Welke stokken voor akoestisch?

Gestart door Groove, feb 21, 2013, 17:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Groove

Hallo mensen,

Ik heb binnenkort een optreden waar het volume niet al te hoog mag zijn. Nu heb ik een paar Hotrods van ProMark, maar vind ze niet ideaal. Spelen niet lekker, liggen niet lekker in de hand en beschadigen de coating van m'n toms te veel (vergeleken met gewone stokken of brushes).

Hebben jullie ervaring met dit soort optredens en waar spelen jullie mee? En wat zijn de ervaringen met bijvoorbeeld Broomsticks? Wij spelen funk/soul, dus brushes zijn niet echt een optie.

Alvast bedankt voor de reacties!
Gr. Dennis.

animal

Ik gebruik voor lichtere werk (Agner) 7A stokken, normaliter 5A.

djska

#2
feb 22, 2013, 07:27 Last Edit: feb 22, 2013, 07:29 by djska
tja, een elektronische set is dan een uitkomst.

ddrsonor


Hallo mensen,

Ik heb binnenkort een optreden waar het volume niet al te hoog mag zijn. Nu heb ik een paar Hotrods van ProMark, maar vind ze niet ideaal. Spelen niet lekker, liggen niet lekker in de hand en beschadigen de coating van m'n toms te veel (vergeleken met gewone stokken of brushes).

Hebben jullie ervaring met dit soort optredens en waar spelen jullie mee? En wat zijn de ervaringen met bijvoorbeeld Broomsticks? Wij spelen funk/soul, dus brushes zijn niet echt een optie.

Alvast bedankt voor de reacties!
Gr. Dennis.


Ik denk toch dat rods kunnen werken in dit geval. Je hebt natuurlijk verschillende soorten rods, dikker, dunner, met veel of minder "stokjes" binnen 1 rod...... "Vaste" rods en rods waar je de "spreiding" van de losse stokjes voor een deel kunt instellen......

Voor mij werken de Balbex FS1 prima, ligt zo goed als m'n normale 5A in de hand.

Groove

Ik heb een TD12 en die wil ik nou net NIET gebruiken ;). Vandaar dus ook mijn vraag over stokken.

Ik denk dan toch dat rods (of iets soortgelijks) de beste optie is. Qua volume moet het tussen brushes en normale stokken liggen, en volgens mij zijn ze daar ook voor gemaakt.

Wat zijn de ervaringen met Broomsticks?
http://www.promark.com/pmProductDetail.Page?productid=190&sid=d053b363-12b7-45af-9138-af2fe25550db

Lijkt qua volume dichter bij brushes te liggen?

Machiel

Ik heb zulke. Spelen als rods alleen zachter. Wel jammer dat ze na verloop van tijd beginnen te rafelen en dat de tip niet meer recht is. (maar dat komt door onjuist gebruik :P )
Neem mij vooral niet te serieus.

Anserini

Ik vind de Cool Rods het fijnst, liggen doordat het wat dunner is lekkerder in de hand (vind ik).

Robert-Jan

Qsticks
Niet de goedkoopste .. Wel de beste
Hele ruime keus ook qua modellen ..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Rick


Qsticks
Niet de goedkoopste .. Wel de beste
Hele ruime keus ook qua modellen ..


Inderdaad de Qsticks. Dan de Whisperers of de Blauwe als het wat harder mag. Topspul, echt netjes afgewerkt.

Omhoog