Opknappen van set/snares

Gestart door FoREVer, nov 06, 2011, 20:57

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Paul

Iemand enig idee waar je staalwol 0000 kan kopen? Bij de Gamma hadden ze alleen 00 (wat veel te grof is) en iets wat fijners maar zonder aanduiding dus die heb ik ook maar laten liggen..

Hoefnix

Bij de ijzerwarenhandel om de hoek (vooral bouwvakkers kopen daar) hebben ze die. Heb ik al een aantal keren gekocht. Wel wat grote verpakkingen voor thuis, maar goed.

ppm5261

Ik wil reageren, want ik vind het er absoluut goed uitzien, alleen de bassdrum rims. Die zouden wel een beurtje kunnen hebben , of in dezelfde kleur. :D

Met vriendelijke roffel,
Paul

Technobeat


Iemand enig idee waar je staalwol 0000 kan kopen?



Waarom staalwol ?
Het zal altijd hele fijne krasjes geven , het is veel veiliger om een potje / blik polijst pasta te kopen en hiermee de pitting te lijf te gaan . ( BV. Commandant 4 , te koop bij o.a. Halfords )
Van de week heb ik mijn '' nieuwe '' chromen sidesnare ( met enige pitting ) gepolijst en daarna in de autowax gezet , en het resultaat is erg  *D .
De polijstpasta die ik heb gebruikt is van System , Super compound  7.1 en de autowax is eveneens van System , Wax Polish 6.2  :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jenslathouwers

Kan er iemand mij vertellen wat 'Dye' juist inhoud als men het in al de (engelstalige) filmpjes op youtube heeft over het kleuren van shells ?

Ik vermoed dat het inkt is die men gebruikt ? ik ben al een uurtje aan het zoeken maar heb nog steeds geen duidelijke nederlandse beschrijving gevonden van wat soort inkt er best gebruikt wordt voor zulke dingen.   -O-
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Hoefnix

#230
aug 07, 2013, 17:44 Last Edit: aug 07, 2013, 17:49 by Hoefnix
to dye = het werkwoord voor verven
the dye = zelfst. n.w. kleurstof of ook wel de verf

De kleurstof is wat wij hier beits noemen. Amerikanen gebruiken ook vaak 'shellac' (schellak in het NL). http://nl.wikipedia.org/wiki/Schellak.

Zelf beits ik het liefst met kleurolie, hier zit een lijnolie verf fabrikant in de buurt waar ik dat koop. Is eigenlijk beits op lijnolie basis. Dun aanbrengen, iets aandrogen, goed uitpoetsen, laten drogen en 2e/3e/4e/5e laag totdat je de juiste kleur hebt.

Jenslathouwers

thanks  :D
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Hoefnix

Een vaak gebruikte techniek is de eerste laag beits veel donkerder of lichter dan de volgende lagen. Aanbrengen en zorgen dat je de nerven helemaal vol beitst. Met fijn schuurpapier de beits terugschuren totdat er alleen donker (of lichter) gekleurde nerven overblijven.

Dan afwerken met een andere kleur beits.

De amerikanen noemen dat 'to pop out the grain'.

Jenslathouwers

die techniek had ik toegapast bij het beitsen van mijn drum, maar ik had andere beits gebruikt dan 'shellak' misschien vandaar dat het resultaat niet was wat ik ervan verwachte ;)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Jenslathouwers

bij deze enkele foto's van mijn laatste projectje  8)

Een sonor SQ II shell (14" x 5.5") birdseye maple, afgemonteerd met adams 8000 hardware (toch zeker de lugs, van de strainer ben ik niet zeker)

Die cast hoops en een snaremat zijn onderweg met de post :)

De shell met de vers geboorde gaten die ik (na een in brand vliegende boormachine net voor ik aan het laatste gaatje begon) voorzichtig geboord heb.


De shell op een zeer handig hulpmiddel voor het aftekenen. (vroeger te vinden op drummaker.com, maar nu niet meer geloof ik)


Na het aanbrengen van 100% pure walnoot olie, met dank aan vincent van hier op het forum die mij kort heeft samengevat hoe ik hier best aan begon.



Afgemonteerd met de adams hardware  8)


foto's met vellen en hoops komen als deze gearriveerd zijn !
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Robert-Jan

Ja mooi ! Maar...

Snarebed?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

5150

...en spintertjes uit de buitenkant op de bivenste foto ? (Bij daagrand...)
***...in-between-drums...***

Jenslathouwers

klopt idd allemaal wat jullie zeggen, snarebed moet nog gevijlt worden, en nog een laagje of 2 walnootolie erop, de hardware had ik er al een keer opgezet om te zien hoe het resultaat er ging uitzien en om foto's te kunnen maken!  8)

en de draagranden moeten idd een beetje bijgeschuurd worden
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Leon

Ik overweeg om mijn SJC snare te re-wrappen. Vind vooral de aged white pearl te gelig worden, of dat aan mijn smaak ligt die verandert of het echt vergeeld is weet ik niet..

Ik zit te denken om een zwarte wrap met een subtiele sparkle aan te brengen, mijn lugs zijn zwart en de hoops weathered zwart. Deze ga ik alleen niet opnieuw laten poedercoaten in zwart.

