Triggera Intrigg V2 Drum triggers , een goede aankoop ?

Gestart door Technobeat, feb 09, 2017, 23:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hammar

Heyy gaaf man. Hoe kom je nou in godesnaam aan PMMA bekkens?

Tenzij je je gewone bekkens onder de vacuümvorm-machine hebt gelegd natuurlijk.....

stefan

Heyy gaaf man. Hoe kom je nou in godesnaam aan PMMA bekkens?
Tenzij je je gewone bekkens onder de vacuümvorm-machine hebt gelegd natuurlijk.....
Precies wat je zegt.... :-)
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Technobeat


Netjes gedaan Stefan , het ziet er allemaal zeer professioneel uit 8)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hammar

Precies wat je zegt.... :-)
Goed initiatief, dat wel!

67Deadman

Vanavond de Drum-Tec Real Feel meshheads gemonteerd :





Geluidsniveau is prima , je hoort de meshheads absoluut niet tijdens het dragen van de koptelefoon .

Hallo Technobeat,

Dit zijn de Triply ply meshheads toch ? Deze triggeren beter dan de 2 laags en een betere rebound ?

animal

De real feel meshheads zijn idd 3-ply en ik ben er zeer enthousiast over. Een behoorlijk natuurlijke rebound en prima trigger eigenschappen. Om goed te kunnen vergelijken heb ik ook een setje drum-tec 2-ply meshheads aangeschaft, maar deze scoorde op genoemde punten ( in mijn situatie, ik gebruik versatriggers ) een stuk minder.

Technobeat


Wat Animal zegt idd , fijne 3-ply meshheads :)  .
Misschien een stukje duurder dan ' de rest ' maar de aankoop zeker waard . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

#57
jun 09, 2019, 18:13 Last Edit: jun 09, 2019, 21:13 by animal
maar hold on, animal.. jij hebt toch een ATV snare.. met 3 'side' triggers ?
kun je deze vergelijken met een enkele side trigger snare misschien..
Zo even een reactie/vraag van drfill gekopieerd naar dit (beter passende) topic  ;) .

Gisterenavond en vanmiddag even bezig geweest met het plaatsen van een Triggera side-trigger in een 13" Snare (Pearl Midtown, 1 mm boven de bearing-edge) in combinatie met een Drum-tec Real Feel 3-ply Mesh-head en deze aangesloten op een ATV aD5-module (op de aux2 ingang, gekozen voor een Roland PD125/x pad en wat parameters aangepast).
Het resultaat?? ............... In één woord 'prima'  :Y !!!!
Ik heb hem geplaatst naast de originele aDrum snare met 3 triggers (ook uitgerust met een Real Feel mesh head) en het verschil in (accurate) triggering is wel heel, heel klein (ten faveure van de ATV snare).

Kortom, ik ben erg tevreden over de Triggera Intrigg side-triggers (ondanks dat de levering een maand op zich liet wachten) en ze bevallen me vele malen beter dan de brug-trigger van Jobeky, daar kon ik vanwege de enorme 'hotspotting' toch echt niet mee uit de voeten. De enige remedie 'niet in het midden slaan' staat haaks op de scholing die ik jarenlang heb genoten en ervaar ik (dus) als irritant en belemmerend.

Binnenkort te koop dus, brug-trigger van Jobeky  :Y

kaboemba

Dat is natuurlijk niet de enige oplossing (naast het midden slaan) de beste oplossing is om de triggers naar de rand te schuiven.
Ik heb ze ongeveer 3 tot 5 cm vanaf de onderkant van de rand, dus de rand die het dichtste bij je is en dat werkt prima.
Die 1 mm boven de bearing edge vind ik wel heel weinig, maar als het goed werkt dan werkt het goed.

Ik zoek overigens nog een jobeky brug trigger dis stuur maar ff een pm als je die kwijt wil.

animal

Dat is natuurlijk niet de enige oplossing (naast het midden slaan) de beste oplossing is om de triggers naar de rand te schuiven.
Ik heb ze ongeveer 3 tot 5 cm vanaf de onderkant van de rand, dus de rand die het dichtste bij je is en dat werkt prima.
Die (goede) truc werkt alléén maar bij de kleinere trommels (10", 12"), bij een 14" floor stond mijn jobeky brugtrigger op maximale lengte(breedte) en komt de trigger dus vanzelf in het midden uit toch??

kaboemba

Ja maar dat los je simpel op door een extra schroef en moer te plaatsen, deze bevestigt dan de twee delen aan elkaar en de trigger kan je dan dus rustig op 1 van de 2 delen plaatsen i.p.v. beide.

animal

Zoiets vermoedde ik al, maar dat wordt dan wel een gedoe en als je gebruik wilt maken van positional sensing moet je de trigger sowieso in het midden plaatsen.
Wil of kan je dat niet, dan kan je net zo goed een simpele side-trigger plaatsen, werkt bij mij iig prima.

