Welke e-drum set moet ik kopen?

Gestart door Kaj, feb 10, 2013, 21:15

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


De kit van het ' restmateriaal ' is een prima beginnersset , moet je toch wel kunnen kwijtraken denk ik .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Ed_bass

Goeiedag zeg,
ben vanavond (was koopavond) even wat setjes wezen uitproberen in "de snoepwinkel" (filiaal van de bekende B*X music) zit hier bij wijze van spreken om de hoek. Altijd fijn als je dingen in het echt kan voelen.
Alles geprobeerd van de Roland TD-1KV tot aan de TD-50, wat Yamaha DTX-en en de Alesis Command en Crimson.

Nu alles even laten bezinken en over een tijdje nog eens verder puzzelen.
TD-11KV + GoEdrum HH

Otje

Keuze genoeg zoals je ziet. En altijd effuh de tijd  nemen voordat je tot overhaaste beslissingen overgaat en later spijt krijg.  Electronische drums heeft de laatste tijd wel een enorme vlucht genomen , je ziet door de bomen het bos niet meer. Maak de keuze er niet gemakkelijker op.
Neem een basis setje; telkens je setje uitbreiden geeft ook veel voldoening en er blijft altijd wat te wensen over.
 Suc6; ..we zien binnenkort wel wat 't geworden is.

Ed_bass

Het wordt zowieso iets met mesh snare en -toms, dat heb ik al wel besloten ;)
Dat vind je nieuw niet in mijn budget, dus wordt zowieso iets 2e-hands.
Stond vandaag net een TD-11KV op MP, daar heb ik ook op gespeeld bij B*X en dat beviel me goed.
TD-11KV + GoEdrum HH

Ed_bass

Het is de Roland TD-11KV geworden  :Y  *O*
TD-11KV + GoEdrum HH

67Deadman

Het is de Roland TD-11KV geworden  :Y  *O*
Leuke set. Veel drum plezier.

Otje

#231
jun 12, 2017, 19:15 Last Edit: jun 12, 2017, 19:24 by Otje
Het is de Roland TD-11KV geworden  :Y  *O*
"Jetzt geht loss"! Gefeliciteerd.



BTW:

Technobeat


Goede aankoop Ed-Bass , Roland blijft goed op prijs in de tweedehands markt dus mocht je de TD-11 tzt zijn ontgroeid kun je hem weer voor een nette prijs verkopen :)  .

Voor nu : Veel plezier met de nieuwe aankoop :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Ed_bass

"Jetzt geht loss"! Gefeliciteerd.

thanks @Otje

BTW:

Erg leuk, maar is daar ook aan te geraken voor een 2e hands set ? (die overigens nog op firmware 1.00 stond).
TD-11KV + GoEdrum HH

Ed_bass

Goede aankoop Ed-Bass , Roland blijft goed op prijs in de tweedehands markt dus mocht je de TD-11 tzt zijn ontgroeid kun je hem weer voor een nette prijs verkopen :)  .

Voor nu : Veel plezier met de nieuwe aankoop :)  .
Thanks @Technobeat. Ja die nette 2ehands prijzen heb ik gemerkt. Maar viel nu net binnen budget. Enige verbeterpuntje lijkt me in de toekomst een "echte" hihat voor een leuke prijs.

Mijn vingers jeuken om te gaan slaan, maar eerst nog even ruimte creëren in mijn "studio". Ff wat oude meuk weg om plaats te maken ;)
TD-11KV + GoEdrum HH

Technobeat

Enige verbeterpuntje lijkt me in de toekomst een "echte" hihat
Iets in de richting van een VH-11 , een op en neer bewegend bekken met daaronder een controler .... worden wel eens aangeboden op Marktplaats / Ebay .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Ed_bass

Iets in de richting van een VH-11 , een op en neer bewegend bekken met daaronder een controler .... worden wel eens aangeboden op Marktplaats / Ebay .
Ja zag elders op dit forum dat je ook iets kan knutselen met een GoEdrum HH controller + normale Cymbal (CY-8 of -11) op een gewone HH stand. Die oplossing is in elk geval een stuk vriendelijker voor de portemonnee dan zo'n VH-11
TD-11KV + GoEdrum HH

kaboemba

Prima keus voor een eerste setje, roland is altijd weer goed te verkopen (niet dat dat moet hoor).

