Marktplaatsgehalte

Gestart door Animal baars, mrt 02, 2013, 09:07

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Animal baars

Ik kan mij herinneren dat er een tijdje terug geopperd werd om een post-limiet in te stellen voor het aanmaken van een topic in het V&A gebied. Dit werd toen afgeschoten omdat het 'vrij' moet zijn o.i.d. maar de laatste tijd gebeurd het nogal veel dat er personen met een postcount van 1 een topic gaan aanmaken in de V&A van het forum (ok, twee komt ook voor maar dan hebben ze twee advertenties :')).

Waarschijnlijk omdat Marktplaats hier €3 voor vraagt. Allemaal heel logisch maar ik zie die gebruikers over het algemeen nog geen verdere acties ondernemen hier op het forum.

Is het daarom geen idee om een minimaal aantal posts in te stellen voordat een advertentie geplaatst mag worden? Het klinkt misschien wat vanuit de hoogte alsof de V&A sectie alleen voor 'doorgewinterde users' is, maar het forum alleen als marktplaats te gebruiken voor je oude meuk lijkt mij niet de bedoeling :?

richardcs65

Citaat
maar ik zie die gebruikers over het algemeen nog geen verdere acties ondernemen hier op het forum.

Dus? Ik ben (op het oude forum) ook op deze wijze gestart en ben ook hier meer iemand die informatie opzuigt dan bijdragen levert. Maar daar wordt mijn advertentie toch niet minder van?
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

Def-11

Hebt een beetje een punt. Ik zou dan echter eerst eens onderzoeken om hoeveel accounts het dan gaat. Wat is daarnaast nou helemaal het echte probleem hieraan? Aan de andere kant als een 'buitenstaander' jou op deze wijze voor 100 euro een 1960 slingerland verkoopt heb je daar dan nog steeds een probleem mee?

Hoefnix

Ik vindt het nog meer een kwestie van respect, niet voorstellen, niets lezen op het forum. Maar wel 3 onnozele advertenties plaatsen. Vaak ook nog met spullen die de moeite niet waard zijn.
Ik ben wel voor minimaal 3 of 5 posts, de meest onnozel advertenties ben je dan wel kwijt.

Waarom zou je die wel/niet op het forum willen hebben?
Als iemand (bijna) nooit een bericht post, waarom wel als hij van zijn spullen af wil? (daar is marktplaats voor)

@Def-11: Die slingerland ad zie ik hier nog niet staan, wel Maxwin drumstellen (incompleet) met Stagg bekkens voor 750 euro enzo. De wedervraag: laat eens 2 interessante advertenties zien uit de laatste weken van zulke mannen. Denk niet dat het lukt.

Hoefnix

Yep en we hebben weer een mooie Basix in de aanbieding.
Was nog niet zover gekomen....

Def-11


Yep en we hebben weer een mooie Basix in de aanbieding.
Was nog niet zover gekomen....

Yep ik heb ook nog geen 1963 Gretsch voorbij zien komen voor 100 pleuri .... en daarom schreef ik ook al dat Animal Baars wel een punt had...  *D Ik vind het ook een beetje achterlijk als je niets met het drumforum hebt, je niet voor stelt e.d. en dan PLOINK je vuilnis te koop aan biedt . :X ... Alleen denk ik dan; weeg even af hoe groot is het probleem en hoeveel effort moet je erin steken. Als je heel eenvoudig kan regelen dat pas na 10 posts een advertentie kan worden geplaatst, PRIMA! doen.  *O* *O*

richardcs65

Dacht ff dat ik een punt had, maar was toch voor ander bedoeld  ;) Ik begrijp de discussie wel, maar hij is ook stiekem wel een beetje zuur naar mijn mening. En wat dan als iemand na tien posts alsnog zijn "vuilnis" plaatst? Moet er ook nog een minimumwaarde aan verbonden worden, of sluit je bepaalde merken/types op voorhand uit?
Zeg het beetje cynisch, maar de advertenties die je niet aanstaan wegklikken, is volgens mij minder moeite dan deze discussie voeren. Ik neem me dan ook voor af te haken. :w
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

