welke drummat

Gestart door mlommers, apr 23, 2012, 14:36

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

mlommers

Ik ben opzoek naar een drummat, iemand ervaringen en/of tips?

het gaat voornamelijk over het stabiel op 1 plek staan van de set.

deze van pearl is bijv goedkoop en heeft een "blokje"om de base tegen te houden, lijkt ook opgevouwen wat minder ruimte in beslag te nemen:
http://www.thomann.de/nl/pearl_ppbkcp5_drumteppich.htm

deze van adams is wat groter:
https://secure.adams-music.com/shop/c/p/i/detail/?p=EF24C754629C47E28CDDADF8B29ACEB1&i=7C4269B6E87B4F2DB22F10DFB69338B7

Gebruiken jullie matjes of andere items?

ik hoor het graag!!


Animal baars

#1
apr 23, 2012, 15:05 Last Edit: apr 23, 2012, 15:10 by Animal baars
Ik gebruik zo'n Rockbag matje. Wordt geleverd met een zak en is gemakkelijk op te vouwen. Wat alleen wel jammer is, is dat de nageltjes waarmee de twee delen van de mat bij elkaar gehouden worden er een voor een af vliegen. En zo wild doe ik er niet mee.. Maar dat is niets wat een naaimachine en wat ijzergaren niet op kan lossen voor me :)

Die dingetjes:

Harre

Gewoon een inloopmat van een winkel. Stevig, goed qua formaat en toch makkelijk op te rollen. Hier nog met m'n oude rack:
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nlz

Ik heb de Pearl mat die je noemt, prima dingetje, enige nadeel is dat de katten het ook een heerlijk matje vinden en het ding op de een of andere manier bij wijze van spreken een klitteband-effect op hun vacht heeft  :F
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Robert-Jan

#4
apr 23, 2012, 23:55 Last Edit: apr 23, 2012, 23:57 by Robert-Jan

Ik gebruik zo'n Rockbag matje. Wordt geleverd met een zak en is gemakkelijk op te vouwen. Wat alleen wel jammer is, is dat de nageltjes waarmee de twee delen van de mat bij elkaar gehouden worden er een voor een af vliegen. En zo wild doe ik er niet mee.. Maar dat is niets wat een naaimachine en wat ijzergaren niet op kan lossen voor me :)

Die dingetjes:



Nou dan heb ik er eentje uit de goeie tijd denk ik..ik heb nu 4 jaar ofzo..altijd en overal mee nooooit netjes mee omgesprongen.. 8)7
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Joris

#5
apr 24, 2012, 01:08 Last Edit: mei 12, 2012, 15:41 by Joris
Ik heb gewoon een lelijk stuk tapijt gehaald bij de plaatselijke tapijtboer, was volgens mij 20,-

Als ik een dure zou willen zou ik deze nemen




Fibesman

Ik had ook zo'n Meinl tapijtje besteld bij thomann(zebramotief), zag er wel leuk uit. Na 6 optredens was dat ding zo goor door omgevallen biertjes en weet ik niet wat dat ik hem maar ergens heb achtergelaten. Nu pikken we af en toe een goedkoop nep Perzisch kleedje op.

Erik

Is het niet gewoon ideaal om bij een textielbedrijf een stuk van 2x3 meter te bestellen van een of ander vochtwerend materiaal?
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Stokmans

Dat Pearl-matje is ideaal, heb hem zelf een keer ergens bij een opruiming meegenomen, werkt goed: blokje voor de bass, anti-slip aan de onderkant, verzwaarde puntjes (gaan dus niet omhoog staan). Je moet er alleen geen 2 bassdrums en 24 bijbehorende toms met evenveel bekkens op willen plaatsen.

Nlz


Je moet er alleen geen 2 bassdrums en 24 bijbehorende toms met evenveel bekkens op willen plaatsen.

