Metronoom/Drum machine

Gestart door Mvm, okt 06, 2011, 11:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Mvm

okt 06, 2011, 11:22 Last Edit: okt 06, 2011, 11:31 by paQ
Een topic over metronomen en drum machines.

Een begin van een lijstje:

  • Tama - Rhythm Watch

  • Boss - DB90 Dr. Beat

  • Korg - MA 30

  • Korg - Beatlab

  • Cherub - WRW 106



Ik weet zelf nog vrij weinig over de verschillende metronomen. Maar als er anderen zijn die meer informatie hierover hebben dan zou ik die graag tot kennis nemen. Ik ben namelijk opzoek naar een geschikte metronoom.
Ze hebben allemaal een click, maar er zijn ook nog andere specificaties.

Dus graag hier jullie ervaringen en informatie die jullie weten, dan kan de boel wat veranderd worden en dan wordt dit een mooi topic over metronomen en drum machines :)

stick tight

Ik heb die cherub gekocht in een opwelling een keer maar de kwaliteit is heel slecht en de output is mono.

Stokmans

Clickstation van Yamaha! Wordt niet meer gemaakt maar 2e hands komen ze nog met enige regelmaat voorbij.

Programmeerbaar, tap-functie, duidelijke display, etc. Voordeel is dat je tempi kan voorprogrammeren in het geheugen en deze in mappen in bepaalde volgordes kan opslaan (volg je het nog?). Bij optredens kan je met 1 druk op de knop naar het goede tempo.

Wat zoek je in een metronoom?

Headshrinker

BOSS Dr Beat DB 30



Mijn ervaringen met deze metronoom:

Pro:

  • licht en handzaam;

  • gemakkelijk te bedienen;

  • voldoende 'functies' voor het oefenen;

  • ritme wordt aangegeven door een 'naald', een 'bleep' en door een LED-lampje;

  • betrekkelijk betaalbaar.



Contra:

  • de klank van de 'bleep' kan niet worden gewijzigd;

  • het volume van de hoofdtelefoon-uitgang laat te wensen over (in bandsituaties)


Mvm


Wat zoek je in een metronoom?


Ik heb nog erg weinig ervaring met een metronoom. Dus ik weet niet wat handig/noodzakelijk is en wat niet.
Wat ik in ieder geval wil, is een metronoom die verschillende click geluiden heeft.

Bij de drumzaak waar ik was hadden ze maar 3 liggen en maar 1 daarvan had verschillende geluiden. De boss DB 90.
Een andere drumzaak waar ik ook nog eens heen ga, heb ik gebeld en die ook een metronoom van Yamaha krijgen. Hij wist het model niet  te noemen.

Robert-Jan

Heb je een smartphone?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Mvm


Heb je een smartphone?


Helaas geen smartphone. Ik overweeg wel om een klein laptopje aan te schaffen. Daar zijn ook metronoom geluiden voor te krijgen toch? en ook met verschillende click sounds?

Headshrinker


Heb je een smartphone?

Of een (draagbare) computer binnen bereik van je drumstel?

Dan kun je, idd, overwegen om daarop een metronoom/drummachine 'app', respectievelijk programma, te installeren.

Van smartphones weet ik niets (andere drum-forummers vast wel). Voor Linux is Hydrogen wel mooi (een volledig programmeerbare drumcomputer); voor de PC (en de iPhone) zou je naar Tempo Perfect kunnen kijken; heb je een Mac, dan is Metronome misschien geschikt.


Robert-Jan

Ongetwijfeld..
Maar waarom is dat belangrijk?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Mvm

Afwisselen van clicksound maakt het oefenen van rudiments met een metronoom wat leuker.

Robert-Jan

Zet dan een willekeurig house dance dubstepje op.. Nog meer feest  *O*
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Mvm


Zet dan een willekeurig house dance dubstepje op.. Nog meer feest  *O*

haha, ik zal het eens proberen. Nog bepaalde nummers die je aanraad? heb namelijk geen nummers in het genre dance  :/

Harre

Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Technobeat

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Black Page



Ik heb deze. Deze korg lijkt erg veel qua functies op de Boss DB-30. Je kan ook het volume stellen en bij live situaties zal het volume niet hard genoeg kunnen. Deze is ook redelijk betaalbare. De tama rhythm watch heb ik ook jaren geleden had, maar vind ik erg duur voor wat het ding biedt. Ik heb ook een metronome app op mijn android, maar die gebruik ik nauwelijks.

