Post je Snaredrum topic

Gestart door FoREVer, sep 25, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

havezet

#475
nov 09, 2014, 18:55 Last Edit: nov 09, 2014, 18:57 by havezet
Lekkere Ska nummers met veel energie. Nice. Ook leuke vids op YouTube van jullie.

Mooie serie snares. Valt me op dat het allemaal hout is. Bij ska zou ik zelf al snel naar een (ondiepe) brass snare grijpen. Maar die Maple Custom klinkt waanzinnig op de opnames.

Rascul

Er is ook een reden dat die MC te koop of te ruil is ;) Ik zoek al een tijdje naar een toffe metalen snare, en tussen die Kumu en die Designer staat m'n MC vooral stof te happen. Maar idd, die opnames deden me wel twijfelen haha. Je kunt hem nog vrij lomp en metalig stemmen, dat maakt hem wel aantrekkelijk.

Rascul


Tof man. Zal live wel een leuke belevenis zijn elke keer, lekker veel power. Dat is natuurlijk lastig op een album vast te leggen. Wel echt en toffe plaat, goeie songs. Gefeliciteerd !


Thanks man! Klopt inderdaad, dit is muziek om live te horen, maar ik ben er stiekem erg trots op hoe dichtbij we nu zijn gekomen.

richardcs65

#478
nov 19, 2014, 20:19 Last Edit: nov 19, 2014, 20:20 by richardcs65

Pearl Free Floating Maple, 14x6,5
kleur Liquid Amber
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

animal

T'is geen jonkie meer, maar ze ziet er nog perfect uit, mooie snare.

richardcs65


T'is geen jonkie meer, maar ze ziet er nog perfect uit, mooie snare.


Was even bang dat ik per ongeluk een foto van mijn eega geplaatst had  :)
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

drums97


Was even bang dat ik per ongeluk een foto van mijn eega geplaatst had  :)


:D :D :+
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

groovemaker

Free Floating is tegek en deze ziet er ook nog eens fantastisch uit!!
If it's too Loud you're too old!

richardcs65

Pearl Masters Custom (MMX5314D) 14 x 6,5.


Omdat die zo mooi bij mijn kit past (en goed klinkt natuurlijk), moest ik hem wel kopen :Y
http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,1812.msg61503.html#msg61503
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

Technobeat


Mooi mazzeltje Richard , het completeert je toch al toffe set *D .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Black Page

#485
dec 14, 2014, 20:40 Last Edit: dec 14, 2014, 21:41 by Black Page
Eén vd ketels van Koko, mahonie 14x5,5 verder omgetoverd door Thijs vd Heijden tot een snare  O+.
De ziel en zaligheid die koko erin gelegd heeft, verdiende het om afgewerkt te worden tot iets moois.  Ik kan het niet....:

Van fluister zacht tot een enorme vette crack.  *D


Hoefnix

Die is mooi geworden!

Robert-Jan

Lijkt me ook een heerlijk werkpaard zo..nice hoor!
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Chique de friemel 8) .

Is er een soundfile mogelijk Black Page ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hans

Dik hoor rene ! Ik zou hem ook graag eens horen.

Hammar

Wel een erg dempend vel hoor, voor zo'n snare....

Black Page

#491
dec 15, 2014, 12:17 Last Edit: dec 15, 2014, 13:06 by Black Page
Ik zal eens kijken of ik een opname kan plaatsen. Reden voor de CS was dat ik thuis nog nieuwe ambassadors had liggen, en de CS op een andere snare zo goed als op is. En verschillende vellen wil uitproberen. Des alniettemin is het niet echt een mismatch. :-)

koko

Mooi geworden, Rene!

Als je dat CS vel er na 3 weken afhaalt en dan een ambassador d'r op legt kan je goed horen wat een verschil dat nog maakt :Y

Black Page

Ha Koko

ga ik doen alsmede een Evans G1 erop leggen ....grt René

drumslet

Beni Black Russian 14"x6,5"...



DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

Jip

Ken ik niet? kun je er iets over vertellen? :)

Thijs

Nice!

Nijlpaard

Verry nice [emoji41]
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

drumslet


Ken ik niet? kun je er iets over vertellen? :)


Snare komt uit 2004 en is volgens de mythe gemaakt van Russisch duikbootstaal (vast broodje aap, niet voor niets een mythe). Snare onlangs 2e hands gekocht, mede vanwege het vage verhaal erachter.

Op internet is niet veel meer te vinden over Beni. Merk bestaat inmiddels niet meer. Er zijn een aantal sets en snares op de markt gebracht, maar niet veel. Hij kreeg nogal wat kritiek omdat de snares qua bouw te veel leken op de Dunnet snaredrums. Zo heeft de ketel ook een inlay zodat de snarenmat dieper ligt dan normaal.

Qua sound vind ik hem wat minder 'ping' hebben dan een reguliere stalen snare.
DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

Harre


Snare komt uit 2004 en is volgens de mythe gemaakt van Russisch duikbootstaal (vast broodje aap, niet voor niets een mythe).

Nog sterker, dat verhaal is door iemand die hier op het forum zit als geintje de wereld in gebracht en daarna ging het een eigen leven leiden. Ook is er hier iemand met een complete Black Russian set  :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Omhoog