Bekkens poetsen

Gestart door Headshrinker, feb 04, 2012, 17:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drfill

met aceton lukt het prima..   tast coating niet aan (standaard en brilliant cymbals) alleen op donkere
patina bekkens moet je aceton niet gebruiken..  (omdat het ook 'cleaned' / kleurverschil)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Dreamdrummer

met aceton lukt het prima..   tast coating niet aan (standaard en brilliant cymbals) alleen op donkere
patina bekkens moet je aceton niet gebruiken..  (omdat het ook 'cleaned' / kleurverschil)

Tenzij je bij platina bekkens het over het volledige bekken uitsmeert?

Denk dat het allemaal standaard bekkens zijn:

Pearl CX 300 ride
Pearl CX 500 hihat
Pearl crash
Camber crash

Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

drfill

#77
jul 25, 2016, 17:12 Last Edit: jul 25, 2016, 17:35 by drfill
geen probleem..  gewoon aceton op een lap en gaan..  alleen inkt niet uitwrijven,
maar op laten nemen door de lap..   (telkens schoon stuk)
patina bekkens  (donkere jazz rides, vintage cymbals) lijken egaal in kleur, maar
zijn dit niet echt - een deel is ook 'vuil' )  met aceton krijg je dan kleur verschil 'vlekken'

als je patina egaal wilt verwijderen.. gaat dit het best met 'cif'  (keukenmiddel) en de zachte
kant van een spons..  klank blijft hetzelfde,   alleen je krijgt meer 'hoog' in je cymbal
(en ik heb alles geprobeerd..  dus ook ketchup.. )
en  ja, ik weet dat ik nu 'vloek' in de kerk..    maar ik doe wel meer dingen 'anders'
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Dreamdrummer

Alle logo's zijn eraf gegaan met aceton. Behalve van 1 Pearl crash.
Dat logo gaat er maar niet af. Heb de met aceton-doordrenkte doek op het logo gelegd en 10 min laten werken, maar geen resultaat.

Ga nog 1 poging doen, waar ik het nog langer laat weken.
Anders hou ik deze maar met logo...
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Arthur L

Gewoon Dreft afwasmiddel doet et ook erg goed!

Het is een mooi zacht middeltje en het tast niet de beschermende laag op je bekkens aan....

Maar ik vindt wat vingerafdrukke op je bekkens er eerlijk gezegt wel cool en sfeervol uitzien. Weet je in elke geval dat een drummer z'n bekkens gebruikt, en niet zonde ergens in een tas heeft laten verstoffen voor god weet hoe lang.....
Beste, ik kuis mijn cimbalen ook gewoon met Dreft en lauw water, ik vraag me enkel af of (te) warm water de cimbalen aantast of niet.. metaal zet uit door warmte maar ik weet nie of cimbalen daar veel last van hebben of niet. Ik heb de eerste met warm water afgespoeld en gedroogd met een keuken handdoek maar ik voelde wel dat ze warm kregen en nu ben ik een beetje bang dat dit effect zal hebben op de klank/ structuur van mn cimbalen.

Greetz!

drfill

ik zou niet 'warmer' als kamertemperatuur gebruiken, water ?
en idd er zitten in cymbals spanningen in het metaal, die met warmte veranderen, maar na afkoelen
weer terugkomen..  dus het is niet blijvend.. (onder een bep. temp)  als je weleens een cymbal ge-
hamerd hebt.. dan word er ook gezegd dat het cymbal eerst 'tot rust' moet komen voordat je de
uiteindelijke klank kunt horen (spanningen maken de klank complexer dus..  hameren is eigenlijk
allemaal kleine stukjes verschillende spanning) ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Harre

ik zou niet 'warmer' als kamertemperatuur gebruiken, water ?
en idd er zitten in cymbals spanningen in het metaal, die met warmte veranderen, maar na afkoelen
weer terugkomen..  dus het is niet blijvend.. (onder een bep. temp)  als je weleens een cymbal ge-
hamerd hebt.. dan word er ook gezegd dat het cymbal eerst 'tot rust' moet komen voordat je de
uiteindelijke klank kunt horen (spanningen maken de klank complexer dus..  hameren is eigenlijk
allemaal kleine stukjes verschillende spanning) ..
De temperatuur voor het spanningsvrij maken van koperen onderdelen is afhankelijk van de legering 150-275 graden en voor messingcomponenten 250-500 graden.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Omhoog