Welke Hoofdtelefoon?

Gestart door wexel, nov 16, 2011, 23:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Ik vind t lastig waar op af te kunnen gaan als ik een in-ear wil die ik net als mijn koptelefoon op de module kan zetten. Dwz. met dezelfde kwaliteit.
Als ik de e-drum wil gebruiken met reperteren of optreden ga ik niet met n "lompe" koptelefoon zitten. Ziet niet uit. Mijn "gewone, standaard in-ear gaat prima op mijn I-phone maar al t geluid
lijkt nergens meer op als ik t in mn module steek.
Ik wil t wel eerst uitproberen voordat ik t koop maar zou dat ook kunnen ? Bv. 3 meenemen om
uit te proberen. Ik kan me voorstellen dat dat met n koptelefoon makkelijker (hoesje) gaat dan met n in-ear.
Heeft iemand daar ervaring mee ?
There is no music without jazz

Paul

Wat bedoel je met dezelfde kwaliteit? Wat mis je in de in-ears dat je wel hebt met de koptelefoon?

Jazz

Zijn oordopjes van apple voor mn apple I-phone. Maakt niet uit welke trouwens.
Als ik t in de monitor plaats valllen alle toonsoorten weg. Je houd dan n gedempt geluid over.
Als ik mn koptelefoon er terug op zet heb ik alles weer terug. Lijkt wel of de oordoppen t geluid helemaal niet aankunnen.
There is no music without jazz

Jazz

Oke, shit shit shit
Waarom er nauwelijks iets uitkomt is dat ik de verkeerde jack aansluiting heb gebruikt.
Je hebt er met schroefdraad en die waarin je moet vast klikken.
Eerste werkt dus niet als je t stekkertje er in klikt. Bij de ander wel.
In ieder geval al heel wat dat ik er zelf uitkom, hoe simpel dan ook.
Nu nog n kwalitatief goede in-ear
There is no music without jazz

Paul

Makkelijk opgelost dan! :)
Wat je beschreef klonk inderdaad meer als een probleem met de aansluiting dan een inherent probleem van oortjes vs. koptelefoons.

Jazz

Ik zou graag wat advies willen krijgen welke koptelefoon te kopen.
Mijn beyerdynamic td860 is gesneuveld. Was zeer tevreden met deze koptelefoon. Prima geluid.
Deze blijkt niet meer te koop te zijn. Mijn man heeft nog n BD td990 maar dat geluid vind ik waardeloos. Donker geluid, nauwelijks middentonen, laat staan hogere tonen. Het is dus niet "veel bas" maar n doffe boel. Niets voor mij.
Ik zoek denk ik iets vergelijkbaars met de 860. Goede tonen op alle hoogtes.
Zouden jullie wat ervaringen willen delen ?
There is no music without jazz

67Deadman

Teufel Aureol Massive koptelefoon is voor mij al jaren de beste en doordat het snoer niet vast zit direct aan de koptelefoon kan er bij draadbreuk gewoon weer een andere snoer aan gehangen worden.
Hij gaat alleen maar slijten door het vele gebruik.

Wichert

Zeker een goede koptelefoon! Prima hoog en laag en ook nog goed geprijsd! Gewoon aanschaffen.

Paul

Jazz, ik heb je vraag toegevoegd aan het bestaande topic over hoofdtelefoons. Vrij recent was er een soortgelijke vraag, misschien geven de antwoorden daarop je alvast wat informatie.

De belangrijkste vraag is waar je de koptelefoon voor wilt gebruiken? Voor lekker luisteren is zowel open als gesloten een optie. Voor luisteren in de trein/bus bijvoorbeeld zou ik open afraden (tenzij je de gok wilt nemen dat de rest van de coupé dezelfde muzieksmaak heeft).
Voor drummen vallen alle open modellen sowieso af. In de studio zijn de Beyerdynamic DT770 en Audio Technica ATH-50 de meest gebruikte, en de Teufel Aureol Massive zal dit ook prima doen. Let er wel op dat deze koptelefoons niet dempen, ze bieden géén gehoorbescherming! Er is maar één koptelefoon die echt gehoorbescherming biedt en dat is de Vic Firth SIH-1.

Jazz

#84
apr 09, 2019, 09:49 Last Edit: apr 09, 2019, 10:12 by Jazz
Ik gebruik de koptelefoon alleen om te spelen op de e-drum.
wat bescherming betreft, ik draag m'n oordoppen altijd onder de koptelefoon. Dat is
geen probleem. Ik zal de TAM-koptelefoon bestellen. Bevalt t niet kan ik t altijd nog terugsturen.
Maar met zoveel positieve reakties zal t wel goedzitten.
Ik laat wel weten hoe t bevalt.  Bedankt !
There is no music without jazz

Jazz

De teufel aureol massive lijkt niet meer leverbaar. Behalve bij amazon.de  voor 200 euro

Misschien dan de audio Technica uitproberen
There is no music without jazz

Paul

De teufel aureol massive lijkt niet meer leverbaar. Behalve bij amazon.de  voor 200 euro
Jawel hoor: https://www.teufelaudio.nl/koptelefoons/teufel-massive-p15386.html
Teufel producten zijn alleen direct bij Teufel te bestellen, ze doen niet aan tussenhandelaren. Om de prijzen scherp te houden.