Mijn vraag: Is dit gemakkelijk zelf te doen? Moet ik persee de amerikaanse wrap hebben of is de taiwan versie ook oke? Scheelt namelijk meer dan de helft op een vel.
Ik kan natuurlijk ook contact zoeken met Grand Customs of CustomDrums.nl, maar ik denk dat er nogal een prijskaartje aan komt te hangen..

tRow

Je kunt ook je  shell naar stdrums.de sturen, die rewrappen je shell ook.

Dobbeljoesidok


Ik overweeg om mijn SJC snare te re-wrappen. Vind vooral de aged white pearl te gelig worden, of dat aan mijn smaak ligt die verandert of het echt vergeeld is weet ik niet..

Ik zit te denken om een zwarte wrap met een subtiele sparkle aan te brengen, mijn lugs zijn zwart en de hoops weathered zwart. Deze ga ik alleen niet opnieuw laten poedercoaten in zwart.

Mijn vraag: Is dit gemakkelijk zelf te doen? Moet ik persee de amerikaanse wrap hebben of is de taiwan versie ook oke? Scheelt namelijk meer dan de helft op een vel.
Ik kan natuurlijk ook contact zoeken met Grand Customs of CustomDrums.nl, maar ik denk dat er nogal een prijskaartje aan komt te hangen..


Vergelen van wrap kan van sigarettenrook komen of licht. SJC zal wel delmar gebruiken, dus ik denk dat de goedkopere taiwanese wrap nog eerder verkleurt of andere nadelen heeft tov delmar. Ik zou hem niet rewrappen tenzij de wrap los gaat laten.

Hoefnix

Vergeling van wrap kan ook ongedaan gemaakt worden. Ik heb dat voor een vintage set al eens laten doen, met een heel goed resultaat. Informeer eens bij vintage kenners.

Leon

Ik ben een recent aangekochte Pearl EXR te lijf gegaan met staalwol van het merk Sencys, gekocht bij de Praxis. Of het staalwol 0000 is weet ik niet, maar als ik foto's zoek van 0000 staalwol komt dit gevaarlijk dicht in de buurt.

De hoops van de kit waren vies en aangetast met pitting, op sommige plekken vele malen erger dan op andere plekken. Onder het mom van: niet geschoten altijd mis ben ik gisteren bezig gegaan met de hoops te behandelen. Ik moet zeggen dat het resultaat erg goed is. Hoewel het niet alle pitting verwijdert (dat kan ook niet), wordt het chroom weer mooi glimmend en verdwijnen de kleine beginnende puntjes van oxidatie als sneeuw voor de zon. Op onderstaande foto's is het verschil goed te zien tussen een behandelde hoop en een onbehandelde hoop.




Mocht je dus twijfelen en bang zijn je set te beschadigen met staalwol, bovenstaande foto's bewijzen dat het geen permanente schade achter laat. Zorg wel dat je iets fijners gebruikt dan de Brillo Staalborsteltjes van de supermarkt!

Hoefnix

En snel in een beschermend laagje... autowas of terpentine (olielaagje) om te voorkomen dat het gelijk weer dof wordt :)

Leon


En snel in een beschermend laagje... autowas of terpentine (olielaagje) om te voorkomen dat het gelijk weer dof wordt :)


Hij zit net weer in elkaar -O- haha

Mattias

#245
jul 29, 2014, 23:59 Last Edit: jul 30, 2014, 00:00 by Mattias
Helaas heb ik veel te weinig foto's gemaakt van het proces. Hier toch één voor/na-set:



Een idee van hoe smerig de hoops waren:



De strainer is helaas veel te diep doorgeroest... Door daar nog veel aan te schuren deed ik meer kwaad dan goed


Volledig met staalwol 000 opgeschuurd en achteraf een laagje van iets vergelijkbaar met autowax erover. De lugs kreeg ik er bij de toms en bas niet af doordat de schroeven aan de binnenkant tussen de twee ketels zitten, maar ik heb ze dan maar voorzichtig zo opgepoetst. Zo staat hij hier momenteel te shinen (zie ook Show Je Drumkit):

Leon

Weet iemand hoe je poedercoating van rims en spanblokjes zou kunnen verwijderen? De coating op mijn die-cast hoops is na 5 jaar al aardig aan het verslijten door rimshots en er zitten, voor zover ik kan zien, gewoon mooie glimmende hoops onder de coatinglaag.

Moet ik dit bij een trailerspuiterij laten doen of is dit een diy klusje?

Stokmans

Ik denk dat dat niet (goed) gaat. Bij poedercoating zit het poeder er op gebakken. De kans dat je dit er af kan halen zonder krassen of beschadigingen is in mijn ogen wel heel klein. Als je dit gaat stralen, dan ontstaat op de plekken waar nu al geen coating meer zit een doffe plek omdat het straalmiddel daar je hoop raakt. En de rest kan je wel bedenken dan, neem ik aan  ;)

Als het nou alleen om een snare gaat, vervang dan alleen de beschadigde hoop door eenzelfde of een gewone verchroomde hoop.

drums97

WTF, kijk hier dan...... *O* *O* *O*

http://www.sonormuseum.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=15678

Zoals al in het topic gezegd wordt; dit had Joep destijds 'n hoop geld bespaard :6
Ben benieuwd als Henk helemaal klaar is :Y
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

NathanR

#249
okt 30, 2014, 21:33 Last Edit: okt 30, 2014, 21:34 by NathanReinds
Die heeft 'ie volgensmij bij Gerard van Rimshot opgepikt! Die had recentelijk zo een te koop.

EDIT: ik zie het nu ook staan in de reacties eronder

Omhoog