunt die inderdaad beter op je export snare schroeven, daar zal hij het een stuk "beter" op doen.
Een Export snare heeft toch hout van een mindere kwaliteit omdat het een goedkopere productie is, en ook zal de afwerking minder goed zijn dan van een Masters of Reference snare bijvoorbeeld. Vandaar dat het goed mogelijk is dat een export snare meer vervelende overtonen heeft en lastiger te stemmen is, en daar komt die powerstroke 3 heel mooi bij te pas. Een Evans HD Dry doet een beetje het zelfde trucje, maar dan nog wat extremer.

Als je bij Remo wilt blijven, kijk dan naar een Ambassador, Vintage Ambassador, Controlled Sound, of misschien een emperor of X-type vel als je een iets zwaarder vel wilt. Ik vind voor een snare als de Black Magic de Controlled Sound een hele goede optie vanwege het volume van de diecasts, de focus van de dot ook heel erg meewerkt. En toch heb je nog genoeg overtonen omdat het overige vel geen demping heeft.

Omhoog