Welke Hoofdtelefoon?

Gestart door wexel, nov 16, 2011, 23:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

wexel

Hallo,

Heb sinds een tijdje een Roland TD-9. Speelt heel lekker.
Ik speel altijd met in-ears wat prima werkt. Wil alleen overstappen naar een hoofdtelefoon.

Had toevallig nog een vrij goede draadloze hoofdtelefoon staan. Maar met deze hoofdtelefoon werd het geluid echter afgezwakt wanneer er meerdere geluiden door elkaar heen werden afgespeeld. Vooral wanneer ik met een nummer meespeel en het geluid een beetje hard zet.
Wat er dan gebeurd is dat bijvoorbeeld de snare of een crash veel minder volume heeft. Dit klinkt voor geen meter.

Ik vroeg mij dus af wat voor hoofdtelefoon ik zal moeten aanschaffen of waar ik op moet letten bij de aanschaf zodat ik lekker hard kan meespelen met nummers.

Kan iemand mij hiermee helpen?

groeten,

Wessel

Dribbel

Ik zweer al jaren bij de HD25 van Sennheiser,wat ook een wel wat prijzige hoofdtelefoon is.
Maar ik gebruik hem dan ook best wel intensief en ook in live FOH situaties, of in de repetitieruimte als monitor.
Yamaha recording & sabian

Jochem

http://www.thomann.de/nl/the_tbone_hd990d.htm
Goedkoop, geweldig! Gebruik hem nu al bijna een jaar en bevalt nog steeds :Y

NathanR

Ik vind dat ding van Thomann echt een rot ding :p Na half uurtje spelen doet het bij mij pijn aan de oren!

Anserini


Ik vind dat ding van Thomann echt een rot ding :p Na half uurtje spelen doet het bij mij pijn aan de oren!
Dan moet je hem minder hard zetten. ;)

NathanR

Haha, nee in dat opzicht doet het niet pijn aan mijn oren! ;)

drum1964

Ik ben zeer tevreden over mijn SENNHEISSER HD 457.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Anserini


Haha, nee in dat opzicht doet het niet pijn aan mijn oren! ;)
Maar knijpt ie hard of zijn de kussens niet fijn? Ik zit er al een tijdje aan te denken zo een eens aan te schaffen, gezien velen zeggen dat hij fijner zit dat die van vic fart.

NathanR

Het binnenste gedeelte, waar het kussentje ophoud, is gewoon kneiter hard. Dit geeft dus totaal niet mee, en dat doet na een tijdje wel zeer aan (in ieder geval mijn) oren.
Ik vind hem overigens ook niet goed genoeg dempen, dus ik heb nog steeds herriestoppers eronder...

wexel

Hey bedankt jongens,

Die t-bone lijkt me wel wat alleen de verkoopprijs stelt mij niet gerust. Heeft iemand van jullie ervaring met V-drums (TD-9) en muziek via mp3-speler?

en @Anserini. Heb je het over deze van vic firth? want eigenlijk leek mij het wel wat
http://www.peterverspuy.nl/hoofdtelefoons/vic-firth/sih1-stereo-isolerende-hoofdtelefoon-19088.html

Anserini



en @Anserini. Heb je het over deze van vic firth? want eigenlijk leek mij het wel wat
http://www.peterverspuy.nl/hoofdtelefoons/vic-firth/sih1-stereo-isolerende-hoofdtelefoon-19088.html

Klopt, een aantal vonden de t-bone juist fijner omdat die beter óver je oorschelp zou zitten in plaats van erop zoals het bij de vic zou zijn.

Jochem

Dat die T-bone pijn doet aan je oren heb ik nooit gehad, maar wel vaker gehoord.

NathanR

Wat overigens niet met deze van VicFirth zal gebeuren denk ik. http://www.thomann.de/nl/vic_firth_sih1_kopfhoerer.htm

Dat was een andere koptelefoon van VF die niet goed over de oorschelp was.
Die was helemaal vlak, en had niet zo'n gat waar je oor in valt.

Anserini

Ik dacht dat er maar een was van VF!  :F Is deze nieuw?

NathanR


Ik dacht dat er maar een was van VF!  :F Is deze nieuw?


Volgensmij is dit een nieuwere.. ik meen mij te herinneren 1 die gewoon een vlak gedeelte had wat op je oren zat.

EcoR

Ik gebruik al jaren een Sennheiser HD201. Prima geluid, niet duur en ze sluiten redelijk af waardoor je weinig geplok hoort van je ekit. En hij kan ook best wel hard.

