In ear monitor

Gestart door SoftailClassic, okt 03, 2011, 22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Dribbel

dit is alleen een volume controle die je bij je draagt als je "hard-wired" bent dit is dus geen draadloos systeem.
Daar moet idd nog een mixer voor....
Yamaha recording & sabian

Rob


dit is alleen een volume controle die je bij je draagt als je "hard-wired" bent dit is dus geen draadloos systeem.
Daar moet idd nog een mixer voor....


Ok duidelijk bedankt

harmen 18

Maar het je kan toch gewoon een aux uit de foh mixer pakken en met een xlr (of via multi) naar de drummer laten lopen. Lijkt me hetzelfde verhaal als een actieve monitor, alleen dan met in-ear.
En je hebt ook nog zelf je volume regeling bij de hand (Lijkt me niet ovedreven).

Is er dan nog een probleem met dit systeem?

Dribbel

Dus heb je er een mixer voor nodig....
Maar volgens mij is dit geen versterker, en zul je nog een versterker alla powerplay of zo iets bij moeten hebben.
Of je moet een headphones uitgang van een mixer gebruiken.
Op die manier repeteer ik ook met mijn band, omdat ik de enige ben die met in-ear werkt kan dat maar op het podium gebruik ik voor nu nog een Powerplay om het aux kanaal te versterken.
Yamaha recording & sabian

Harre


Maar het je kan toch gewoon een aux uit de foh mixer pakken en met een xlr (of via multi) naar de drummer laten lopen. Lijkt me hetzelfde verhaal als een actieve monitor, alleen dan met in-ear.
En je hebt ook nog zelf je volume regeling bij de hand (Lijkt me niet ovedreven).

Is er dan nog een probleem met dit systeem?

Je kunt inderdaad een aux ergens vandaan halen en die naar je toe halen, maar dan blijft het ook echt bij die ene. De mix die er op staat komt in de praktijk meestal van de FOH mixer en het enige wat je er dan zelf nog aan kunt doen is het totaal volume regelen.

Als je het goed wilt doen moet alle kanalen die je op je monitor wilt hebben naar je toe halen. Dat kan in veel gevallen rechtstreeks vanaf een stageblok, maar in alle gevallen pre-fader vanaf de FOH tafel. Van die kanalen maak je vervolgens zelf een mix op een klein mixertje en als je dan de koptelefoon uitgang gebruikt voldoet een simpele koptelefoonversterker om volume in je in-ears te krijgen.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Dribbel

Regel jij dat zo dan?
En hoe doet de rest van de band dat dan?
Over het algemeen kan ik in pre setting van de mixer een prima monitor mix krijgen. Zolang je maar goed communiceert met je tech. :Y
Op ons eigen mixer heb ik een monitormix staan waar onze tech al van af weet dat hij daar met z'n tengels vanaf moet blijven.
Zolang hij netjes op 0dB blijft gainen is er niets aan de hand, doe hij dat niet dan hoor ik dat ....hehehehe :6
Tja je eigen mixer heeft wel voordelen maar al iedereen een eigen aftakking wil krijg je een beste kabelboel op het podium.
Yamaha recording & sabian

