China cymbal

Gestart door Fakir, apr 09, 2015, 17:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Fakir

Hallo,
Ik heb een prima set en ben bezig met uitbereiden. Ik zoek nu en china (bij voorkeur sabian maar iets anders mag ook). Mijn budget is niet erg groot. Heeft iemand een voorstel? Nieuw of tweedehans maakt niet uit zolang hij niet kapot is.

Alvast bedankt

FoREVer

stagg of wuhan!
deze zijn beide altijd goed
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

MatiZ

Paiste PST7, klinkt ook erg goed en niet heel duur...
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

patrick76

Paiste PST7, klinkt ook erg goed en niet heel duur...
Komt die kwa klank een beetje in de buurt van de Alpha china?
Ik zit zelf namelijk te twijfelen of ik de pst7 of de Alpha china ga aanschaffen. Heb de Alpha al gehoord maar de pst7 nog niet (behalve op internet).
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

MatiZ

Denk dat die Alpha's net iets vuiger klinken maar hij komt gevaarlijk dicht in de buurt.

Ik heb gekozen voor de PST7's omdat deze iets allrounder klinken dan de Alpha's voor de muziek die ik speel.

En per saldo scheelde het een paar honderd euro's op een complete set, wat voor mij ook een punt was.
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

drfill

voor gewone bekkens misschien niet, maar voor china's klinkt Stagg DH serie, best goed..
en zijn ook goedkoop..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Rick

Je hebt hele goedkope mooie china's van Stagg of Wuhan. Je moet ze aleen wel goed luisteren voor je ze koopt, ze wisselen namelijk heel erg qua kwaliteit onderling.

Verder kun je het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk. Ik heb zelf een hele mooie 18" byzance china, maar ik speel met net zoveel liefde op mijn 14" wuhan china.

willem4130

Ik heb zelf 6 china's (omdat ik die ooit spotgoedkoop heb kunnen kopen). Een 14" wuhan, 16" zildjian low boy, 16" zildjian high boy, 18" zildjian low boy, 17" zidljian K china boy, 18" zildjian oriental.

Het viel me op hoe extreem veel verschil er in sound zit tussen de china's.

Bedenk dus eerst heel goed wat voor een soort sound je zoekt en waar je het allemaal voor wilt inzetten. Ik vind dat er m.n. nogal wat verschil zit op de 'clangy' versus 'trashy' dimensie (als dat enigszins begrijpelijk is).
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

drfill

idd, veel verschil..  met stacken kun je ze wel 'trashier' krijgen, sommigen hebben toch te lange sustain..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

willem4130

idd, veel verschil..  met stacken kun je ze wel 'trashier' krijgen, sommigen hebben toch te lange sustain..
Ik vind stacks niet per definitie 'trashier' - althans wat ik onder 'trashy' versta.

Misschien is het spectrum min of meer zo:

                Lange sustain
                         l
                         l
                         l
pangy ------------------------- trashy
                         l
                         l
                         l
                korte sustain

Blijft altijd lastig sound in woorden te vertalen maar m'n punt was inderdaad dat mij opviel hoeveel verschil er zit tussen de verschillende china's (en dan zijn het ook nog eens vrijwel allemaal Zildjians uit gangbare en nieuwe series).

Daarnaast vind ik dat het zeker bij een china belangrijk is om het in het geheel te horen waarbinnen je het inzet (een band bijvoorbeeld). Van dichtbij vind ik geen één china echt prettig klinken maar als ik opnames terugluisteren komen sommigen heel goed uit de verf terwijl anderen totaal niet functioneert hoe ik het voor ogen had.

Stacken is sowieso wel interessant met china's. Sowieso kunnen ze vrij veelzijdig zijn (ook qua 'riden', wel of niet inversed ophangen etc).
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

MatiZ

Stacken is sowieso wel interessant met china's. Sowieso kunnen ze vrij veelzijdig zijn (ook qua 'riden', wel of niet inversed ophangen etc).
Ik heb eens een 18" china gestacked met een 14" thin crash.. geeft ook wel een lekker effect. Je zou het ook met een splasje kunnen proberen..

En wil je helemaal de bom en over de top kun je altijd nog de Holy China pakken :P
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

musiqman

#11
apr 16, 2015, 13:06 Last Edit: apr 16, 2015, 13:08 by musiqman
Ik stack mijn 14'' K brilliant mini china met een 8'' K brilliant splash, te gekke stack.

De EFX zit tussen een crash in, vond ik ook lekker, (ging alleen te vaak stuk, dus weer terug naar de china's)

Ik moet nog eens kijken hoe mijn 19'' K brilliant china als stack klinkt.

Deze 16'' K heb ik laten bewerken bij Muller Muziek:


Geeft een sound tussen een china, gong en crash in.

Omhoog