Degelijke stokken voor punk

Gestart door Daqura, apr 04, 2013, 13:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Daqura

Hee mensen,

Ik speel een nu een tijdje punk met wat projecten en ben opzoek naar een lichte, niet te korte, maar wel een degelijke stok om dit genre mee te spelen. Ik heb laatst de 7a geprobeerd ipv de 5a (waar ik al het andere mee speel) en die waren wel fijn om snelle fills mee te spelen. Alleen slijten ze wel heel snel en zijn ze net iets te kort...

Iemand suggesties voor een paar stokken die aan mijn eisen zouden kunnen voldoen?

Gr Luc

Erik

Ik zou het niet zozeer in de stok zoeken. Als je voor de rest gewoon lekker met 5A speelt en dan net een stukje snelheid mist in sommige fills: gewoon blijven oefenen. Die snelheid komt vanzelf wel.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Star

Als een 7A fijn speelt kun je een verlengde 7A proberen.
Bij Vic Firth is dat een 8D en bij Vater een Manhattan 7A
Dixon drums & hardware.

stick tight

Ik voel me nu echt een honkballer met 2B stokken in een metal band.

Animal baars

Als het tussen een 7A en een 5A in moet zitten is een 85A een hele fijne stok. Speel sinds kort altijd met die stok. Voor mij is een 5A te lomp maar een 7A te dun. De 85A is ook net ietsje langer.

Rick

Een 7a extreme misschien?

Ik breek haast nooit meer stokken, vroeger wel vaak. Om de twee weken brak ik wel een stok. Nu gooi ik ze vaker weg omdat de tips verrot zijn dan dat mijn stok gebroken is.

Paul


Ik breek haast nooit meer stokken, vroeger wel vaak. Om de twee weken brak ik wel een stok. Nu gooi ik ze vaker weg omdat de tips verrot zijn dan dat mijn stok gebroken is.

Opvallend, dat heb ik ook! Ik speel nu al bijna 2,5 maand met een paar SD2's (maple, dus zelfs zachter). Ze zijn nog lang niet op, ondanks dat ik 2 repetities per week ermee doe. Voorheen speelde ik een paar Dave Weckl's per 6 repetities weg ongeveer..

druMees

heb thuis ook 2 paar sd2 bolero's. Die zijn van rock maple, en ze zijn nog steeds niet op, en kan er zelfs nog even mee vooruit. Ik gebruik ze als ik jazz speel en 1 paar heb ik 4 jaar in mijn bezit en het andere paar 1,5 ofzo. Deze stokken hebben het bij mij nog het langst gehouden. (nu ben ik volgens mij sws niet echt zagerij achter mijn drumstel, en als ik jazz speel nog minder, maar toch is dat erg lang)

Alleen is de volgende vraag, zijn ze geschikt voor punk? Ik denk zelf eigenlijk niet. Maar de topicstarter wil lichte lange stokken die lang meegaan, dan is dit wel eens optie denk ik?

Star

Er worden geen stokken gemaakt voor een muziekstijl, zo zijn er metal drummers die met 7A's spelen en pop drummers die met knuppels spelen.

Gewoon een stok zoeken die lekker in de hand licht en lekker speelt.
Dixon drums & hardware.

Nijlpaard


Opvallend, dat heb ik ook! Ik speel nu al bijna 2,5 maand met een paar SD2's (maple, dus zelfs zachter). Ze zijn nog lang niet op, ondanks dat ik 2 repetities per week ermee doe. Voorheen speelde ik een paar Dave Weckl's per 6 repetities weg ongeveer..


Die weckl's heb ik ook gehad maar die waren idd snel op -O-
Mijn huidige silverfox stokken gaan een stuk langer mee
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

steef224

Speel in een punkrock band, snelle fills en achtste op hi-hat. Dat is gewoon vragen voor brekende stokken.
Ben begonnen met travis Barker signatures. Vrij dik en lang en dat drumde echt heel erg lekker weg.
Helaas geven die dingen af als de pest en zitten je cymbals en vellen onder de witte stippen en strepen. Ben is wat verder gaan zoeken en drum nu met vigil donnanti drumstokken. Ongeveer zelfde afmetingen maar dan geen witte verf :p. Die twee modellen vond ik toch erg lastig om te breken. (Travisbarkers dik half jaar mee gedaan)

Dikke stokken geven veel nettere sound dan 7 en 5 a. Om up tempo je fills strak te houden is gewoon een kwestie van spieren trainen.

dutchdrummer

Balbex 7A is net zo lang als een Promark of Vic Firth 5A.

Joris

Het gaat natuurlijk niet alleen om de lengte  :P

dutchdrummer


....... Ik heb laatst de 7a geprobeerd ipv de 5a (waar ik al het andere mee speel) en die waren wel fijn om snelle fills mee te spelen. Alleen slijten ze wel heel snel en zijn ze net iets te kort.........


"Die waren wel fijn, alleen net iets te kort...."

Dan gaat het volgens mij over een langere 7A.

Sander?

ach joh...gewoon nova stokken maat 7a....4 euro huppeldepup per paar en ik vind ze verbazingwekkend goed. Speel stoner en skatepunk en mep vrij hard; gaat prima met die stokken.
Voor dat geld kun je nog wel wat splinteren ook nog.  ;)

Omhoog