Vraag: vintage snarewires

Gestart door Stella, aug 13, 2013, 17:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Stella

aug 13, 2013, 17:51 Last Edit: aug 13, 2013, 19:06 by Stella
Ik heb dus die Kings snare toch gekocht (zachte prijs). Het is er één uit de jaren '70. De snarewires zijn niet meer in al te beste staat en wil ik graag vervangen. Nu heb ik wat mooie matjes paraat, maar dat zijn allemaal hedendaagse modellen en passen niet op het ophangsysteem van de snare. De uiteinden van de wires hebben een soort buisje/hulsje waar een schroef doorheen gaat om de wires aan de strainer en butt end te bevestigen (zie foto's). Weet iemand waar ik een nieuw matje kan krijgen die hier op past?

1. De uiteinden van het matje.


2. Met de schroef die er doorheen gaat.


3. Wanneer bevestigd.

Stella

Foto's werken nu als het goed is.

Wouters

Aha, nostalgie!
Maar wel met een simpele rekensom:

Collectorswaarde snare                                           =>   0/10
Snare met gelijkwaardig systeem                            => 0,1/10  (60s premier royal ace lijkt erop)
Vraag naar vervangende snarewires                      =>  0,1/10
===========================================   +
Reden voor bijv Puresound om dit te maken            => 0,0/10   (afgerond)

Ik geef je daarom weinig kans dat je hier nog een nieuwe / goede vervanger voor gaat vinden.

De doe-het-zelf-oplossing (met behoud van snare);
A) snaren eraf knippen en 13" snarematje bevestigen aan je huidige snarewire-einde
B) plastic van je snarematje-einde afslopen, een oversized snaremat (14+) kopen en solderen maar zoals hier: http://www.vintagedrumforum.com/showthread.php?t=6252
C) je huidige snaarmat lozen en een oversized snaarmat kopen, snaarmatlint kopen, deze door vrouwlief / moeders tot een rondje laten stikken terwijl bevestigd in je snaarmat, daarna monteren achter de ~citaat: "schroef die er doorheen gaat" einde citaat~. En dan hopen dat alles niet te lang is.

Succes





druMees

wat misschien ook kan:
het plaatje waar je de 'schroef' doorheen doet van het zwarte deel (waar de snares op vast gesoldeerd zitten) verwijderen. En dan een passende snarenmat kopen waar je het stukje ijzer (waar de schroef doorheen moet) op vast maakt. Met popnagels of met boutjes/moertjes.

snappie?

Hoefnix

#4
aug 14, 2013, 00:12 Last Edit: aug 14, 2013, 00:13 by Hoefnix
Je zou het beter even op een vintage forum vragen, daar weet men zeker raad met deze uitdaging.
De antwoorden hier zijn meer ideetjes dan een antwoorden vind ik.

Het huidige snarenmatje zou ik never-nooit-niemals verknippen in ieder geval.

Stokmans

Wellicht bij www.stdrums.de? Ik zie zo 6 pagina's vol met snarenmatjes en ze doen een hoop met vintage spul, dus wie weet.

Stella

Dank voor het meedenken allen! Op stdrums.de heb ik niks gepasts gevonden, helaas. Was ook het eerste waar ik keek.

Ik ga nog eens kijken naar de snarenmatjes die ik heb liggen en eens creatief over oplossingen brainstormen.

Rick

Pat een Ludwig Super-Sensitive daar niet op? Dat zijn wel hele dure matjes, waarschijnlijk duurder dan de snare waard is...

Stella

Het was uiteindelijk nogal makkelijk op te lossen. De touwtjes van het snarenmatje heb ik gewoon aan het 'schroefje' gebonden en zo zit het prima bevestigd. De sound van de snare is natuurlijk weer een andere kwestie, haha, maar het ding is theoretisch gezien tenminste bruikbaar.

Omhoog