Teufel Aureol Massive koptelefoon .

Gestart door Technobeat, dec 29, 2013, 20:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

mlommers


Deze pas gekocht, topding!

http://www.bax-shop.nl/studio-hoofdtelefoons/beyerdynamic-dt-770-pro-250-gesloten-studio-hoofdtelefoon/product-details.html


Ik toevallig ook, ben er erg tevreden over in combinatie met mijn TD30. Na upgrade via de hoofdtelefoon merk ik pas wat voor mooie geluiden er uit de TD 30 komen.

67Deadman


Paul


Deze pas gekocht, topding!

http://www.bax-shop.nl/studio-hoofdtelefoons/beyerdynamic-dt-770-pro-250-gesloten-studio-hoofdtelefoon/product-details.html

Ook een mooi ding! Heb 'm vaker voorbij zien komen, ik weet alleen niet meer of dat hier was of op een audioforum. Wel €100,- duurder dan de Aureol Massive..

@paQ
Natuurlijk. Als dit puur de curve van de driver is dan zal die wel zo getuned zijn dat bepaalde pieken/dalen van het systeem (schelp die het oor gesloten omsluit) uit te vlakken. Desalniettemin is het opvallend om zo'n sterke pieken te zien.

Technobeat


Nou jongens , vandaag brachten onze vrienden van UPS :











Het geluidsspectrum/ beeld is TOTAAL anders en niet te vergelijken met de tot nu toe in gebruik zijnde Sennheiser HD-205 .
Het bas gehalte is erg dominant en het midden en hoog is iets minder aanwezig , deze zaken heb ik met de Windows Mediaplayer Equalizer een heel stuk recht kunnen trekken , de bas een stuk omlaag en midden en hoog wat naar boven .
Erg wennen , maar misschien gaat de Teufel in de komende weken meer '' open '' na een tijdje ingespeeld te zijn .
Maar de muziek is wel goed gedetailleerd , en hoor dingen die ik voorheen niet opmerkte , toch een prettige ervaring .
We gaan het zien , ik ga de koptelefoon natuurlijk een eerlijke kans geven door hem de komende weken zeer regelmatig te gebruiken met allerlei soorten muziek tijdens het drummen , en mocht het onverhoopt toch niet mijn ding zijn kan ik hem nog altijd retour sturen en op zoek gaan naar iets anders .

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

jamsmurf

#30
jan 07, 2014, 22:48 Last Edit: jan 07, 2014, 22:54 by jamsmurf
En wat kost dat nou? (o ik zie t al, 70euro)
Zelf speel ik met in-ear pluggen met daaroverheen zo'n bouwvakkerskoptelefoon. Anders hoor ik alleen maar de akoestische drums ipv de muziek op de ipod... Werkt op zich ook wel eigenlijk.

Paul

Verrassend om te lezen, Technobeat. Met name dat de bass domineert. Ik had het idee dat Teufel zichzelf als hifi-merk in de markt aan het zetten is, niet zozeer als populair merk (à la Dr. Dré). Wellicht dat het nog iets verandert na inspelen (tip: laat 'm een nachtje aan witte ruis hangen).

@Jamsmurf
Technobeat speelt op een elektronische set ;)

67Deadman

Een mooi setje Technobeat. Ben benieuwd naar het verloop.

@Paul Wat is dat precies,  een nachtje aan witte ruis hangen ?

paQ

#33
jan 07, 2014, 23:15 Last Edit: jan 07, 2014, 23:16 by paQ
dat is het fenomeen "inbranden"
ik moet je bekennen dat ik daar zelf best wel sceptisch over ben....

witte ruis (en roze enz enz) is een samenstelling van allerlei frequenties tegelijkertijd.

Technobeat


Zo erg basserig als de Dr. Dré headphones is deze Teufel nu ook weer niet , maar er zit wel aardig wat bass in die middels de equalizer goed te beheersen is .


Op YouTube is de langste witte ruis ongeveer één uur , is er ergens een site waar een 12 uurs versie op te vinden is ?   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Sorry , gevonden :





Is dit wat je bedoelt Paul ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nlz

De lage tonen worden door de gesloten kappen akoestisch versterkt. Als ik op mijn werk bij iemand de beengeleiding van hetzelfde oor met of zonder hoofdtelefoon op meet, zit daar bij de 250 en 500Hz tot 10dB verschil tussen.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Machiel

Jeuzes! das wel heul errug veul.
Neem mij vooral niet te serieus.

Robert-Jan

Je kan het ook anders zien met die bas..niet dat het bij de teufel domineert, maar dat het bij de sennheiser juist een wat zwakker punt is..dat is het beeld wat ik krijg als ik door een paar reviews snuffel.
Je eq heb je juist om het naar je eigen zin te maken en het is helemaal niet raar als je voor een andere koptelefoon een andere setting gebruikt...het is ook gewoon een kwestie van wennnen.
Je zegt dat je dingen hoort die je voorheen niet opgevallen zijn, dat lijkt me nou DE aanwijzing dat je een betere koptelefoon hebt.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paul


dat is het fenomeen "inbranden"
ik moet je bekennen dat ik daar zelf best wel sceptisch over ben....

witte ruis (en roze enz enz) is een samenstelling van allerlei frequenties tegelijkertijd.