Hmm nee, inderdaad! Ik heb met mijn kit al een paar pootjes naast het kleedje staan, maar goed, dat zijn enkele poten, geen complete stands, dus wat mij betreft geen probleem.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Joris

Zolang je bassdrums, snare en floor er maar op kunnen, de rest zal niet zo snel weglopen. Te kleine drumriser zijn eerder een probleem, 2 bij 2 is niet groot genoeg.

musiqman

Hoe is 2x2 niet groot genoeg?

Paul

Voor een dubbelbass-set zoals die van Joris zal 2x2m krap zijn.

musiqman

Ja dan wel idd ;)

Machiel

ik heb in de breedte toch snel 3 meter nodig anders en ik heb maar één bassdrum.
Neem mij vooral niet te serieus.

Joris


Ik heb gewoon een lelijk stuk tapijt gehaald bij de plaatselijke tapijtboer, was volgens mij 20,-

Als ik een dure zou willen zou ik deze nemen




Ik weet nu uit ervaring dat een stuk tapijt van de plaatselijke tapijtboer een stuk dikker en steviger is. Niet dat ik zo'n meinl ding gekocht heb hoor, maar hier in de studio ligt er een  ;)

Machiel

Ik had in onze repetitieruimte gewoon een stuk tapijt uit een huis. Beige!
Werkt ook primæ.
Neem mij vooral niet te serieus.

Rob


Gewoon een inloopmat van een winkel. Stevig, goed qua formaat en toch makkelijk op te rollen. Hier nog met m'n oude rack:



Yep heb ik ook een mooie zwarte bij een tapijten winkel 250x250 zorg dat je drumkruk ook op de mat staat dan schuift het zeker niet

harmen 18

Ik ben van plan een drum matje van rubber te gaan kopen.

De voordelen met een normale mat zijn schijnbaar:

- Je kan hem compact opvouwen.

- makkelijk schoon te maken.

- Alles blijft staan.


Hier staat hij:

http://drumshop.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=46&Itemid=27


Is er iemand die hier ervaringen mee heeft of er iets nuttigs over kan zeggen?

paQ

rubber is NOOIT makkelijk schoon te maken... in tegendeel. Het is super onhygienisch. (en het stinkt :P )

harmen 18

Ow.

Mijn drumleraar heeft zon matje en is er erg over te spreken, hij zei dat je het ding makkelijk kon afspoelen met een beetje water.


Ik denk dat ik hem maar vraag of ik dat matje even mag lenen voor ik er een koop. (ook om te ruiken :-)

Het voordeel is wel dat het een demo model is (verder niet gebruikt schijnbaar) dus dat hij misschien wel een keer is uitgestonken)

Technobeat


In mijn drumkamer ( en overigens in mijn hele huis ) ligt supersterk projecttapijt wat ook gebruikt wordt in winkels en kantoren , is ijzersterk en de set staat zo vast als een........  :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Murgen

Gewoon kwantum hoogpolig in de drumcabine met jute onderlaag. Drummat van Roland voor spelen buiten de deur.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Harre


Ik ben van plan een drum matje van rubber te gaan kopen.

De voordelen met een normale mat zijn schijnbaar:
- Je kan hem compact opvouwen.
- makkelijk schoon te maken.
- Alles blijft staan.

Hier staat hij:
http://drumshop.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=46&Itemid=27

Is er iemand die hier ervaringen mee heeft of er iets nuttigs over kan zeggen?

Het eerste punt lijkt me het enige voordee, dus dat je hem qua volume makkelijk mee kunt nemen. Dat tapijt wat ik gebruik werkt super, maar je kunt het alleen maar oprollen en er eventueel wat mic stands in doen en dan zit je dus altijd met die rol te kijken. Nu gaat  bij mij alles in m'n bus, maar in een personenauto kan dat wat meer problemen geven.

Verder: dat filmpje op de site is écht slecht...  8)7
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Fibesman


Ow.

Mijn drumleraar heeft zon matje en is er erg over te spreken, hij zei dat je het ding makkelijk kon afspoelen met een beetje water.



Een mat van 2 meter afspoelen in de gootsteen onder de kraan?  8)7

Omhoog