Opknappen van set/snares

Gestart door FoREVer, nov 06, 2011, 20:57

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

FoREVer

#50
dec 11, 2011, 21:57 Last Edit: dec 11, 2011, 21:58 by AEDrumsA7x
Sorry ben het helemaal vergeten, was weer een druk weekend  8)7







Je wilt niet weten hoe crea ik moest zijn, Snare staat op men oude kapotte drumrkuk, Ft Hangt aan een bongostandaard en de tom had ik geen plek meer voor.

Ik heb ook geen Bassdrumvel erop zitten. Had geen oude meer liggen ivm. dat ik een 20" BD heb en geen 22"
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

NathanR

Jaaa ik ben nu weer een projectje gestart! Het enige wat ik vertel (nu) dat het de diepe snare is van mij.
Voor de rest krijgen jullie een foto-reeks en eindresultaat als het klaar is :)


FoREVer


Jaaa ik ben nu weer een projectje gestart! Het enige wat ik vertel (nu) dat het de diepe snare is van mij.
Voor de rest krijgen jullie een foto-reeks en eindresultaat als het klaar is :)


Ik wacht erop hhahah  8)7
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Technobeat


Jaaa ik ben nu weer een projectje gestart! Het enige wat ik vertel (nu) dat het de diepe snare is van mij.
Voor de rest krijgen jullie een foto-reeks en eindresultaat als het klaar is :)


Gokje , je gaat die diepe snare zo bewerken dat hij qua kleur bij je eerder '' verbouwde '' set past ?

AEdrums , je bent goed bezig geweest , leuke set geworden .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

FoREVer


Gokje , je gaat die diepe snare zo bewerken dat hij qua kleur bij je eerder '' verbouwde '' set past ?

AEdrums , je bent goed bezig geweest , leuke set geworden .



Dankjewel, Hij is waarschijnlijk binnekort ook bekleed met een nieuw slagvel maar daar moet ik nog even over nadenken
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

NathanR

@Techno, dat was hij al ;)


Technobeat


O , heb ik weer niet goed opgelet , sorry .
Dan ga hem misschien halveren o.i.d. ?

Je hebt tevens PB .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

NathanR

Ik ga nog niks verklappen ^^
Het schiet al aardig op in ieder geval, en ik denk dat ik morgen het resultaat kan laten zien :)

NathanR

TADAAAAAAA!!! :D
Ben er zelf erg tevreden over (over het resultaat na de 1e keer, is als experiment.)

Hoops eraf.

Lugs eraf.

1e verflaag

2e verflaag

Tape om de ketel zodat de band mooi strak is.

Rode verf erop

Resultaat.


Hier nog een leuke Before-After foto! :)


Jochem

Nicenice!

Boudewijnow

#60
dec 21, 2011, 17:09 Last Edit: dec 21, 2011, 17:19 by Boudewijnow
Nice Nathan!Die kleur ziet er een stuk beter uit dan die poepbruine parket vloer kleur. :6

NathanR

Hahaha! Inderdaad :)

FoREVer


TADAAAAAAA!!! :D
Ben er zelf erg tevreden over (over het resultaat na de 1e keer, is als experiment.)

Hoops eraf.

Lugs eraf.

1e verflaag

2e verflaag

Tape om de ketel zodat de band mooi strak is.

Rode verf erop

Resultaat.


Hier nog een leuke Before-After foto! :)




moooi, wat heb je voor verf gebruikt? ziet er strak uit
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Nlz

Ik vind de kleurstelling wel vet, alleen het resultaat qua verf niet zo. Er zitten nog een hoop oneffenheden in, daar zou ik me vrij snel aan ergeren als het mijn snare was. Maar goed, zoals je al zegt, het is een experiment, laten we hopen dat je er van geleerd hebt ;)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

NathanR

@NLZ,
Inderdaad, daar ben ik ook nog niet tevreden over... Maar ik denk dat dat niet te veranderen is als je het met kwast en verf doet. Met een spuitbus zal je een beter resultaat krijgen.. (of je moet goede technieken beheersen, wat ik niet doe ;) )

@AE
Ik zou niet weten wat voor verf ik heb gebruikt :p Ik heb in de schuur gekeken wat er nog stond, en zag dit staan :p Wilde eerst wit met rood doen, maar we hadden geen wit meer :) Dus dan maar grijs :p

drums97


@NLZ,
Inderdaad, daar ben ik ook nog niet tevreden over... Maar ik denk dat dat niet te veranderen is als je het met kwast en verf doet. Met een spuitbus zal je een beter resultaat krijgen.. (of je moet goede technieken beheersen, wat ik niet doe ;) )