animal

#56
jan 15, 2012, 11:17 Last Edit: jan 15, 2012, 11:19 by animal
Het monitor "probleem" (in-ear en hot spots (kleine actieve monitoren)) heb ik voor de 12 persoons Soulband waarin ik speel opgelost door een Allen&Heath Wizzard 3 12M mixer aan te kopen.
Deze levert 12 mono of 6 stereo monitor mixen (of een combinatie ervan) en heeft een signaal splitter ingebouwd. Een aanrader dit apparaat, zeker als je met ingehuurde PA speelt of op een festival. Met zo'n grote band als de onze is een goed ingeregelde monitoring vaak problematisch, in de zin van "kost veel tijd". Het klinkt wellicht tegenstrijdig dat in een tijd met steeds meer en betere digitale tafels en dito mogelijkheden (met veel monitor kanalen) je monitor zelf te regelen, maar ik merk dat het digitale geweld ertoe heeft geleid dat steeds vaker wordt bespaard op een mannetje op het podium die een aparte monitor mixer bedient en die makkelijk te bereiken c.q. in te seinen is. Dit heeft tot gevolg dat je, wil je de monitor tijdens het spelen laten bijstellen, de geluidsman in de zaal moet zien te bereiken door opvallend en storend gebarentaal, in de hoop dat de geluidsman het begrijpt, of botweg door de microfoon vragen om een aanpassing.... ook niet echt sfeer verhogend.
Wij zijn er in ieder geval uit, monitoring regel je het liefst als band zelf, logisch wel. De geluidsman staat in de zaal en kan daar het beste het geluid beoordelen/inregelen, de muzikant staat op het podium ...... etc.etc.
Ik heb nog wel nagedacht over digitale persoonlijke monitor oplossing, maar de kans dat die door de FOH die wordt gebruikt niet ondersteund wordt is nog steeds groot, XLR-kabels worden nog steeds wel veel gebruikt. :Y



musiqman

#57
jan 15, 2012, 11:44 Last Edit: jan 15, 2012, 11:47 by musiqman
Dan is dit misschien wel een mooie oplossing voor een comlete band:
http://www.feedback.nl/shop/product/gitaar/sm-pro-stage-buddy-master/100005522/114513




Aviom achtig (ook via Cat5) alleen net even anders (en betaalbaarder)

Ik gebruik trouwens ook vaak een miertje maar zonder headphone amp, nooit nodig gehad ook.

paQ

die stage buddies liggen voor oud vuil in de koopjeshoek bij Feedback.
stuk of 6

De nieuwe Behringer personal mixers echter! ;) mark my words


musiqman

Zonde wat het idee (en ik denk de uitvoering) zijn te gek, misschien niet genoeg gepromoot of op een verkeerde tijd uitgegeven?

Ahh... Behringer:
http://www.behringer.com/EN/Products/P16-M.aspx

paQ

streaming audio, volledig gescheiden van de FOH, iedereen blij!

Ik ga zelf nokken met de mymix.
mooi systeem, maar de importeur heeft de prijzen effe telefonisch GI-GANTISCH omhoog gegooid. En wel zoveel dat ik zoiets heb van: :w

Anserini


musiqman

Midi? Mhh... en geen reverb en da's ook wel fijn.

harmen 18



*O* *O* *O* *O*

Maar de prijs van dat ding -O- -O-

paQ




*O* *O* *O* *O*

Maar de prijs van dat ding -O- -O-


daarom zeg ik: Behringer

Het is niet alleen de prijs van 1 zo'n apparaat.
De bijkomende kosten bij Roland zijn ook ongeveer factor 5



Harre


Regel jij dat zo dan?
En hoe doet de rest van de band dat dan?
Over het algemeen kan ik in pre setting van de mixer een prima monitor mix krijgen. Zolang je maar goed communiceert met je tech. :Y
Op ons eigen mixer heb ik een monitormix staan waar onze tech al van af weet dat hij daar met z'n tengels vanaf moet blijven.
Zolang hij netjes op 0dB blijft gainen is er niets aan de hand, doe hij dat niet dan hoor ik dat ....hehehehe :6
Tja je eigen mixer heeft wel voordelen maar al iedereen een eigen aftakking wil krijg je een beste kabelboel op het podium.

