Tama Imperialstar King Beat Parallel snaredrum

Gestart door HHBBXX, mei 09, 2019, 14:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

HHBBXX

Een tijdje terug heb ik een Tama snare gekocht via mp. Deze was niet in een supernette staat en toch wilde ik hem graag hebben. Het was wel weer eens tijd om een snare op te knappen.

Bouwjaar is ergens tussen 1977 en 1985, niet nieuwer want toen kwamen er andere badges. Alleen heeft die van mij 2 ringensetjes om de ketel in alle uit jaren '70 hebben maar 1 zo'n rand in de ketel. Ik denk daarom dat het er eentje is uit begin jaren '80. Als iemand weet uit welk jaar deze komt, hoor ik het graag! Het serienummer is 64441, en hij is in Japan gemaakt.

Zo zag hij er uit voordat ik hem ging schoonmaken:


Bewaard in een houtzagerij of zo?








Na een flinke poetsbeurt, nieuwe vellen, snarenmat en wat nieuwe ringetjes zag hij er zo uit:










De hoops hebben wel wat pitting, dat kon ik ook met de poetsmachine en zelfs met poetsschijven op de boormachine niet wegkrijgen. Toch is het resultaat prima vind ik. En ook niet onbelangrijk: Hij klinkt prima!!

Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

cool..  ergens tussen 77 - 81 dus..  toen begon tama met 82-xxxxx  83-xxxxx nummers.. (jaartal)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Dreamdrummer

Netjes hoor! 8)
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Technobeat


Erg netjes geworden HHBBXX , het resultaat mag er zijn *D  *D  .

Veel plezier met deze mooie Tama snare :w  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

#5
mei 09, 2019, 22:33 Last Edit: mei 09, 2019, 22:36 by Jazz
Nou heb ik wel vaker dingen nooit gezien maar de snaremat tussen die "stangen"
heb dus nog nooit eerder gezien.
Prachtige snare trouwens. Heel veel plezier daarmee.
There is no music without jazz

FreeFloater

Ziet er weer keurig netjes uit. Veel plezier ermee.
Pearl | Paiste | Evans | Pro Mark

Omhoog