Hans

Helemaal mee eens Richard. Daarnaast kan het toch een 'lokkertje' zijn voor nieuwe leden ?

animal

Alléén afhaken van dit topic, mag ik hopen?? :/

5150

Wanneer je niets wilt met een advertentie dan kijk je toch niet ? Wie weet plaatst iemand iets heel interessants in V&A en voelt zich dan thuis na een succesvolle verkoop en/of leuke, waardevolle reacties en suggesties...Het kán natuurlijk een reden zijn om juist lid te worden van dit forum.
***...in-between-drums...***

richardcs65


Wanneer je niets wilt met een advertentie dan kijk je toch niet ? Wie weet plaatst iemand iets heel interessants in V&A en voelt zich dan thuis na een succesvolle verkoop en/of leuke, waardevolle reacties en suggesties...Het kán natuurlijk een reden zijn om juist lid te worden van dit forum.

Laat ik me toch verleiden nog eens te reageren, maar je slaat precies de spijker op zijn kop. Zo is het mij namelijk ook vergaan.......
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

Harre


Is het daarom geen idee om een minimaal aantal posts in te stellen voordat een advertentie geplaatst mag worden? Het klinkt misschien wat vanuit de hoogte alsof de V&A sectie alleen voor 'doorgewinterde users' is, maar het forum alleen als marktplaats te gebruiken voor je oude meuk lijkt mij niet de bedoeling :?

Dat is naar mijn mening inderdaad geen idee. Simpel: gewoon open houden en als je het niet wilt zien moet je het niet aanklikken. Buiten dat, als iedereen zich aan de regels houdt wat betreft kicken en reageren op een advertentie staat een dergelijk topic met waardeloze dingen zo onderaan de lijst en zal uiteindelijk verwijderd worden. Als je er naar je eigen gevoel al last van hebt, dan is het dus maar één keer en om alleen daarom nou mensen buiten te sluiten die later mogelijk toch een actief lid van het forum worden gaat mij persoonlijk te ver.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Hoefnix

Noem 1 lid die na het plaatsen van een advertentie die actief lid is geworden afgelopen 6 maanden. Sterker nog de meesten komen niet eens terug op het forum om de vragen te beantwoorden.

Ik vind het dus onzin te om te denken dat het leden oplevert. Slechts advertenties die we dan maar niet moeten lezen? :(

Cornelis


Noem 1 lid die na het plaatsen van een advertentie die actief lid is geworden afgelopen 6 maanden. Sterker nog de meesten komen niet eens terug op het forum om de vragen te beantwoorden.

Ik vind het dus onzin te om te denken dat het leden oplevert. Slechts advertenties die we dan maar niet moeten lezen? :(


Twee posts boven je...

Hoefnix

Point taken (en had ik het gelezen) :)

koen

Ik heb het forum gevonden toen ik op zoek was naar een nieuw drumstel. Als ik de bijdragen bekijk van degene van wie ik uiteindelijk iets kocht, blijken dat ook alleen maar posts in de Aangeboden sectie. Nu ben ik zelf niet de persoon om veel te gaan bijdragen (misschien omdat ik als beginner niet veel zinnigs toe te voegen heb ;)), maar ik lees dagelijks wel de nieuwe posts. Voor mij was het dus wel handig dat iedereen iets kan aanbieden.

