Hi-hat heel up

Gestart door ChrisVanMeer, sep 16, 2015, 20:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

ChrisVanMeer

Hoi!

Ik probeer al een tijdje mezelf aan te leren om heel up te spelen.
Nu gaat dit voor de kick me redelijk makkelijk af, maar als ik dit wil combineren met de hi-hat, dan lijkt het wel alsof ik mijn evenwicht verlies. Als ik alleen de hi-hat heel up doe, gaat het prima. Maar beiden tegelijk, ho maar.

Ik heb mijn drumkruk al een paar keer aan proberen te passen, maar zonder te weten hoe ik deze goed moet afstellen hiervoor, schiet ik maar blind denk ik.

Heeft er iemand tips voor me?

gr.
Chris

Hoefnix

Dat kan je heel makkelijk testen door op de kruk te zitten zonder de grond te raken en dan te kijken wanneer je stabiel zit.
Waarom wil je eigenlijk heel up spelen?

ChrisVanMeer

Ah zo, ik zal het eens proberen.

Nou, ik merk bijv. met heel up kick, dat ik meer kracht kan zetten.
Wat ik namelijk merk als ik heel down kick doe...dat ik dan een soort van ghost note achter de eerste kick krijg...een soort van rebound oid.

En nu wilde ik met de hi-hat dit ook eens proberen, om te kijken wat voor effect het kan hebben.

gr.
Chris

Joris

Zit je ook heel hoog? Misschien ben je beter in balans met je kruk lager.

Maar oke, misschien is het gewoon wel gewoon een kwestie van oefenen. Langzaam beginnen en daarna de snelheid opbouwen.

Hoefnix

Als je een ghostnote speelt op de bas. Dan is het of techniek van het spelen of instellen van je baspedaal.
Heel down bas spelen zonder ghostnotes spelen is heel makkelijk.

Met de hihat ik meestal heel down alleen bij heel vette stukken ga ik automatisch heel up spelen.

Alles gaat om balans en goed zitten. Te hoog en/of te laat dan lukt het niet.

Black Page

Herkenbaar. Het is een kwestie van km maken.  Kruk te laag instellen, maakt het lastiger voor mijn.gevoel.

Omhoog