Metronoom/Drum machine

Gestart door Mvm, okt 06, 2011, 11:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Cookie


Correct, ik hoer altijd wel een nootje tijdens het spelen.  :F *bericht wijizigen doet*  8)7

Well done! ;)
Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

vandeflosch

Ik heb de Korg Beatlab



Dit machientje kan heel wat meer dan nodig is. Heel wat overbodige zaken. Maar er zijn nu enkele dingen die ik gebruik die een eenvoudig machientje niet heeft en ik daarom toch heel blij ben met dit. Je kan bijzonder veel variëren met de click en dus naast je maat ook je ritme laten meeklikken als je dat handig vind (kon ik in het begin goed gebruiken bij dubbelbass). Dit is maar 1 voorbeeld van de interessante zaken van dat machien.

Nadeel? Het kost veel, dat zal het dan zijn.

Ook in een band is het heel bruikbaar ! --> positief :-)

willem4130



Op de iPhone & Mac gebruik ik Dr. Betotte:
http://homepage.mac.com/seishu/ssworks/drbetotte/drbetotte.html








Heb deze gister gedownload voor mijn iphone en vind het een te gekke app!

Ontzettend veel instellingen qua sounds, noten, zelfs feels, en (en dat vind ik te gek) programmeerbaar.
Heb voor verschillende bands setlist erin gezet. Ideaal, werkt fijner dan de 'echte' metronooms die ik heb gehad. Die paar euro die de app kost meer dan waard (kost minder dan de helft van de meest eenvoudige echte metronoom).
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

hilkodrums

Is er iemand die ook een goede metronoom app kent voor android?

Ik ben op zoek naar 1 waar je ook een tracklist in kan programmeren.

animal

Vraagje. Hoe heette die BPM-meter ook alweer die met een losse trigger geleverd werd?
Ik kan niet meer op de naam komen, het was destijds een goed idee, maar de af- en uitwerking liet nogal te wensen over.

Robert-Jan

Temporef / beatbug
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Rick


Vraagje. Hoe heette die BPM-meter ook alweer die met een losse trigger geleverd werd?
Ik kan niet meer op de naam komen, het was destijds een goed idee, maar de af- en uitwerking liet nogal te wensen over.


Ik heb er een gehad, tot de batterij leeg was. Er gingen van die exorische batterijen in, en daarna eigenlijk nooit meer de behoefte gehad de batterijen te vervangen...

animal


rtniels

Ik heb gehoord dat er een metromoon bestaat waarin je een tempo-tracklist kan opslaan en waar je je hand kan opleggen en dan een trilling voelt die het tempo aangeeft. Op optredens gebeurt het vaak dat er te snel wordt afgeteld en dat de hele song vervolgens een fractie te snel wordt gespeeld. Het is voor mij niet de bedoeling om continu met een clicktrack in m'n oor te spelen, maar louter om het liedje goed in te zetten. Dus vooral die tril-functie vind ik interessant.
Weet iemand over welke metronoom het gaat? Ik ben er echt niet in thuis...

Jochem

#34
mei 07, 2012, 16:48 Last Edit: mei 07, 2012, 16:54 by Jochem
De meeste Yamaha metronomen hebben een trilfunctie en de Peterson Body Beat Metronome.

Robert-Jan

Wat zie je dan als voordeel voor dat voelen tov een knipperlampje?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Dezain

Knipperlichtje lijkt mij erg handig. Zit dit ook bij de tama rythm watch?
Experience is the name people give to their mistakes.

Hoefnix


Wat zie je dan als voordeel voor dat voelen tov een knipperlampje?


Dat je niet persé naar de metronoom hoeft te kijken (is het enige dat ik kan bedenken :))

Joris

Ik heb die trilfunctie praktisch nog nooit gebruikt maar ik gebruik mijn metronoom dan ook niet bij optredens. Maar ik kan me voorstellen dat je bij de trilfunctie het tempo beter aanvoelt  :P

rtniels


Wat zie je dan als voordeel voor dat voelen tov een knipperlampje?


inderdaad, tempo beter aanvoelen en niet steeds hoeven kijken naar de metronoom

animal

Dit brengt me op het idee m'n Pearl Buttkicker eens op de metronoom aan te sluiten  *) .

harmen 18

Werkt dat net zo goed als bifidus acturegularis (ofzoiets...) en bevordert dat de stoelgang?

Joris

haha mooi plan, ben benieuwd of dat een beetje werkt.

Nlz


Dit brengt me op het idee m'n Pearl Buttkicker eens op de metronoom aan te sluiten  *) .


"Sounds like a great idea!"
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

mdrummer

Hallo,

Met de band wil ik een metronoom kopen, omdat soms dingen niet helemaal gelijk lopen naar mijn gevoel. Nu heb ik in het verleden verschillende Boss DB-30 metronomen gehad die het allemaal snel begaven. Nu wil ik een Korg KDM 2 kopen, is deze aan te raden? Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Maarten

animal

Nou RJ, kom er maar weer in ..... :+

Robert-Jan


Nou RJ, kom er maar weer in ..... :+



Preset 34 :


"Heeft een van de bandleden een smartphone?"
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal



Preset 34 :


"Heeft een van de bandleden een smartphone?"


Faq 7:

Het moet wel een Iphone zijn, Android toestellen tikken langzamer.

Robert-Jan

Wat overigens niet in alle gevallen een nadeel is..

[spoiler][/spoiler]
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal


Omhoog