Spierpijn voor beginners?

Gestart door Evan, jul 31, 2015, 20:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Evan

jul 31, 2015, 20:08 Last Edit: jul 31, 2015, 20:11 by Evan
Hallo drummers,

Sinds een paar weken begonnen met drummen. Vroeger wel in bandjes gespeeld als gitarist en later als bassist, maar het kriebelde toch altijd om eens te leren drummen.
We hebben in onze nieuwe woning een flinke aanbouw dat we gaan verbouwen als oefenruimte.
Met een paar vrienden lekker jammen en dat zal voornamelijk thrash metal worden. Ben momenteel druk bezig de skatebeat er weer in te krijgen. Ja die kon ik vroeger ook op hoog tempo.
Alleen is mijn probleem dat ik nu na een uurtje oefenen ongelooflijk last van mijn linker pols heb gekregen. Kan geen eens meer een glas drinken vast houden.
Is dit normaal als je begint met iets wat je niet gewend bent of ligt zoiets eerder aan de techniek?

Nou, hopelijk heeft iemand hier ook ervaring mee.
Maar heb nu in ieder geval het gevoel dat ik morgen het oefenen wel gegeten kan.

Edit: Ik oefen nu zo'n 3 weken elke dag een uur. En tot vanmiddag nergens last van gehad.

Technobeat


Als je rechtshandig bent is links je '' weak hand ''  , dus langzaam opbouwen .
Ook als je dagelijks je oefeningen doet , eerst op een langzaam tempo en elke keer iets sneller .
Misschien kan dit je helpen ( deel 1 van 5 video`s ) :






Succes !
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Rick

Ik heb vroeger met enige regelmaat spierpijn gehad, maar dat was vooral in mijn bovenarmen na een langere tijd op een vrij hoog hangende ride gespeeld te hebben. Pijn in je pols lijkt er naar mijn idee eerder op dat je je pols op slot zet om sneller te kunnen spelen. Heb je het gevoel dat je bijna verkrampt om de snelheid die je zoekt te behalen?

Joris

De rechterhand doet het snelle werk dus dat kan het probleem niet echt zijn, waarschijnlijk moet je met een lossere grip spelen, als je je stok te stijf vasthebt krijg je er naar verloop van tijd last van, vooral als je rimshots speelt.

Omhoog