Met welke stokken speel je?

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 20:01

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

jozwf

Ik speel met Balbex Barry Scheepers signatures... is gewoon een verlengde 5a hoor, maar dan in het zwart.

Rascul


Tja ik haal ze bij Jan ter maat in Hengelo, hij heeft ze normaal in de bak. :)
Maar iedere drumzaak of zou ze zo voor je kunnen bestellen.
Een stok zou je ook nog wel online kunnen bestellen ...


Bestellen is geen probleem, maar ik wil ze eerst even in m'n handen gehad hebben. Daarom wil ik ze graag bij een winkel zien.

Dribbel


Bestellen is geen probleem, maar ik wil ze eerst even in m'n handen gehad hebben. Daarom wil ik ze graag bij een winkel zien.
:D
Yamaha recording & sabian

musiqman

Vic Firth

5A voor de meeste stijlen
85B (zit tussen 5A en 7A in) voor lichtere muziek

En in bestelling:
Russ Miller sig Brushes
Russ Miller sig stick
Stanton Moore sig stick

Leon

Dit vind ik altijd het meest nutteloze topic, ik speel met 5B maar ik kan hetzelfde met 7a of 2b etc.

No offence hoor, maar een soort van adviestopic voor stokken lijkt me logischer.

Anserini


Dit vind ik altijd het meest nutteloze topic, ik speel met 5B maar ik kan hetzelfde met 7a of 2b etc.

No offence hoor, maar een soort van adviestopic voor stokken lijkt me logischer.
Ja het zijn inderdaad nogal opsom topics...

Nickvm


Dit vind ik altijd het meest nutteloze topic, ik speel met 5B maar ik kan hetzelfde met 7a of 2b etc.

No offence hoor, maar een soort van adviestopic voor stokken lijkt me logischer.


Waarom post je dan in dit nutteloze topic?
Je kan bijvoorbeeld vragen waarom iemand met een bepaalde stok speelt  8)
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Leon


Waarom post je dan in dit nutteloze topic?
Je kan bijvoorbeeld vragen waarom iemand met een bepaalde stok speelt  8)


Ja weet ik eigenlijk niet, ik vind het persoonlijk boeiender om iemands cymbals te weten dan stokkeuze maar dat terzijde!

Wat een heerlijk levendig forum trouwens nu! Binnen 2 minuten 2 reacties: D

drummermaarheeze

Ik speel met Vic Firth SD10 Swinger. Heb ook Carbo sticks 2B, gaan bij mij aanzienlijk langer mee.

harmen 18

Zeker niet orgineel, maar toch:

vic firth 5a

als verschillende stokken geprobeerd maar zie er geen meerwaarde in voor mij.

willem4130

Al een tijd met Vic Firth 5a extreme. Iets langer en dikker dan 5a (correct me if I'm wrong) en gaan daarom ook wat langer mee. Daarnaast geven ze wat meer power. Heerlijke stokken!
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Geischa

Vic Firth Harvey Mason, veel geprobeerd, ik blijf terug komen op deze stokken... Balans is geweldig!

drummermaarheeze

Die Harvey Masons gebruik ik op aanraden van m'n leraar op snare bij m'n drumband. Balans is idd erg goed.

drumlarsos

erg lang met de Vater New orleans sticks gespeeld, zeer tevreden. Nu speel ik een paar week met de sig's van Buddy Rich, zijn net een slag langer dan de ''normale''stokken, speelt eigenlijk wel lekker... En dat wit ziet er ook wel stoer uit!
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

FoREVer

Pro mark Hickory 5b

heb  ook nog 6 paar vic firth met een laagje stof vind promark wat fijner smaken verschille ;)
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

ddrsonor


drumlarsos


Pro mark Hickory 5b

heb  ook nog 6 paar vic firth met een laagje stof vind promark wat fijner smaken verschille ;)


?? :P
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Drummer

Balbex
The ABC For Drummers: Amedia - Balbex - Cympad

FoREVer


?? :P


ja vic firth smaakt naar hout promark naar pizza ( dat is hun geheim   :Y :Y )
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Jeroen

Normaal VicFirth 5AN, voor wat heftiger werk 5BN en voor het lichtere de Steve Gadd met nylon tip.

Ik speel altijd met nylon tip, klinkt beter op je cymbals en gaan langer mee...
Heb ook nog een hele verzameling brushes, roddss, vilt, mallets..
DRUMS: Pearl, Tama, Sonor ~ CYMBALS: Paiste, Zildjian, ~ HARDWARE: Pearl, Tama, Sonor, DW

Juniper

Op het moment ook steve gadd, maar met houten tip en 5a VF

Animal baars

Ik ben pas geswitcht van VicFirth 5A en Jack deJohnette's naar 7A's. De JdJ heb ik nog omdat die waanzinnig lekker spelen, de 7A's heb ik wel even aan moeten wennen maar spelen lekker licht.
Daarnaast heb ik nog een paar sets Qsticks (geel en rood) en een setje brushes van VicFirth.

Heb gelijk een vraagje: wat zijn goede zachte mallets voor bekkens? Ik heb nu kei harde, maar die zijn niet subtiel genoeg voor mijn smaak. Merk maakt me niet zo veel uit, als het maar een beetje goede stokken zijn.

Ruud


Ik ben pas geswitcht van VicFirth 5A en Jack deJohnette's naar 7A's. De JdJ heb ik nog omdat die waanzinnig lekker spelen, de 7A's heb ik wel even aan moeten wennen maar spelen lekker licht.
Daarnaast heb ik nog een paar sets Qsticks (geel en rood) en een setje brushes van VicFirth.

Heb gelijk een vraagje: wat zijn goede zachte mallets voor bekkens? Ik heb nu kei harde, maar die zijn niet subtiel genoeg voor mijn smaak. Merk maakt me niet zo veel uit, als het maar een beetje goede stokken zijn.


Gewoon even ergens gaan kijken luisteren. Ik vind zelf zachte paukenstokken altijd mooi, met bamboesteeltje ofzo, lekker licht. Die hoeven ook niet zo duur te zijn. Er zijn zoveel mallets die daar geschikt voor zijn..
you do mind about your make up, but you better make your mind up now

Machiel

ik heb afgelopen zaterdag voor het eeste met zildjian Super 5A stokken gespeeld. Best fijn!
Neem mij vooral niet te serieus.

MattHelders

Iemand ervaring met Vater 3A Fatback? Hoe spelen ze?  :?

Omhoog