Nijlpaard

Ik heb de Yoga cd-500 Vergelijkbaar met de T-bone. Geen last van mijn oren, dempt goed en geeft nog een goed geluid ook :)

http://www.limelight.org.uk/cd-500.html
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

leeqnl

Ik gebruik bij mijn TD6 een Sennheiser HD-205. Betaalbaar en goed  ;)

wexel

Heyhey,

Bedankt voor jullie info ;)
Ik heb mijn keuze kunnen maken

Jochem

Ik ben benieuwd, welke heb je gekozen? =]

Sander?

#20
nov 22, 2011, 18:59 Last Edit: nov 22, 2011, 19:14 by Sander?
Ik heb die Vic-Firth hoofdtelefoon, dempt erg goed en doet geen pijn aan de oren. Qua demping prima dus. Qua geluidskwaliteit bedroefend slecht, weinig bass en het klinkt fragiel. Dat had ik wel wat beter verwacht.... Het is maar wat je als priotiteit stelt dan.

Technobeat


Ik gebruik bij mijn TD6 een Sennheiser HD-205. Betaalbaar en goed  ;)


Die HD-205 wil ik ook binnenkort gaan aanschaffen .

Hoe klinkt het laag van deze koptelefoon Leeqnl ? 
Het frequentiebereik gaat van 14hz tot 20.000hz , dus als het goed is moet er een behoorlijke bassweergave in zitten .
En zit de koptelefoon goed om het hoofd , zonder pijnlijke oren te krijgen na een uurtje luisteren ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Anserini


Ik heb die Vic-Firth hoofdtelefoon, dempt erg goed en doet geen pijn aan de oren. Qua demping prima dus. Qua geluidskwaliteit bedroefend slecht, weinig bass en het klinkt fragiel. Dat had ik wel wat beter verwacht.... Het is maar wat je als priotiteit stelt dan.
Hmm, dat is ook jammer dan. Het moet wel een beetje leuk blijven om met de muziek mee te spelen...

FeltMi

Hmm... waarschijnlijk een beetje mosterd na de maaltijd, maar hier nog wat dingen over hoofdtelefoons en digitale drums.

Ten eerste is er op het oude forum een hoop over geschreven/ "gesproken":
http://www.drumforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=2234

Ten tweede is het handig om even goed na te denken over wat je wilt/ fijn vindt en de onderverdeling in hoofdtelefoon-land voor ogen te nemen.
Wil je dat je hoofdtelefoon:
* op of om je oren zit (supra-aural of circumaural);
* open of gesloten is;
In ears zijn natuurlijk ook nog optie, maar da's een ander verhaal (waar ikzelf geen ervaring mee heb). paQ kan daar alles over vertellen  ;)

Elk voordeel heeft uiteraard weer z'n nadeel en visa versa. Maar hier even een praktische zaken en mijn ervaringen:

  • supra-aural (op je oren) zit minder comfortabel (sneller plakkerige, zweterig oren) dan circumaural (compleet om je oren).

  • 't Voordeel van open hoofdtelefoons is dat je nog behoorlijk wat omgevingsgeluid meekrijgt. Als de telefoon gaat of er staat iemand aan de voordeur, dan is dat allemaal geen probleem.

  • 't Nadeel van open hoofdtelefoons is dat je ook het geplok van je stokken op rubberen pads (ig hihat, ride) aardig goed hoort. Gevolg is dat het volume omhoog gegooid wordt (om het geplok te overstemmen) wat op den duur schadelijk voor je gehoor is.

  • Bij gesloten hoofdtelefoons is het precies andersom: geplok van stokken is nauwelijks hoorbaar, 't volume kan lager gehouden worden (beter voor de oortjes), maar telefoon en deurbellen hoor je niet makkelijk meer.


Ten slotte is er ook nog een prettige Wikipedia site over geschreven.
Roland TDW-20 plus | Sennheisser HD-280 Pro | Pearl HW

leeqnl


Hoe klinkt het laag van deze koptelefoon Leeqnl ? 
Het frequentiebereik gaat van 14hz tot 20.000hz , dus als het goed is moet er een behoorlijke bassweergave in zitten .
En zit de koptelefoon goed om het hoofd , zonder pijnlijke oren te krijgen na een uurtje luisteren ?


De bassweergave vind ik (voor de prijs) heel netjes. Soms vind ik dat de lage tonen iets harder mogen, maar dat kun je natuurlijk op een mengpaneeltje zo regelen. Ook als je de bass wat harder zet blijft het geluid heel goed. Of de koptelefoon goed zit moet je denk ik zelf proberen. Mijn ervaring is dat hij heel goed zit. Ook na een paar uur spelen. Ik heb redelijk formaat oren en dat gaat goed. Ik denk alleen dat als je net een andere vorm oren hebt dat hij wel kan drukken. Daarom belangrijk om hem toch een keer in de winkel op te zetten. Na een paar minuten voel je al wel of de koptelefoon ergens drukt.

Omhoog