Jazz

Aha, ik wist ook niet zeker of teufel 'aureol' massive t zelfde is als teufel massive
Of t zonder  "aureol" t zelfde type was als met.
There is no music without jazz

Wichert

De teufel massive is nog gewoon te koop bij Teufel Nderland. 89 euries.

Wichert


ronniev

ik ben heel tevreden over de Teufel Massive   :Y

Jazz

Ik heb n beyerdynamic td770 besteld.
De doorslag was t gewicht van de koptelefoon van de teufel massive en de td770 . Laatsgenoemde is n stukje lichter wat ik prettiger vind.
Mocht t nou tegenvallen kan ik alsnog gaan voor de teufel massive
Morgen maar eens uitproberen.
There is no music without jazz

Paul

Met die argumentatie, waarom dan niet de ATH-M50? Die weegt hetzelfde als de Beyerdynamic..

Ik heb destijds een aantal koptelefoons geprobeerd, helaas niet de Teufel Massive. De ATH-M50 en DT-770 zijn heel verschillend in geluid en hoe ze dragen. Beide kwalitatief goede koptelefoons, maar de keuze tussen deze twee is heel persoonlijk (vriend van me heeft juist de DT-770 gekozen). Wat dat betreft had je denk ik beter naar een winkel kunnen gaan om in ieder geval deze twee naast elkaar te proberen, en eventueel de Teufel bestellen ter vergelijk.
Maar goed, als de DT-770 bevalt dan is het ook goed natuurlijk!

Jazz

#93
apr 10, 2019, 17:40 Last Edit: apr 10, 2019, 19:43 by Jazz
Ik heb de dt770 binnen en uitgeprobeerd
Hier in de omgeving is er geen zaak waar je de koptelefoons kunt beluisteren. Misschien had
Ik in Eindhoven wat kunnen uitproberen.
Ik ben tevreden met de TD-770 dus kan voorlopig wel vooruit.

Bedankt voor t meedenken !
There is no music without jazz

hunghobbit

Middag allen, het is alweer heel lang geleden dat ik hier geweest ben, maar denk dat dit wel de uitgelezen plek is voor goed advies betreft onderstaande:

Wij zijn met onze coverband bezig om weer wat stappen te maken in kwaliteit van onze performance. Ik ben daarom begonnen om met clicktrack te oefenen om het geheel nog strakker te krijgen en willen dit volgende maand ook live doen, want het werkt voor ons aanzienlijk.(Alleen ik hoor de click) Dit doe ik nu met een koptelefoon over mijn gehoorbescherming heen, maar wil live niet met een koptelefoon op zitten, maar dan gewoon met oortjes in. Ik heb van pluggerz een custom gehoorbescherming met filter en werkt voor mij top tijdens het spelen en wil eigenlijk niet meer zonder. Nu ben ik opzoek naar een in ear oplossing waarmee ik ook de click kan afspelen en wat tegelijkertijd dempt. Ik kwam uit bij de SureSE215. Hebben drummers hier daar ervaring mee en zijn er wellicht andere / betere oplossingen voor in ear om clicktrack af te spelen en tegelijkertijd te dempen? Ben benieuwd!
Two sticks to rule them all

sixtiek

de SureSE215. Hebben drummers hier daar ervaring mee en zijn er wellicht andere / betere oplossingen voor in ear om clicktrack af te spelen en tegelijkertijd te dempen? Ben benieuwd!
Hi hunghobbit, ik zit zelf ook te denken aan IEM's en naar aanleiding van je post ben ik ook eens gaan zoeken naar ervaringen van drummers met deze Shure's. Blijkt dat er op dit forum zelf ook best veel over te vinden is: typ SE215 in het zoekvenstertje hier rechtsboven en verdiep je in de resultaten. Succes met je beslissing  :) !

MercuryDW

Hi hunghobbit, ik zit zelf ook te denken aan IEM's en naar aanleiding van je post ben ik ook eens gaan zoeken naar ervaringen van drummers met deze Shure's. Blijkt dat er op dit forum zelf ook best veel over te vinden is: typ SE215 in het zoekvenstertje hier rechtsboven en verdiep je in de resultaten. Succes met je beslissing  :) !
Ik ben nu 1,5 maand eigenaar van de SureSE215 en wat heeft het ons al veel gebracht als band maar ook mezelf. Samen met clicktrack gebruik ik hem nu met de band in de oefenruimte en ook live al 1x kunnen testen.
Je wordt je ontzettend bewust van tempo en de band staat sindsdien echt rete strak.
Qua demping had ik hiervoor Pluggerz, maar de SureSE215 dempt minstens zo goed. 2 in 1 voor mij qua demping en clicktrack. Ik wil niet anders meer!

Omhoog