REMO Silentstroke Drum Heads

Gestart door Jazz, jun 18, 2018, 16:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Eind van t jaar hou ik n feestje in n niet al te grote ruimte. Aangezien ik t wel n graapig idee vind om daar met mn band te spelen deze vraag. de ruimte is zo'n 11-12m bij 10m. Er zijn zo'n 25 mensen aanwezig. Het vollume moet dus niet te groot zijn. Daarom dacht ik aan silentstrokes en zag zelfs op you tube dat je met n stuk tape op de tomsilentstroke  n aardig geluid kunt krijgen.
Ik neem aan dat dit bij een aantal drummers bekend is. Is Remo n prima merk? Welk soort van remo? Of heeft misschien een ander merk n beter geluid ?
There is no music without jazz

Nijlpaard

Ik oefen met silentstrokes maar om live te spelen lijken ze me niet geschikt. Mogelijk zou het kunnen als je ze uitversterkt maar daar heb ik geen ervaring mee.

Welke cymbals wil je er bij gaan gebruiken ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Jazz

Cymbals, ik heb 2 Avedis cymbals en n zildjian ride. Op zich wel rustige sounds
There is no music without jazz

Technobeat

Eind van t jaar hou ik n feestje , en jullie zijn met z`n allen uitgenodigd .
O Jazz , dat is leuk , ik zet het vast in mijn agenda :+  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Probeer eens een theedoek over je snare en toms, wie weet ben je dan al waar je wilt zijn..

Iets anders, met n voor een en t voor het..misschien word ik oud, maar je maakt het zo niet duidelijker ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jazz

RJ, ik gebruikte dus ook het en een maar iemand vroeg (weet niet meer wie___leeftijd) om t en n te gebruiken.  Het was anders vermoeiend lezen !!    Iemand jeugdig w.s.

Theedoek is inderdaad EEN prima optie.Daar had ik nog niet aan gedacht.
There is no music without jazz

Jazz

Technobeat............................................geweldig
There is no music without jazz

stefan

Wat je ook kunt doen is bv de goedkoopste set hoezen van je set eroverheen doen. Het ziet er niet uit, maar dempt over het algemeen prima.
Ze moeten wel dun/armoedig zijn, want als je een SPS hoezenset over je toms en snare heen trekt hoor je niks meer. Die dempen veel te goed.
Ik dacht dat het de Ludwig Breakbeats set was waar bovenstaand oa als verkoopargument werd gebruikt om "stil" te kunnen oefenen. De bijgeleverde hoezen kon je dan over de trommels leggen om gedempt te kunnen spelen.
Voor het geld dat je ervoor betaalde (dacht 350-400) was het echt wel een tegen setje vond ik, en met de juiste vellen klonk het als een klok.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

kaboemba

Euhh je hebt toch een elektronische set ????
Volgens mij is het voordeel daar van dat je ook met weinig volume kan spelen.

Jazz

E-drums heb ik laatst meegenomen om wat op te nemen tijdens de repetitie. Afbreken, pff 5 min. werk. Maar opbouwen.........daar ben ik heel wat langer mee bezig dan met t acoustische.
Ik vind dat n teveel gepiel. En dan weer thuis in elkaar zetten. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik enigzinds beperkt belastbaar ben en als er dan zoveel tijd in t opbouwen gaat zitten en dan nog n tijd speel daar teveel last van ga krijgen. Met t acoustische, daar krijg ik genoeg hulp met sjouwen en is sneller opgebouwd.
There is no music without jazz

kaboemba

Waar zit dat extra werk dan in, dat is toch voornamelijk bekabeling.
Kwestie van goed labelen van je kabels, die ringetjes om de kabels van de AD5 zijn te klein om fatsoenlijk te lezen.
Tekstprinter met duidelijke grote letters en je bent zo klaar.

Overigens gebruik voor de bekkens altijd snelsluitingen (of hope die dingen heten), scheelt ook weer.

Jazz

#11
jun 19, 2018, 13:07 Last Edit: jun 19, 2018, 13:36 by Jazz
Zal er nog eens over nadenken. Heb het nu dus 1 x gedaan en ben er een ruim uur mee bezig geweest. Maar misschien kan ik dat op dat feest wel doen ivm n kleinere ruimte.
Of thuis n paar keer oefenen
En inderdaad duidelijk stickeren
There is no music without jazz

kaboemba

EEN UUR !!!!!!!!

Okee het is wat langer dan met een akoestische, maar na 10/15 minuten ben ik toch wel klaar.
En als ik de setup met rack gebruik 5 minuten.

Jazz

Rack neerzetten, snare/standaard,vh11/standaard. De cymbalstandaards wwer goed positioneren. De pads, bas-pedaal goed plaatsen. Evt. Nog wat afstellen/instellen. Alles op de juiste afstand. En dan alle kabels. En dat alles in n rustig tempo -------
There is no music without jazz

Jazz

Oke, ik ben hier gewoon niet snel in.
There is no music without jazz

Omhoog