Nee, maar ik ben er vanuit gegaan dat de vraagsteller alleen als drummer met in ears wil gaan spelen. En je zegt het zelf al: als je maar goed communiceert met je tech en daar schort het nog wel eens aan. In het slechtste geval fluiten je oren dan nog harder dan na een avondje luisteren naar floor monitors :) Als je als enige bandlid met dit soort dingen wilt gaan spelen vind ik het persoonlijk het handigst om dan gelijk alles maar in de hand te hebben. Bij een complete band is het uiteraard een ander verhaal.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

RaZmEiSteR

Ik heb nu eindelijk een draadloos in-ear monitor systeem aanschaft (niet de aller duurste hoor) en ik moet zeggen, dat geeft een hoop bewegingsvrijheid. En in combinatie met de in-ears die ik gebruik geeft dat een goede bescherming van het gehoor :)

Zelf maak ik trouwens gebruik van de Shure SE 315-CL in-ears.
http://drummer-lennart.blogspot.com/
Pearl Drums & Hardware - Sabian Cymbals - Promark & Vater Drumsticks

Rob

kan dit nu direct naar de monitor groep op de mengtafel of moet hier nog een versterker tussen? Is mij niet helemaal duidelijk.

http://www.thomann.de/nl/fischer_amps_inear_monitor_bp.htm

Rob

Harre

Het IS een versterker. De 2 XLR inputs komen van de (monitor)mixer en in de 3.5mm stereo jack output steek je je in-ear, koptelefoon of wat dan ook. Nadeel: werkt op batterijen en als die leeg zijn hoor je niks meer.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Rob


Het IS een versterker. De 2 XLR inputs komen van de (monitor)mixer en in de 3.5mm stereo jack output steek je je in-ear, koptelefoon of wat dan ook. Nadeel: werkt op batterijen en als die leeg zijn hoor je niks meer.




Ok duidelijk. Ook een nadeel is, dat je dit spul niet kan testen tijdens een gig. Ben toch niet echt overtuigd over al dat inear gedoe. ben bang als ik een inear ga aanschaffen dat ik enorm teleurgesteld wordt van het geluid(ben natuurlijk verwend om met monitor te spelen wat ik als drummer toch wel prefereer) maar goed ik ga er nog eens goed over nadenken.

harmen 18

Mijn ervaring is dat directer geluid (dus uit koptelefoon, in ear) makkelijker meespeelt dan een monitor.

Geluidskwaliteit zal niet beter zijn op schelle (plastic) monitor dan op (goede!!) in ears en (goede!!) koptelefoons)

Harre


ben bang als ik een inear ga aanschaffen dat ik enorm teleurgesteld wordt van het geluid(ben natuurlijk verwend om met monitor te spelen wat ik als drummer toch wel prefereer) maar goed ik ga er nog eens goed over nadenken.

Zoals Harmen aangeeft zal een goede in-ear (dus met goede drivers etc) comfortabeler zijn dan het gebruik van een standaard floor monitor. De grootste reden is dat de in-ear je oor afsluit voor geluid van buitenaf, waardoor het geluid van je daadwerkelijke monitor veel zachter kan. Daarbij moet dan nog gezegd worden dat de standaard in-ears zoals die te krijgen zijn minder goed afsluiten dan een setje wat op maat gemaakt is. Ik heb bijvoorbeeld een setje van Bose en die klinken op zich goed, maar ik moet ze echt in m'n oren DUWEN om de boel een beetje redelijk af te laten sluiten.

Om over na te denken... Speel je vaak? Wil je het hele in-ear pakket voor jezelf regelen, of voor de hele band? Is eventueel huren een optie (behalve dan natuurlijk de op maat gemaakte doppen)? Wij werken op dit moment met een geluidsman samen die in principe alles in huis heeft en volgens hem hoef je dus eigenlijk alleen maar voor een stel op maat gemaakte doppen te zorgen en doet hij de rest. Ik kan me niet voorstellen dat hij hierin de enige is...
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Machiel

#72
jan 31, 2012, 09:55 Last Edit: jan 31, 2012, 09:56 by Machiel
Zo hebben wij onze monitors en in-ear in onze oefenruimte:


Neem mij vooral niet te serieus.

Bart


Ik heb mijn in-ears van Ears 4U uit Dieren met een simpel maar doeltreffend Behringer mixertje.

(na de laatste update met fluoriserend MM logo)


Hoe duur waren deze in-ears?(:  (zien er goed uit trouwens!)

paQ


Omhoog