Metronoom/Drum machine

Gestart door Mvm, okt 06, 2011, 11:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Machiel

*facepalm*
Neem mij vooral niet te serieus.

Joris



Preset 34 :


"Heeft een van de bandleden een smartphone?"


Of een laptop.

Groove

#52
mei 21, 2013, 19:26 Last Edit: mei 21, 2013, 19:27 by Groove
Ik ben op zoek naar een metronoom die ik kan starten en stoppen met een drumpad (van Roland of zo). Ik heb zitten kijken naar de DB90, maar die werkt volgens mij alleen met een voetswitch.

En andere optie zou een SPDxx zijn, maar volgens wat andere forums werkt die metronoom alleen in 'practice' mode en is ie dan te horen over de PA  8)7

De (oude) website van de Yamaha clickstation rept wel over een trigger input, maar ik weet niet of deze ook te gebruiken is voor het starten en stoppen.

Wie weet raad?


EDIT: ik zie nu pas dat er ook een 'algemeen metronoom' topic is, dus wellicht kan een moderator mijn vraag verplaatsen?

musiqman

#53
mei 21, 2013, 20:20 Last Edit: mei 21, 2013, 21:04 by musiqman
-edit-

Alleen de clickstation kan dit.

Helaas word de deze niet meer gemaakt dus zal je een new old stock of tweedehands moeten zoeken. Wel zeer de moeite waard.

De db90 heeft wel twee pedal inputs voor starten/stoppen en om door het geheugen te scrollen.

Groove

Kan ik dan gewoon een pad ipv de footswitch op de start/stop ingang aansluiten?

Hoefnix

#55
mei 21, 2013, 21:55 Last Edit: mei 21, 2013, 22:02 by Hoefnix
Of de stompbox aan de ipad samen met een metronoom app.
http://store.griffintechnology.com/stompbox

en bijv. http://www.frozenape.com/tempo.html

De laatste gebruik ik zelf met veel plezier.

Groove

Ziet er wel mooi uit, maar ik zoek eigenlijk een oplossing zonder iPad/iPhone oid. Noem me maar ouderwets ;-)

Bestaat er trouwens een apparaat dat de functies van bv een SPD/SPS combineert met een programmeerbare metronoom? Zodat ik dus met 1 apparaat samples over de PA kan spelen en alleen zelf de metronoom kan horen?

musiqman

Oa de Yamaha Dtxm12 en de Roland Spd30 kunnen dit. Of de spdsx dit ook kan weet ik niet.

animal


En andere optie zou een SPDxx zijn, maar volgens wat andere forums werkt die metronoom alleen in 'practice' mode en is ie dan te horen over de PA  8)7


Dit geldt iig niet voor de SPD-SX, daar is het metronoom-geluid te routen naar een aparte uitgang (sub-mix), zodat je deze alléén zelf hoort.

Hoefnix

#59
mei 22, 2013, 00:52 Last Edit: mei 22, 2013, 00:58 by Hoefnix
Ok, de boss db90 (nieuw leverbaar) doet het ook gewoon. Zou ik toch voor de iphone/ipad gaan, kan je gelijk setlist of bladmuziek tonen met één vd knoppen :D
Oldschool kan ook gewoon met een nieuwe metronoom.

Citaat

START/STOP jack
You can connect an FS-5U (or FS-6) pedal to the START/STOP jack and start and stop operation
with the pedal.


met 2x een pedaal kan je ook door de setlist van de metronoom bladeren met je voet. 30 euro voor het pedaal en 135 euro voor de metronoom.

http://c3.zzounds.com/media/DB-90_e1-b2322362efe8fb92c9d133165333f017.pdf

Groove

Ok, ik ben een iets andere weg ingeslagen en heb een Boss DR-880 drumcomputer gekocht (2de hands wel te verstaan) *O*. Deze biedt mij eigenlijk alles wat ik zoek + misschien nog wel meer.

- Ik kan loops maken en deze als metronoom track gebruiken. Voordeel is dat je - in plaats van het gebruikelijke click/clack geluid - gebruik kan maken van realistische drumgeluiden en zelfs een bass patroon mee kan laten lopen;
- Ik kan 'm bedienen met een pedaal, zowel start/stop als voor-/achteruit;
- Als ik er een 'trigger to midi' convert op aansluit, zoals bijvoorbeeld de Roland TMC-6, kan ik met een drumpad samples afspelen.

De DR-880 heeft 2 aparte outputs, dus geen metronoom geluiden over de PA. En ik kan 'm natuurlijk ook 'gewoon' als drumcomputer gebruiken en leuke patroontjes programmeren haha.

Omhoog