@ Nathan:
Strak resultaat verkrijg je niet alleen door goed met de kwast te zijn.
Schoonmaken en schuren zijn eveneens belangrijk. Je had voor de eerste laag de oneffenheden met een grove schuurkorrel 80 ofzo moeten glad schuren, dan naschuren met korrel 120, zodat je een fijner schuurbeeld krijgt.
Grondverf/primer om een goede hechtlaag te krijgen is wel belangrijk, gezien je niet weet welke verf je de eerste keer gebruikt hebt.
(Ik hoop dat dit geen olie achtig iets was, want dan komt de verf sowieso weer los)
Dan grondverf schuren met korrel 180 of fijner 220 en de eerst voorlaklaag aanbrengen.
Dan matteren met bijvoorbeeld een schuursponsje of schuurmatje met korrel 320 (scotsh brite) en dan aflakken met een roller En licht nastrijken met de kwast. ;)

@AE:
Goed gelukt toch  :Y  *O*
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

NathanR

De grijze verf is grondverf, heb even nagevraagd, dat zit namelijk onder de verf die bij ons op de muur in de woonkamer zit ;)
Dit was gewoon om te experimenteren, en omdat ik het een keer gedaan wilde hebben. In mijn ogen is het resultaat niet slecht, en ik ben er best tevreden over. Deze snare is niet mijn hoofdsnare, en heb ik sinds ik hem heb, nog maar 1 / 2 x mee gedrumd.

Daarnaast wel bedankt voor je tips, zodat het een/de volgende keer nog beter kan :)

Technobeat


Wat Drums97 schrijft is idd waar , je had van te voren eigenlijk moeten schuren ( klein schuurmachientje ) en dan met een vullende primer het geheel egaal moeten maken en dan pas aflakken .
Maar laten we wel wezen , dit is misschien de éérste keer dat Nathan zo iets doet .
Het experiment is wel geslaagd vind ik , de snare ziet er lekker fris en modern uit , dus als hij de rest van de set op de juiste manier gaat bewerken ( en de reeds gedane snare '' herbewerkt '' ) staat er een erg mooie kit als eindresultaat .  :Y

Goed bezig Nathan !
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

NathanR

KarmaPuntje Techno!

Technobeat


Dank je wel Nathan .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hammar


De grijze verf is grondverf, heb even nagevraagd, dat zit namelijk onder de verf die bij ons op de muur in de woonkamer zit ;)
Dit was gewoon om te experimenteren, en omdat ik het een keer gedaan wilde hebben. In mijn ogen is het resultaat niet slecht, en ik ben er best tevreden over. Deze snare is niet mijn hoofdsnare, en heb ik sinds ik hem heb, nog maar 1 / 2 x mee gedrumd.

Daarnaast wel bedankt voor je tips, zodat het een/de volgende keer nog beter kan :)


OMG....jij hebt er daadwerkelijk muurverf op gesmeerd?

drums97


Wat Drums97 schrijft is idd waar , je had van te voren eigenlijk moeten schuren ( klein schuurmachientje ) en dan met een vullende primer het geheel egaal moeten maken en dan pas aflakken .
Maar laten we wel wezen , dit is misschien de éérste keer dat Nathan zo iets doet .
Het experiment is wel geslaagd vind ik , de snare ziet er lekker fris en modern uit , dus als hij de rest van de set op de juiste manier gaat bewerken ( en de reeds gedane snare '' herbewerkt '' ) staat er een erg mooie kit als eindresultaat .  :Y

Goed bezig Nathan !


Jazeker goed bezig en het is idd goed gelukt voor de eerste keer.
Het was ook geen kritiek, maar advies voor het volgende project  ;)
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

NathanR

Dat begrijp ik! :)
Maar zoals al eerder gezegt, het was mijn eerste keer, een experiment, om te testen wat wel en niet. :)


FoREVer


Dat begrijp ik! :)
Maar zoals al eerder gezegt, het was mijn eerste keer, een experiment, om te testen wat wel en niet. :)


Las of zag ook nog ergens dat als je het polijst je een mooie glanslaag krijgt, zal ff opoeken of dit waar was
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

rtniels


De grijze verf is grondverf, heb even nagevraagd, dat zit namelijk onder de verf die bij ons op de muur in de woonkamer zit ;)


Volgens mij is de verf meer waard dan de trommel  :)
Maar wel een verbetering t.o.v. dat bruin.

Omhoog