Jazz

Animal, als dat goed werkt ga ik dat zeker overwegen.
 Ik erger me steeds meer aan de hotspot in t midden.
Moet alleen kijken of ik t duidelijk heb hoe dat te veranderen.
There is no music without jazz

Jazz

#63
jun 12, 2019, 13:33 Last Edit: jun 12, 2019, 13:36 by Jazz
Zou hier wat mee te doen zijn wat verschuiven betreft


https://www.mupload.nl/img/6v3squ.jpeg
There is no music without jazz

drfill

#64
jun 12, 2019, 13:53 Last Edit: jun 12, 2019, 13:55 by drfill
die elsticdrum 'cones' zijn heel hard (daarom zo gevoelig voor hotspot) maar zoom eens in ?
zit ie nou al scheef op zijn voetje ? die piezo..  ik heb ook geprobeerd om zo'n trigger te ver-
schuiven (verplaatsen/ schroeven) maar ik kreeg hem daarna niet meer 100% goed.. (en ik doe weleens iets
klussen)..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kaboemba

#65
jun 12, 2019, 13:55 Last Edit: jun 12, 2019, 13:58 by kaboemba
Ik heb die elsticdrum ook gehad, zaten in mijn omgebouwde sonor kit.
Ben er niet echt over te spreken.
Heel goedkope zooi, houten plankje met bouwmarkt haakjes om het geheel in je ketel op te hangen en prut triggers.
Zijn inderdaad heel hard, omdat meneer goedkope lijm gebruikt om de zooi aan elkaar te smeren.

animal

Animal, als dat goed werkt ga ik dat zeker overwegen.
 Ik erger me steeds meer aan de hotspot in t midden.
Moet alleen kijken of ik t duidelijk heb hoe dat te veranderen.
Wat is de diameter van je trommels Jazz? De positieve ervaring die ik nu heb opgedaan met Triggera is in een 13" snare in combinatie met een Real Feel Mesh head, of de Triggera in een 14" of grotere drum ook zo'n positief resultaat oplevert, weet ik dus niet (zeker).

Jazz

#67
jun 12, 2019, 16:48 Last Edit: jun 12, 2019, 16:51 by Jazz
Het is 'n 12" snare
There is no music without jazz

animal

Dan zal het resultaat prima zijn.  :Y

Technobeat


Het proberen zeker waard Jazz , trigger is niet zo gek duur en makkelijk te installeren .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Waar kan ik dat t best  bestellen?
There is no music without jazz

Jazz

#71
jun 13, 2019, 10:15 Last Edit: jun 13, 2019, 10:32 by Jazz
Ik zag n foto van de trigger. Zit de aansluiting van de plug aan de binnenkant ?

Heb t besteld !
There is no music without jazz

Dreamdrummer

Ik zag n foto van de trigger. Zit de aansluiting van de plug aan de binnenkant ?

Heb t besteld !
Maar als deze (Triggera Intrigg) trigger voor je snare is, dan heb je toch geen rim-triggering?

Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Dreamdrummer

Mijn DIY tomtriggers zijn ongeveer hetzelfde idee als deze van Triggera.

Het enige verschil in ontwerp is, dat er geen foam tussen de piezo en de meshhead zit.
De koperen zijde van de piezo zit dus tegen de mesh gedrukt.
De piezo rust op een foamblokje, en dat zit vast op een metalen L-profiel, geschroefd aan de lug.

Hetzelfde idee, voor nog geen 5 euro :-)

Geen hotspots en prima dynamiek (op de Roland TD9)

Ik snap wel goed dat je voor "safe" gaat en een kant-en-klare trigger aanschaft.
Heb ik ook gedaan voor mij snare (Roland RT-30HR)
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Jazz

#74
jun 13, 2019, 12:41 Last Edit: jun 13, 2019, 13:47 by Jazz
Dreamdrummer, ik heb n losse snare met trigger voor de e-drum, aangesloten op de atv-module.
Ik hoop wel dat er n duidelijke beschrijving bij zit.
There is no music without jazz

Omhoog