dempmatten

Gestart door patrick76, sep 17, 2012, 12:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

patrick76

Hallo allemaal,

Heeft iemand van jullie ook ervaring met dempmatten voor het drumstel en de bekkens?
Tot nu toe ben ik de "HQ Percussion Sound Off" en de "Stagg DF1022" tegen gekomen.

Als ik drum, dan is dat tussen 15uur en 17uur om geen problemen met de buren te krijgen. Buren met kleine kinderen of de buren werken in de ploegendienst.
Maar op een vrije dag jeukt het nogal om te gaan drummen en dan duurt het wel lang voordat t 15uur is.

Dus: op zoek naar geluidsreducerende maatregelen. Nu kan ik de zolder wel helemaal gaan isoleren enz... maar dempmatten leek me een goedkoper alternatief.

Mijn vragen:
Heeft iemand ervaring met dempmatten?
Welke dempmatten adviseren jullie?
Helpen ze ook echt om het geluid te reduceren?

Alvast bedankt voor de reacties.  :)
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Jenslathouwers

Ik heb zitmatjes voor kleuters gekocht in de ikea en die op houten schuiven gelijmd, die dan om mijn teommels gelegd en dat helpt behoorlijk (zal er straks een foto van posten )
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Nijlpaard

Dempmatten kan. Maar mijn ervaring is dat het niet alleen een hoop klank maar ook een hoop "fun" wegneemt.

Heb ze zelf ook gehad op de set. Makkelijk wanneer je wat oefeningen moet doen. Dan kan je dat ook 's avonds doen bijvoorbeeld. Maar je zegt niet "Ik heb ff tijd ik ga even lekker drummen" om vervolgens achter een set te zitten die alleen plok plok doet.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Animal baars

En met die dempmatten wordt het hele speelgevoel anders, het speelt veel zwaarder maar is dus wel beter voor het uithoudingsvermogen. je moet alles uit je polsen halen. Volgens mij heb ik bij m'n ouders nog een setje 12, 13, 14, 16 liggen. Heb er even mee gespeeld, maar was het gauw zat.

Jenslathouwers



zo heb ik zelf dempmatten in elkaar geprutst ;) maar aangenaam is het niet... wel idd een goede training voor je uithouding  :+
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

patrick76

Dus als ik het goed begrijp zijn ze om te oefenen goed genoeg.
Dat is voor mij voldoende. Want dan heb ik tussen 3 en 5 meer tijd voor " de fun" van het spelen.
En voor welk merk kan ik dan het beste gaan? Of maakt dat niet zoveel uit??

@ Jenslathouwers, ben je niet bang dat je de vellen beschadigd op deze manier?
Wel leuk bedacht.
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Jenslathouwers



@ Jenslathouwers, ben je niet bang dat je de vellen beschadigd op deze manier?
Wel leuk bedacht.


nee want er ligt een houten plaat onder (zonder scherpe randjes !!) die steunt op de bearing edges, en daarbij komt dan nog dat die zitmatjes de schok zeer goed absorberen. Qua tijd (werkuren) zou ik voor échte dempmatten gaan , en qua prijs zijn de échte dempmatten wss ook goedkoper :p succes ermee !!
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

patrick76

In plaats van dempmatten, is dit misschien ook een optie?
http://www.thomann.de/nl/stagg_tds8r_uebungs_set.htm


Ruimte om hem te plaatsen heb ik wel.
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Star

Heb de Evans HQ dempmatten.

Ben er op zich wel tevreden over, het speelt natuurlijk totaal anders.
Je hoort wel tijdens het spelen de toon van de ketel gelukkig.

Beter op deze manier spelen dan ruzie met de buren  :)
Dixon drums & hardware.

richardcs65


In plaats van dempmatten, is dit misschien ook een optie?
http://www.thomann.de/nl/stagg_tds8r_uebungs_set.htm


Ruimte om hem te plaatsen heb ik wel.


Als je toch voor andere oplossing dan de matten gaat en je hebt ook nog klein beetje ruimte in de portemonnaie, kan je ook voor een e-kit gaan. Heb er zelf een Roland TD-3 voor €300,-  weten te bemachtigen. Klinkt het ook een beetje als een drumstel. Neem tenminste aan dat dat oefensetje bij Thomann ook nog wel enige "plok"-geluiden maakt.
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

patrick76

@Richard,

Een e-kit is natuurlijk ideaal, maar ook wel aan de prijs. Een Roland voor €300 is wel een koopje.
Daar moet je net tegenaan lopen.

@Star,
Kun je ze ook redelijk snel erop zetten en eraf halen??
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Omhoog