Pad hi-hat

Gestart door Jazz, apr 11, 2015, 16:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat

Ik heb kontakt gezocht met Adams drumworld.Hun advies is de VH 11 hi-hat
En die plokt niet.......... :?  , echt wel ..... maar de VH-11 is wel een mooie die net als een akoestische hihat op en neer beweegt hetgeen de real-feel-beleving zeker ten goede komt :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Ik heb ook teruggemaild dat ik mn vraagtekens hierbij heb. Juist door dat filmpje.
Ik zou t wel eerst graag willen horen. Ik weet alleen niet waar ik dat zou kunnen doen.
Hier in de omgeving hebben ze dit niet in de zaak.
There is no music without jazz

djska

Minder 'plok' dan de VH-11 produceert is in mijn optiek niet haalbaar zonder dat het ten koste van de feel gaat. Soms zie je hem 2ehands voorbijkomen voor rond de 175 euro excl. stand dan. Ga er voor sparen zou ik zeggen, dat is het echt waard.
Wat gebruik je nu? De FD-8 met CY-5? Dat is inderdaad hat lawaaiiger

Jazz

Ja inderdaad.
Sparen maar. Tot die tijd proberen zo min mogelijk naar te luisteren.
There is no music without jazz

Otje

Er is nog een Roland hihat, werd  bij de oude TD-10 geleverd en is nog wel te krijgen assie goed zoekt: de Vh-12H. Diameter=12" en iets minder "plok" dan de CY-8. Ik heb h'm ook nog steeds.;Gebruik h'm ditmaal als effect bekken-china- en daar is uitermate goed voor geschikt. -Gebruikte h'm eerst als Hihat, .

 Hij is voor op de 'L-rod of cymbaalstandaart. Qua speelgevoel zit ie een beetje tussen de CY-8/5 & de VH-11

Hammar

Er is nog een Roland hihat, werd  bij de oude TD-10 geleverd en is nog wel te krijgen assie goed zoekt: de Vh-12H. Diameter=12" en iets minder "plok" dan de CY-8. Ik heb h'm ook nog steeds.;Gebruik h'm ditmaal als effect bekken-china- en daar is uitermate goed voor geschikt. -Gebruikte h'm eerst als Hihat, .

 Hij is voor op de 'L-rod of cymbaalstandaart. Qua speelgevoel zit ie een beetje tussen de CY-8/5 & de VH-11
Zo een heb ik er nog liggen!

Jazz

Deze kan gewoon op de td3 ?
There is no music without jazz

Otje

De TD-3 ?  Ik heb het voor de zekerheid effe  geprobeerd. Op de TD-3 doe tie 't ook.

Jazz

Heb welliswaar n behoorlijk opgepimpte td3 maar de module zit er nog wel op.
There is no music without jazz

Jazz

Hammar, "ik heb er nog een liggen"
Zou je die weg kunnen doen ?   Zo ja, wat zou dan de prijs zijn ?
There is no music without jazz

Technobeat


Het beste is om Hammar even een PB te sturen :Y  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hammar

Jemig...wat zou ik daar voor moeten vragen.....

richardcs65

Er is nog een Roland hihat, werd  bij de oude TD-10 geleverd en is nog wel te krijgen assie goed zoekt: de Vh-12H. Diameter=12" en iets minder "plok" dan de CY-8. Ik heb h'm ook nog steeds.;Gebruik h'm ditmaal als effect bekken-china- en daar is uitermate goed voor geschikt. -Gebruikte h'm eerst als Hihat, .

 Hij is voor op de 'L-rod of cymbaalstandaart. Qua speelgevoel zit ie een beetje tussen de CY-8/5 & de VH-11
Is dat niet een CH-12H?  Er staat er één te koop op Marktplaats met een vraagprijs van €150. Voor een VH-12 kom je beduidend duurder uit.
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

Jazz

Ik heb besloten eerst te gaan voor n andere drummodule, nl die van de td9
Hier wordt al voor me naar gekeken.
Dan weer wat sparen voor n andere hi-hat pad.
Kan niet alles tegelijk. Moet n beetje geduld hebben.
There is no music without jazz

Otje

Nou mensen , het laatste berigie is ook al van 3 , nee 2 jaar geleden. En aan gezien het probleem met de E-hihat afgaande op de laatse berichten nog steeds actueel is, ..zeker bij mij., hoor ik dat er forum members zijn die tussentijds (zelf) tot een beter resultaat zijn gekomen dan ik. Mijn Roland VH-11 is aan vervanging toe, Maar ja ; welke?!
 Ondanks onderstaand filmpie  nog steeds nix wijzer, Zal wel aan mij liggen. Jullie nog Tips. ( Keb een TD-20X module)

BTW; er is meer, véeel meer dan Roland alleen hè!

baszuidwijk

Nou mensen , het laatste berigie is ook al van 3 , nee 2 jaar geleden. En aan gezien het probleem met de E-hihat afgaande op de laatse berichten nog steeds actueel is, ..zeker bij mij., hoor ik dat er forum members zijn die tussentijds (zelf) tot een beter resultaat zijn gekomen dan ik. Mijn Roland VH-11 is aan vervanging toe, Maar ja ; welke?!
 Ondanks onderstaand filmpie  nog steeds nix wijzer, Zal wel aan mij liggen. Jullie nog Tips. ( Keb een TD-20X module)
BTW; er is meer, véeel meer dan Roland alleen hè!
Als ik uitga van wat ik in het filmpje zie, zou ik weer gewoon een VH-11 kopen. Andere non-Roland opties zoals die van Zildjian vind ik wel heel erg mooi, maar die zijn akoestisch luider.

Wichert

Ik gebruik een Yamaha RHH135 hihat. En die werkt en klinkt uitstekend. Maar compatible met Roland, dat zou ik niet weten.

Otje

#42
apr 01, 2018, 19:23 Last Edit: apr 01, 2018, 19:28 by Otje
Yamaha hihat niet compatibel met Roland als ik me goed herinner! Klopt dat Dames en/of heren forum leden?

.. en Bas; je zou best wel is gelijk kunnen hebben. Zoveel meer geld voor een VH12-13; maar héel veel  verschil is 't bedrag dat je meer betaalt absoluut niet waard, zeker als je zo als ik, alleen voor de 'fun' drumt.

Jazz

Ben wel nieuwschierig, hoe lang heb je de vh11
There is no music without jazz

Otje

Ben wel nieuwschierig, hoe lang heb je de vh11
Een jaar of 4/5,   2de hands.. .

Guuz

Dit vond ik ergens op internet:

Hihat

I found a way to make a very responsive and well balanced VH11 Hihat for my 2BOX and Roland kit for about 200$

What you need :

Yamaha PCY135 : 99$
Roland VH11 Motion engine : 100$
Hihat Clutch : 10$

Works great on any Roland Module and you will need the  Zourman adapter for 2BOX.
If you consider that the Roland VH11 is about 400$ brand new... make your choice !

It is more confortable to play than the Roland VH11, you have here a 13,5 Hihat and triggers great

Just assemble it as a lego 

Omhoog