stefan

#238
jun 13, 2017, 10:37 Last Edit: jun 13, 2017, 11:37 by stefan
Ja zag elders op dit forum dat je ook iets kan knutselen met een GoEdrum HH controller + normale Cymbal (CY-8 of -11) op een gewone HH stand. Die oplossing is in elk geval een stuk vriendelijker voor de portemonnee dan zo'n VH-11
Best of both:
Koop de GoEdrum HH Controller of de VH-11 controller (los dus) en een Yamaha PCY-135 HH cymbal.
Dat is echt de goedkoopste oplossing waarmee je eigenlijk alles in huis haalt wat je graag wilt van een hihat, mits je niet perse een 2 cymbal hihat wilt.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Ed_bass

Best of both:
Koop de DoEdrum HH Controller of de VH-11 controller (los dus) en een Yamaha PCY-13 HH cymbal.
Dat is echt de goedkoopste oplossing waarmee je eigenlijk alles in huis haalt wat je graag wilt van een hihat, mits je niet perse een 2 cymbal hihat wilt.
Bedankt voor de tip @stefan.
Weet je zeker dat het PCY-13 is ? Die kan ik niet vinden. Wel PCY-135, misschien dat je die bedoelde ?
TD-11KV + GoEdrum HH

stefan

Ja klopt, PCY-135.. 3 zone cymbal die zich op een Roland module gedraagt als een 2 zone. Was even in de war met de Roland coderingen vs Yamaha. Mijn excuses..
Je kunt alle 3 de zones ook werkend krijgen, maar dan zul je met een soldeerding aan de gang moeten..
Weet niet welke module je gebruikt?
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Ed_bass

Ja klopt, PCY-135.. 3 zone cymbal die zich op een Roland module gedraagt als een 2 zone. Was even in de war met de Roland coderingen vs Yamaha. Mijn excuses..
Je kunt alle 3 de zones ook werkend krijgen, maar dan zul je met een soldeerding aan de gang moeten..
Weet niet welke module je gebruikt?
thanks @stefan. Ga ik op zoek naar een gebruikte PCY-135.
Ik heb een TD-11 module. En solderen is voor mij geen punt ;)
TD-11KV + GoEdrum HH

kaboemba

Weet je zeker dat moet solderen.
Ik heb die pads en als je ze open draait zit elke trigger d.m.v. stekkertjes vast.
Weet nog dat ik bij een roland module diverse zones kon veranderen door stekkertjes om te steken.

stefan

Weet je zeker dat moet solderen.
Ik heb die pads en als je ze open draait zit elke trigger d.m.v. stekkertjes vast.
Weet nog dat ik bij een roland module diverse zones kon veranderen door stekkertjes om te steken.
Ja dat weet ik zeker..
Je moet een extra jack-input aansluiten en een transistor eruit solderen.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Otje

#244
jun 13, 2017, 19:17 Last Edit: jun 13, 2017, 19:22 by Otje

Ed_bass

Op Marktplaats staat een CY-12C te koop bij verkoper "Drums" uit Apeldoorn. Bekende van hier ?

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumcomputers/m1170789991-roland-cy12-bekkenpad.html
TD-11KV + GoEdrum HH

Otje

Jazeker, hij staat met regelmaat op MP. Altijd wel met goede en/of interessante  spullen. Keb 1 of 2 wat besteld bij h'm: Nix mis mee.

Ed_bass

Jazeker, hij staat met regelmaat op MP. Altijd wel met goede en/of interessante  spullen. Keb 1 of 2 wat besteld bij h'm: Nix mis mee.
thx @Otje. Goed om te weten dat het een betrouwbare verkoper is.
TD-11KV + GoEdrum HH

kaboemba

Ik heb meerdere keren wat bij hem gekocht, een td12 module en rack.
Prima verkoper.

Ed_bass

Zo mijn E-drum setje is nu compleet.
De TD-11KV, met een extra CY-12C met GoEdrum HH controller op een Tama Iron Cobra HH205 statief.
De originele CY-5 "hihat" pad als crash2 aan de andere kant naast de "floor tom".
TD-11KV + GoEdrum HH

Omhoog