Mindere demping door dragen bril onder koptelefoon

Gestart door Luuk, feb 10, 2013, 17:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Luuk

feb 10, 2013, 17:15 Last Edit: feb 10, 2013, 17:17 by Luuk
Hallo,

Ik heb een vic firth SIH1 headphone. Hier draag ik altijd een bril onder.  Nu merk ik dat de koptelefoon minder goed dempt met mijn bril op (nog steeds een stuk minder hard dan zonder koptelefoon). Is dit een groot probleem?

Heeft iemand nog meer last van dit probleem en heeft iemand hier een oplossing voor? (Bril afdoen is geen optie).
Dw performance series, Sabian hhx evolution, Gibraltar hardware

Nlz

Logisch, je brilveren verbreken het contact van de schuimrand van de hoofdtelefoon met je hoofd, waardoor er een 'lek' ontstaat.
Je zou een bril met dunnere veren die dicht tegen je hoofd aan staan kunnen proberen. Of op maat gemaakte gehoorbescherming, eventueel met de mogelijkheid er een setje luidsprekertjes in te prikkeb in plaats van de filters.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Tijn

Misschien kan je je bril afdoen? Is gelijk een goede training, hetzelfde als met ogen dicht/blinddoek spelen.

Luuk

Als ik mijn bril afdoe kan ik de partijen niet lezen haha. Voor improvisatie enzo lukt het makkelijk zonder bril.

Het was mee de vraag om met mijn bril op och de maximale demping van de koptelefoon te krijgen.
Dw performance series, Sabian hhx evolution, Gibraltar hardware

druMees

hier heb ik ook last van  :(

Wat ik doe is de koptelefoon gebruiken als ik ga oefenen met metronoom e.d. maar zoveel mogelijk met gehoorbescherming werken die 'in' het oor zitten. Dus geen hoofdtelefoons.

Maar als het echt heel hard gaat dan kun je oortjes ook in je oren doen en daarover heen de vic firth koptelefoon. Dan moet je wel ff zoeken want de meeste zitten dan niet lekker want de hoofdtelefoon drukt het naar binnen toe. Je zou bijv de schuimrubberen kunnen pakken die ze bij de bouw gebruiken, deze zitten nog het lekkerst volgens mij. :P

hoop dat je er wat aan hebt!  :)

Luuk

#5
feb 10, 2013, 18:59 Last Edit: feb 10, 2013, 19:00 by Luuk
Oordoppen heb ik voor het drummen met mijn band en op les maar thuis vind ik een koptelefoon fijner. Als je oordoppen eronder doet hoor je jezelf bijna niet meer. Aan comfort gaat er dan niet veel verloren.

De koptelefoon dempt zoiezo beter dan zo'n doppen.
Dw performance series, Sabian hhx evolution, Gibraltar hardware

Nlz


De koptelefoon dempt zoiezo beter dan zo'n doppen.




Daar verschillen de meningen over zullen we maar zeggen.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

animal


De koptelefoon dempt zoiezo beter dan zo'n doppen.


Als je de koptelefoon vergelijkt met goedkope 'schuimpjes' hebben misschien wel gelijk. Als je echter een vergelijk gaat maken met professionele gehoorbeschermers, zoals Elacin Music ER 15-25, zit je er helemaal naast.

Luuk

Ik had voor die koptelefoon altijd earprotex (€20,- spul). Dat is ongeveer hetzelfde als die elacin. Alleen die earprotex komt van de muziekwinkel en die elacin van de hoorwinkel.

Het was meer de vergelijking tussen die 2. Het verschil tussen die 2 is zeker groot.
Dw performance series, Sabian hhx evolution, Gibraltar hardware

harmen 18

Maar:

Als je nu oordoppen zou hebben (goede dus....) en daaroverheen een koptelefoon.

Dan maakt het toch niet uit dat die koptelefoon nog iets lekt? of zie ik het fout? Want de demping heb je al van de oordoppen. Het geluid van het meespelen uit de koptelefoon. Die moet hooguit wat harder omdat je bescherming erachter zit.

Luuk

Ik heb niet die doppen eronder he.

Ik heb bij mijn band de oordoppen en thuis de koptelefoon.

Dus OF de doppen OF de koptelefoon.
Dw performance series, Sabian hhx evolution, Gibraltar hardware

animal


Heeft iemand nog meer last van dit probleem en heeft iemand hier een oplossing voor? (Bril afdoen is geen optie).



Harre

Als het je inderdaad om óf het één óf het ander gaat... Dan zijn lenzen inderdaad een optie, of probeer ergens een ouderwetse dienstbril op de kop te tikken. In het leger hadden (of misschien nog hebben, dat weet ik niet) ze brillen die bestaan uit een montuur met daaraan een soort plastic bandjes, waar vervolgens een paar halve maantjes zaten die om je oren gingen. Die plastic bandjes zijn veel dunner dan de veren van een normale bril en zullen daarom minder of misschien zelfs geen lek veroorzaken bij de koptelefoon. Het is geen flitsend modern model, maar ja... als het werkt...
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Dribbel

Sparen voor In- ear....
Yamaha recording & sabian

animal


Sparen voor In- ear....


Nooit geweten.......... dat je met een in-ear beter gaat zien.  :+

Harre

Je hebt vast nog nooit een bril in je oor gehad...  :P
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Dribbel

 :F hahahahaha stelletje geinponems. :)
Yamaha recording & sabian

Rick


Je hebt vast nog nooit een bril in je oor gehad...  :P


Als je een bril goed in je oor stopt hoor je ook niks meer...

Nlz


Als je een bril goed in je oor stopt hoor je ook niks meer...


Stop je hem dan niet juist verkeerd in je oor?
En buiten zo'n 35dB gehoorverlies als je je gehoorbeentjes en trommelvlies sloopt gaat het niet worden, zolang je slakkenhuis heel blijft, that is. Maar voor velen is het laatste stukje gehoorgang al gevoelig genoeg om, zodra daar iets in komt, automatisch te reageren met een "dat moet er uit"-reactie. Tenzijn je in één keer doorramt natuurlijk, zodat je geen tijd hebt voor die reactie.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Harre

Ach ja... Een neus loopt en voeten ruiken. Waarom zou een oor niet kunnen zien dan?
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

NathanR

Ik heb zelf ook een bril. Maar ik heb totaal geen hinder van wat er hier gezegd wordt?
Lenzen is een duur grapje als je dat alleen voor het drummen gaat doen.
Ik zou gewoon een fijn setje in ears halen zoals bijv. de Shure SE215.. niet duur, en dempen uitstekend. :)


Luuk

Ik heb nu trouwens een oplossing gevonden.

Ik heb elastieken aan de buitenkant van de koptelefoon gedaan. Mijn bril kan ook nog een stuk verder openklappen naar buiten dus dan gaan de pootjes tussen de elastieken. En zo heb ik dus geen lek.

Ik heb trouwens ook sinds een paar weken elacin beschermers dus die gebruik ik nu vaak.
Dw performance series, Sabian hhx evolution, Gibraltar hardware

ppm5261

Ik gebruik een zweetband, die doe ik over de koptelefoon, net boven de oorschelpen. Zo blijven ze tegen je oren aangedrukt. Met de band gebruik ik sinds kort Alpine Partyplugs (€10), de goedkoopste. Nu hoor ik mijn drumwerk wat beter en de herrie minder. Duurdere oorpluggen hebben een nog betere filtering, dat is persoonlijk.

Omhoog