Binnen de audiowereld zijn de meningen erover verdeeld inderdaad. Ik heb er geen ervaring mee of het wel of niet werkt, maar het kan weinig kwaad.

paQ

Nee het kan geen kwaad.
Maar dat 'inbranden' doet de headset niet anders doen klinken dan na enkele dagen normaal gebruik hoor. Na anderhalf jaar klinkt hij ook weer 'anders'.
En wat in de eerste 12 uur inbranden heet, heet na 4 jaar 'slijtage'....

just sayin'

Paul

Klopt, gevalletje 'poteeeto potaaato'.
"Inspelen" door een paar dagen normaal gebruik gaat geleidelijk dus dat heb je niet in de gaten. Een nachtje witte ruis hoor je dan wel. Intuïtief zou ik zeggen dat het verschil de eerste paar dagen het grootst is. Vandaar dat men ze inspeelt.

67Deadman

Ik had er nog nooit van gehoord. Weer wat geleerd. Bedankt

Technobeat


Je kan het ook anders zien met die bas..niet dat het bij de teufel domineert, maar dat het bij de sennheiser juist een wat zwakker punt is..dat is het beeld wat ik krijg als ik door een paar reviews snuffel.
Je eq heb je juist om het naar je eigen zin te maken en het is helemaal niet raar als je voor een andere koptelefoon een andere setting gebruikt...het is ook gewoon een kwestie van wennnen.
Je zegt dat je dingen hoort die je voorheen niet opgevallen zijn, dat lijkt me nou DE aanwijzing dat je een betere koptelefoon hebt.



ik denk dat je gelijk hebt RJ , het is idd een kwestie van wennen want vandaag heb ik hem natuurlijk weer gebruikt tijdens het drummen en hij klonk al wat vertrouwder als gisteren .
Met de eq moet je zo nu en dan '' spelen '' om tot een ( voor jouzelf ) mooi resultaat te komen .
En laten we wel wezen  , ik heb de Teufel pas dus er is nog tijd genoeg om hem naar volle tevredenheid ( met de eq ) in te stellen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

67Deadman



ik denk dat je gelijk hebt RJ , het is idd een kwestie van wennen want vandaag heb ik hem natuurlijk weer gebruikt tijdens het drummen en hij klonk al wat vertrouwder als gisteren .
Met de eq moet je zo nu en dan '' spelen '' om tot een ( voor jouzelf ) mooi resultaat te komen .
En laten we wel wezen  , ik heb de Teufel pas dus er is nog tijd genoeg om hem naar volle tevredenheid ( met de eq ) in te stellen .


Mag ik vragen, Technobeat, hoe die verder bevalt ? Ben wel benieuwd.

Paul



ik denk dat je gelijk hebt RJ , het is idd een kwestie van wennen want vandaag heb ik hem natuurlijk weer gebruikt tijdens het drummen en hij klonk al wat vertrouwder als gisteren .
Met de eq moet je zo nu en dan '' spelen '' om tot een ( voor jouzelf ) mooi resultaat te komen .
En laten we wel wezen  , ik heb de Teufel pas dus er is nog tijd genoeg om hem naar volle tevredenheid ( met de eq ) in te stellen .

Er vanuitgaande dat je bron niet dramatisch slecht is, zou je niet eerst beginnen met de EQ helemaal uit en als je dan na een tijdje echt iets mist of vind overheersen, de EQ voorzichtig bijstellen? Dan krijg je tenminste een natuurlijk beeld van de koptelefoon.

Thijs


Mag ik vragen, Technobeat, hoe die verder bevalt ? Ben wel benieuwd.


Ik ben ook wel erg benieuwd hoe hij na wat langer gebruik bevalt. Hoe zit het bijvoorbeeld ook met het draagcomfort als je hem langere tijd op je hoofd hebt? 400 gram lijkt bijvoorbeeld vrij fors als ik de specs van andere hoofdtelefoons bekijk.

67Deadman

Ik heb die Teufel ook al een tijdje in gebruik maar ik vind hem prima zitten en het draag comfort is vele male beter dan zo'n Vic koptelefoon die na een tijdje eng gaat knellen.
Die Teufel voelt lekker aan en merk niets van het gewicht. Zelfs na 2 uur of meer nog niet.
Geluid is voor mij prima, lekkere bas erin, niet zo'n iel vlak geluid. Kabel is lang genoeg en door de Jack aansluiting op de koptelefoon gaat de aansluiting naar de koptelefoon niet snel kapot door breuk als je bijvoorbeeld per ongeluk op je kabel gaat staan en je komt omhoog. Dan pak je gewoon een nieuw kabeltje.
k vind het een prima aankoop, waar voor het geld.

richardcs65

Toevallig dat het vandaag net over Teufel gaat. Ik heb nog een kortingscode die t/m vandaag geldig is. Dus wil je vandaag nog 12% korting? Be my guest

De code is geldig t/m 14.03.2014 en geeft recht op 12% korting op het complete assortiment.
Code: review-zxxk-284


Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

Technobeat


Wat 67Deadman zegt , ik heb de Teufel nog steeds in mijn bezit , bevalt meer dan  prima  :Y .
Zit idd lekker , mijn Sennheiser HD-205II ligt nu werkloos in de kast , hij knelde na een klein half uur al dat het een lieve lust was , met de Teufel heb ik nergens last van , goede hoge en lage tonen degelijke kwaliteit van de gebruikte materialen en voor de prijs hoef je het niet te laten . Goede aankoop 8) .   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog