Nieuw : Grip stokken van Eigenplectrum.nl .

Gestart door Technobeat, okt 08, 2017, 11:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Wie  heeft deze nieuwe grip stokken al eens in gebruik gehad en kan zijn / haar oordeel er over geven ?

je kunt zo ook ( naast een aantal standaard grip uitvoeringen ) laten personaliseren .

ik kwam ze gisteravond tegen toen ik op Marktplaats aan het rondstruinen was .

https://www.eigenplectrum.nl/product/grip-drumstokken-gravering/
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

67Deadman

Wie  heeft deze nieuwe grip stokken al eens in gebruik gehad en kan zijn / haar oordeel er over geven ?

je kunt zo ook ( naast een aantal standaard grip uitvoeringen ) laten personaliseren .

ik kwam ze gisteravond tegen toen ik op Marktplaats aan het rondstruinen was .

https://www.eigenplectrum.nl/product/grip-drumstokken-gravering/
Kijk die lijken we wel wat. Beetje grip vind ik wel lekker.

Nijlpaard

Coopergroove doet dat al sinds langere tijd

www.coopergroove.com

Dit is gewoon een rip-off
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Harre

Buiten dat... 19.95 voor een paar stokken  8)7
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nijlpaard

10 gigs met een paar van 9,95 of 20 met een paar van 19,95. Wat zijn dan de kosten per gig.

Ervaring met de Coopergrooves is dat ze langer meegaan. Dus het is maar hoe je het bekijkt
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nijlpaard

En in het geval van de Coopergrooves heb je nog niet goed geld terug ook.

Als ze je niet bevallen krijg je je geld terug en mag je de stokken houden om aan een ander te geven :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

drfill

maar coopergroove heeft maar 1 motiefje..
bij eigenplectrum ook bloemen motiefje, hartjes of een paar star spangled bangers..   :+
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Ja logisch ook om op het gedeelte waar je de stok vast pakt een motiefje voor de looks aan te brengen..
Beetje categorie goedkleurige basdrumpedalen..zie je ook zo goed als je speelt.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

kaboemba

Grappig die gasten van coopergrooves noemen 10 punten op die bijna allemaal er niet toe doe of discutabel zijn.
Bij die andere heb ik het idee dat je een paar bewerkte goedkope lawaaibomenhouten stokken krijgt.

Hammar

Offtopic wellicht, maar (vroegere) forumuser Machiel Verhaar speelt tegenwoordig met Kuppmen carbonfibre stokken en is daar zeer goed over te spreken!

Technobeat

Maar sla je daarmee niet sneller je bekkens aan gort ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hammar

Maar sla je daarmee niet sneller je bekkens aan gort ?
Nope...

drfill

fwiw,  coopergrooves kun je ook zelf maken..  een bankschroef en een vijl ..
hij zegt dit zelf ook "i put them in a vice"  en verzon cross-cuts ..
(ja, ik ben altijd van 'kan het ook goedkoper' ? : p)
ik heb zelf weer 3 paar sticks met bandschuurmachine grip verbeterd (lak eraf..)
dus kan weer even vooruit..  je hebt ook 'naked' sticks of natural tegenwoordig,
maar niet in de maten die ik heb..   dus ik maak ze gewoon zelf ..
niet dat ik sticks laat vliegen, maar het voelt ook beter zonder lak (vind ik)..
carbonfibre 5b moet ik ergens proberen, een keer ..

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kaboemba

Ik gebruik altijd een soort kaarsenvet, weet zo niet uit mijn hoofd hoe het product heet, en dat werkt erg goed.
Even de stokken er langs halen en je hebt een vettig plakkerig, maar niet naar plakkerig laagje.

dunDaan

Ik heb ooit een potje SexWax "the best wax for your stick" gekregen (ja zo heet dat spul echt :) ) en dat is speciaal bedoeld om je stokken wat stroever te maken. Erg handig als je last hebt van zweet handen tijdens het optreden want des te warmer des te stroever je stokken aanvoelen.
Aan mij is het niet besteedt want op een of andere manier moeten de stokken bij mij juist wel kunnen bewegen. Maar mocht je meer stroefheid willen is dat wellicht een optie
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Jazz

Dundaan, zo ben ik eigenlijk niet hoor maar als je jouw verhaaltje met wat erotische fantasie gaat lezen........../
Best wel grappig
There is no music without jazz

Technobeat


Jazz toch ........ :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Moet nu zeker van t forum he ?
There is no music without jazz

Technobeat

Nee hoor , ik mag dat wel ..... een vrouw met een rijke fantasie :)   .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Harre

Ik heb ooit een potje SexWax "the best wax for your stick" gekregen (ja zo heet dat spul echt :) ) en dat is speciaal bedoeld om je stokken wat stroever te maken. Erg handig als je last hebt van zweet handen tijdens het optreden want des te warmer des te stroever je stokken aanvoelen.
Aan mij is het niet besteedt want op een of andere manier moeten de stokken bij mij juist wel kunnen bewegen. Maar mocht je meer stroefheid willen is dat wellicht een optie
Balbex heeft zo'n laagje op de stokken zitten en dat bevalt mij prima. Het enige nadeel is dat het pas stroever wordt als je even aan het spelen bent, dus het risico op vliegende stokken als je net begint te spelen is alsnog aanwezig. Tenminste, als je daar last van hebt natuurlijk :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Jazz

Ik heb op beide stokken n stukje ruwe tape geplakt in de hoop beter grip te hebben.
Misschien is t wel interessant om wat wax te proberen.
Gelukkig is t met optreden nog niet gebeurd , heb natuurlijk wel extra stokken aanwezig.
There is no music without jazz

Omhoog