Op het internet heb ik voor windows een heel klein (24kB) maar erg handig metronome gevonden: weird metronome. Bevat verschillende geluiden en doordat je verschillende geluiden en rusten kan instellen kan je hele aardige en heftige ritmes instellen (bijv 15 /16) via de " custom" mode en ook opslaan ..... 



http://www.pinkandaint.com/weirdmet.shtml

grt Rene

musiqman

#15
okt 07, 2011, 16:03 Last Edit: okt 07, 2011, 16:09 by musiqman
Ik gebruik zelf eerder genoemde Clickstation:

(staan er nog op ebay, aanrader)

Op de iPhone & Mac gebruik ik Dr. Betotte:
http://homepage.mac.com/seishu/ssworks/drbetotte/drbetotte.html






GirlOnDrums

Wat is een normale prijs tegenwoordig voor de Clickstation, aangezien die alleen nog maar tweedehands zijn te krijgen?
Niet dat ik er, als ik er een te pakken kan krijgen, teveel voor betaal  :P

Alvast bedankt

Stokmans

Die dingen kostten toentertijd zo'n 150 euro dacht ik. 2e hands denk ik dat 50-75 euro wel netjes is. Blijft elektronica en dus 'onbetrouwbaar' (slijtage inwendig zie je niet, die toont zich ineens door niks meer te doen...).

Ik heb die van mij in een flightcase ingebouwd die naast mijn kit staat. Hierdoor worden de jack-ingangen ontzien (ik plugde altijd een in-ear setje in) en ligt hij aan een adapter (als je batterij leegloopt wil hij het geheugen nog wel eens wissen).

Mocht ik ooit op zoek gaan naar een vervanger, dan is die clickstation wel de benchmark voor mij!!

Cookie


Mocht ik ooit op zoek gaan naar een vervanger, dan is die clickstation wel de benchmark voor mij!!

Helemaal mee eens!
Ik heb er ook eentje en misbruik hem regelmatig (ligt los in de tas met kleine benodigdheden) en heb hem met een klem aan mijn hihat hangen.
Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

Sander?

ikzelf heb de Boss db 90, gebruik hem (nog  ;)) te weinig, maar ik vind het een prima apparaatje. Eenvoudig in bediening, genoeg opties en klein.

Tommeh

#20
okt 12, 2011, 00:40 Last Edit: okt 12, 2011, 00:56 by Tommeh
Ik een metronoom van Fame (huismerk musicstore). Het is een soort van imitatie van de Tama Rythmwatch. Hij heeft alles wat ik van en metronoom verwacht, verschillende geluiden, tap functie, het kunnen kiezen van de verschillende noten die je wil horen, en het volume hiervan(hele, kwart, achtsten en triolen en alles). De hoofdtelefoon uitgang gaat voor mijn doen luid genoeg.
Voor de prijs best een geinig ding.

http://www.musicstore.de/en_EN/EUR/Fame-Rhythm-Booster-RB-1000-Metronom/art-DRU0020149-000

Cookie


...het kunnen kiezen van de verschillende noten die je wil hoeren...

Huh?
Zo'n metronoom wil ik ook! :)
Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

Tommeh

#22
okt 12, 2011, 00:51 Last Edit: okt 12, 2011, 00:53 by Tommeh

Huh?
Zo'n metronoom wil ik ook! :)

Bespeur ik hier enig sarcasme?  -O- :p

Cookie

Jip! Want je hebt hoeren in je metronoom!  ;)
Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

Tommeh


Jip! Want je hebt hoeren in je metronoom!  ;)

Correct, ik hoer altijd wel een nootje tijdens het spelen.  :F *bericht wijizigen doet*  8)7

Omhoog