Nijlpaard

Tjonge,

Gezien dit en andere topics de laatste dagen wordt het echt tijd dat de lente komt ;)
Haal allemaal ff een keer diep adem, tel je zegeningen en laten we weer over drummen gaan praten :Y

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Jenslathouwers

Ik vind dat er voor beide kampen wel wat te zeggen valt :) Ok het is zo dat er 'vaak' rommel wordt aangeboden door mensen die voor de eerste keer iets posten hier op het forum, anderzijds is het ook weer een kleine moeite om die post over te slaan, als de titel zegt, 'basix drumstel te koop' en je geen interesse hebt hoef je het niet te lezen. Wat Nathan deed vind ik dan wel weer kunnen, (het was misschien een klein beetje ongelukkig geformuleerd) maar van mij mogen deze mensen best aangespoord worden om actiever te worden op het forum, want hoe meer zielen, hoe meer kennis  *O*  en discussies kunnen altijd interessant zijn!

De laatste tijd ben ik trouwens ook meer aan het lezen dan aan het posten hier, maar dat wil zeker niet zeggen dat ik minder actief ben, ik lees alles wat er hier verschijnt (op enkele dingen die mij niet zo interesseren na ) (bvb advertenties over basix drumstellen enzo  8)7 :+ )

Ik ben vooral voorstander van zulk een limiet (maar dan zeker geen hoge , 3à5) omdat de mensen die hier dan komen beter in contact komen met het forum, interesseerd het hen niet dan blijven ze later weg, en anders is er weer een drum forumer bij  *O*
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

NathanR

Naar aanleiding van Jeslathouwers' post toch nog even dat topic opgezocht en gekeken wat ik nou heb getypt.. direct maar aangepast, was inderdaad ongelukkig geformuleerd. :)

Nlz

Hoewel ik ook regelmatig denk "Ach gut, weer zo'n droeftoeter voor wie een Marktplaats-linkje met zeer summiere tekst genoeg is", ben ik niet voor een post-minimum.

Als het meezit zie je die advertentie één keer, en wordt er niet op gereageerd waardoor hij vanzelf wegzakt en een slotje krijgt. En stel nou dat je door zo'n puur-voor-de-verkoop-lid een ganz geile aankoop kunt doen die je anders misgelopen was, dan ben je maar wat blij dat er géén post-minimum is.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Rick


Tjonge,

Gezien dit en andere topics de laatste dagen wordt het echt tijd dat de lente komt ;)
Haal allemaal ff een keer diep adem, tel je zegeningen en laten we weer over drummen gaan praten :Y


Inderdaad! Weer mooie nieuwe drumgadgets die uitkomen, gezellige terrasjes met koud bier en warm weer, en leuk uitzicht met zomerjurkjes!

Hoefnix

Yuuuuuuuup, en we hebben weer een Pearl export van een newbie zonder toelichting.

Binnenkort: koud bier, korte rokjes en heel veel advertenties van newbies (die zouden kunnen blijven en mischien ook wel voor niets de top-set van het jaar aanbieden) :D

Robert-Jan

Hee mannen,
Is het niet zo dat de irritatie niet zo zeer ligt bij de newbie, maar de advertentie ..?
Ik irriteer me de laatste tijd vooral aan de sumiere teksten en ronduit luie instelling van de plaatser van de ad..daar zitten ook veteranen tussen.
Drie regels en dan een link naar Mp.

Ik zie wel wat in het 'verplichten' van foto beschrijving en prijs in de ad en het 'verbieden' van links naar mp/speurders. Het is toch niet teveel gevraagd om een nette ad te maken?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Machiel

Ja. Ik ben voor.
Neem mij vooral niet te serieus.

Animal baars


Hee mannen,
Is het niet zo dat de irritatie niet zo zeer ligt bij de newbie, maar de advertentie ..?
Ik irriteer me de laatste tijd vooral aan de sumiere teksten en ronduit luie instelling van de plaatser van de ad..daar zitten ook veteranen tussen.
Drie regels en dan een link naar Mp.

Ik zie wel wat in het 'verplichten' van foto beschrijving en prijs in de ad en het 'verbieden' van links naar mp/speurders. Het is toch niet teveel gevraagd om een nette ad te maken?


Hier ben ik zeker voor! Dit zal in ieder geval verplichten tot het doen van meer moeite bij het plaatsen van een nieuwe advertentie en veel frustratie schelen!

Omhoog