Bekkens poetsen

Gestart door Headshrinker, feb 04, 2012, 17:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

groovemaker

Ik denk dat ze nu de demping pads bedoelen voor op je bekkens.....
If it's too Loud you're too old!

Headshrinker


Waar heb je trouwens zulke pads gekocht... ik ben ook op zoek naar zulke dingen :)
Ik meende mij te herinneren dat VicFirth zo'n pakket had, alleen kan het niet vinden!


Ik heb ooit 'n setje 'practice pads' van Rockbag aangeschaft (bij een van de Duitse postorders). Daar zaten ook rubbers bij voor hi-hat en een bekken. Daarnaast nog twee losse 'pads' (Evans?) voor de twee crashes in het bestelmandje gekieperd en de rest is geschiedenis.

Headshrinker


bekkenpoets? Dat staat toch altijd naast de stokken-lak en de vellen-polish?   :X


:D Ja, ja.

Technobeat


Low buget cymbal cleaner ?

Probeer dit eens : KETCHUP , goedkoop - niet agressief - veilig en dus ongevaarlijk .





DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Misschien even offtopic ( sorry hiervoor ) maar dit krijgen je bekkens en vellen te verduren .  :/

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Erik


Low buget cymbal cleaner ?

Probeer dit eens : KETCHUP , goedkoop - niet agressief - veilig en dus ongevaarlijk .





Ik kon het eerst niet geloven. Dus ik heb het zelf even geprobeerd op een oud Sabian-cymbal dat ik nog had liggen. Toch werkt het erg goed, maar je zult flink wat ketchup op je cymbal moeten smeren om een perfect resultaat te krijgen. Je kunt er niet echt mee poetsen, je kunt het alleen laten intrekken.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Technobeat


Tja , ik zag het ook maar voorbij komen toen ik Youtube aan het doorspitten was .
Nu heb ik niet zo`n zicht op boodschappenprijzen , maar wat kost heden ten dagen een fles ketchup en heb je dan een hele fles nodig voor één cymbal ( laten we zeggen 18'' ) ?
En wat kost een fles goede échte cymbal cleaner , hoeveel bekkens kun je met één zo`n fles doen ?
Het is even afwegen wat voordeliger is , maar de ketchup is geheel onschadelijk , daarintegen werkt de echte cleaner weer veel sneller .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Headshrinker


als je echt wilt poetsen, pak dan de meinl cleaner. Die laat de logo's iig onaangetast. (itt die van Zildjian)


Meinl Cleaner did the job!




GospelDrummerLars

Wat vind jij er van?

Robert-Jan

Zit er olie en vet op je bekkens?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

GospelDrummerLars

Geen zonnebloem olie en roomboter nee  8)7 Maar wel vingerafdrukken. Die komen toch meestal van vette vinger  *)
Wat vind jij er van?

Robert-Jan

Het is spul om vet en olie van een blaasinstrument af te halen..
Waarom zou je dat nemen als dit is wat je zoekt?
http://www.bax-shop.nl/overige-drumbescherming/meinl-cymbal-cleaner/product-details.html
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Harre

Het zal de vettigheid van je vingers wel verwijderen, maar daarnaast zit er ook nog ander vuil op een bekken en daar komt de poets van RJ om de hoek kijken. Ik zou dat blaasinstrumentenspul gewoon lekker laten voor wat het is.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

GospelDrummerLars

Toppie, dank jullie
Wat vind jij er van?

Fibesman

#39
jul 14, 2013, 11:40 Last Edit: jul 14, 2013, 11:41 by Fibesman
De vettigheid van je vingers verwijderen.. inderdaad  ;( Toen ik lang geleden m'n bekkens wel eens poetste had ik daarna altijd uitgedroogde handen, een rotgevoel. En na een paar weken kon ik weer gaan poetsen want gepoetste spullen worden sneller weer lelijk dan ongepoetste spullen. dat heb ik bij het tamboerkorps wel geleerd.
Ik mis het niet in ieder geval en wat klinkt een mooi bruin bekken toch goed  :Y

Harre

Deze zijn bijna 18 jaar oud en nooit gepoetst:



En nee, dat komt niet omdat ze niet gebruikt worden...  :P
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Technobeat


De bekkens zien er nog altijd  *D uit Harre na 18 jaar trouwe dienst . ( mooi getal trouwens 18 , precies het aantal jaren wat mijn vriendin en ik dit jaar op 5 Augustus samenwonen  :) ) .
Voorwat betreft mijn eigen bekkens , die wrijf ik elke twee weken op met een schone stofdoek , zonder enige cleaner van welk merk dan ook en ze blijven mooi glimmen , maar dat kan natuurlijk ook aan de samenstelling van de koperlegering liggen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Rick

Hoe viezer je bekkens worden, hoe beter ze gaan klinken! Poetsen is echt uit den boze als je het mij vraagt. Afstoffen doe ik zo nu en dan dan weer wel.

Wat ze vaak niet bij die poetsproducten zeggen is dat je de lak waarmee je bekken is afgewerkt (enkele uitzonderingen zoals Istanbul en Diril gebruiken geen lak) op lost, en je vervolgens veel sneller stickmarks, vuiligheid en oxodatie gaat zien en je dus aan het poetsen blijft.

NathanR

Tuurlijk zeggen ze dat niet, want dan verkopen ze het product niet meer, of minder.
Dat is gewoon hetzelfde trucje als ze bij MacDonalds gebruiken, extra veel zout op de friet en burgers zodat je dorst krijgt en ook nog drinken gaat halen.

Zo werkt dat hier hetzelfde, je haalt de lak eraf waardoor het sneller vies wordt en je dus telkens meer van dat spul nodig hebt.


paQ


Hoe viezer je bekkens worden, hoe beter ze gaan klinken!


mwa... dat is subjectief...

Rick


mwa... dat is subjectief...


Die -karma knop ook dan?  :X

Technobeat

Dat is gewoon hetzelfde trucje als ze bij MacDonalds gebruiken, extra veel zout op de friet en burgers zodat je dorst krijgt en ook nog drinken gaat halen.



En ook de zelfde reden waarom op festivals en in de discotheek de muziek zo hard aan staat , je moet harder praten - krijgt een droge keel en hup daar gaan je munten . :Y
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Dezain

Ik zit er toch over te denken mn bekkens een poetsbeurt te geven voordatik ze verkoop. Wat zou dan de coating en logo's sparen? Ketchup of een bepaalde cymbal cleaner?
Experience is the name people give to their mistakes.

Karim Bizid

Citaat
Ik zit er toch over te denken mn bekkens een poetsbeurt te geven voordatik ze verkoop. Wat zou dan de coating en logo's sparen? Ketchup of een bepaalde cymbal cleaner?


Same here..
Als ik dit zo lees ga ik het Meinl goedje eens een kans geven...
|| Sonor || Vic Firth || Remo ||

Leon

Rare vraag maar een nog raardere verkoper heeft ooit met zwarte stift de woorden: "30% korting" en "nieuw" op een bekken dat ik bezig gekalkd. Zou dit uberhaupt te verwijderen zijn?

Omhoog